فعالیت ۳ مرکز نگهداری کودکان کار و خیابانی در لرستان

مدیرکل بهزیستی لرستان از فعالیت سه مرکز نگهداری کودکان کار و خیابانی در این استان خبر داد.

 گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان، کرم یاری در نشست با خبرنگاران بیان کرد: باید خدمات و امکانات و حمایت‌ها از سازمان بهزیستی بیشتر و ویژه‌تر باشد تا خدمات بهتر و باکیفیت‌تری به آنان ارائه دهیم.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه متولی کودکان کار ۱۲ دستگاه است که بهزیستی یکی از آن‌هاست، افزود: به دلیل اینکه بهزیستی دارای مراکز شبه خانواده است ما را متولی می‌دانند درحالی‌که ممکن است به علت ضعف معیشتی یا بد سرپرست بودن اقدام به کار کنند و علیرغم همه تلاش‌هایی که داشتیم راه بجایی نبردیم.

مدیرکل بهزیستی لرستان عنوان کرد:حدود ۵۸۰ کودک کار و خیابانی در لرستان شناسایی کرده ایم که از این تعداد ۴۹ کودک خیابانی هستند.

یاری با اشاره به اینکه ۲۱۷ نفر از آنان را تحت پوشش قرار دادیم و ماهیانه ۱۰۸ هزار تومان مستمری به آنان پرداخت می‌کنیم، افزود:: کودکان کار تنها ساعاتی از شبانه روز را در خیابان مشغول کار هستند، اما کودکان خیابانی خانواده ندارند و ۲۴ ساعت در معابر و مکان‌های عمومی به سر می‌برند.

وی معتقد است: کودکان کاری که سر چهارراه می‌ایستند در استان بیش از یک‌میلیون تومان در ماه درآمد دارند و این در حالی است که مستمری بهزیستی برای این افراد ۱۰۸ هزار تومان است و مطمئنا این میزان مستمری جوابگو نیست.

این مسئول در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه سه مرکز نگهداری کودکان کار و خیابانی در سطح لرستان داریم، افزود: به هر حال باید با استفاده از راهکار‌های فرایخشی و ملی به دنبال حمایت همه جانبه از کودکان کار و توانمندسازی آن‌ها باشیم.

انتهای پیام/د

برچسب ها: کودکان کار ، بهزیستی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار