بازگشت محدودیت‌های کرونایی به تهران پس از ۱۳ روز هشدار/ چالش بر سر طرح ترافیک و دورکاری کارمندان

محدودیت‌های کرونایی از امروز در تهران اعمال می‌شود، اما همچنان لغو طرح ترافیک صورت نگرفته و ۴۵ درصد تهرانی‌ها برای حضور در محل کار از منزل خارج می‌شوند.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، چهاردهمین روز هشدار کرونایی در پایتخت را سپری می‌کنیم، وضعیتی که روز به روز موجب افزایش نگرانی مردم، کادر درمان و مسئولان شهری شده است، شرایط نگران کننده‌ای که به گفته استاندار تهران حکم وضعیت قرمز کرونایی را دارد، زیرا این کلانشهر دارای پیچیدگی‌های خاصی است و اگر تهران وارد وضعیت قرمز کرونایی شود، کنترل بیماری به دلیل جمعیت و تراکم بالا دشوار خواهد بود.

پایتخت نشینان هم کم کم از ترس کرونا دوباره به جانشان افتاده است، در چند روز گذشته آمار فوتی کرونا باز هم رکورد زد و به عدد ۲۲۱ رسید، با افزایش موارد ابتلا و بستری کرونا معاون درمان وزارت بهداشت در ابلاغی به همه بیمارستان‌های شهر تهران دستور داد تا بیماران کرونایی را پذیرش کنند.

وضعیت نگران کننده تهران و پُر شدن تخت های بیمارستانی

به دنبال شرایط هشدار یا به گفته استاندار تهران وضعیت قرمز شهر تهران، چهارشنبه هفته گذشته اعضای ستاد کرونای تهران جلسه اضطراری با وزیر بهداشت برگزار کردند و خواستار اعمال برخی محدودیت‌های کرونایی شدند.

زالی فرمانده ستاد کرونای تهران در این جلسه از افزایش آمار مراجعان به مراکز درمانی از هشتم تیرماه به بیمارستان‌ها خبر داد و گفت: ابتلا و بستری در بخش‌ها و همچنین بستری در آی سی یو در حال افزایش و ترخیص بیماران در حال تقلیل است.

او درباره مشکلات، نگرانی‌ها و درخواست‌های ستاد کرونا پایتخت از وزیر بهداشت و ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: از فرمانده مبارزه با کرونا در عرصه ملی می‌خواهیم، هر آنچه که می‌توانید در افزایش اختیارات موسع ستادی استان تهران با توجه به پیچیدگی‌ها، ابرام بورزید؛ چراکه در تهران شرایط متفاوت داریم و تهران گرانیگاه کشور است.

فرمانده عملیات ستاد کرونای کلانشهر تهران خواستار اعمال برخی محدودیت‌های کرونایی مانند لغو یک هفته‌ای طرح ترافیک، فعالیت ادارات دولتی و خصوصی با ۵۰ درصد ظرفیت کاری، تعلیق تمام تجمعات مثل عروسی و عزا، نمایشگاه‌ها و سمینارها، تعویق آزمون‌های سراسری و در نهایت حتی تعطیلی یک هفته‌ای تهران شد تا بار مراجعه بیمارستان‌ها کاهش پیدا کند چرا که کادر درمان دچار خستگی و فرسودگی شده اند و هر روز شماری از آن‌ها به کرونا مبتلا و از چرخه درمان خارج می‌شوند.

پُر شدن تخت های بیمارستانی کرونایی

محدودیت‌های کرونایی که به پایتخت بازگشت

انوشیروان محسنی بندپی استاندار تهران درباره اعمال محدودیت‌های مجدد در استان تهران به دلیل شیوع ویروس کرونا، اظهار کرد: طی بررسی‌های کارشناسی در کمیته مدیریت مبارزه با کرونا در استان تهران و تایید تصمیمات اتخاذ شده در کمیته انتظامی_اجتماعی ستاد ملی مبارزه با کرونا، مجدد محدودیت‌هایی برای فعالیت برخی مشاغل در استان تهران اعلام شد.

استاندار تهران ادامه داد: فعالیت باشگاه‌های بدنسازی، فعالیت مراکز تفریحی آبی مانند شهربازی و استخر‌های سرپوشیده، برگزاری مراسمات عمومی مانند مراسم عروسی، ترحیم، همایش‌ها و... به مدت یک هفته از زمان ابلاغ نامه متوقف شده است.

او با اشاره به اینکه نظارت جدی بر این تصمیمات صورت خواهد گرفت، افزود: با این نظارت‌ها امیدواریم بتوانیم شرایطی را ایجاد کنیم که روند رو به رشد بیماری کرونا در استان تهران کنترل شود.

علی اعطا سخنگوی شورای تهران درباره اعمال محدودیت‌های کرونایی اظهار کرد: به نظر مى‌رسد براساس لیست ابلاغى، اعمال محدودیت‌هاى مورد نظر، فعلا رویکرد حداقلى دارد واز شهروندان درخواست داریم با رعایت پروتکل‌های اعلام شده از سوی وزارت بهداشت و پرهیز از تردد‌های غیر ضروری، در کاهش ابتلا به بیماری کووید ۱۹ و شیوع آن، نقش جدى ایفا کنند.

بازگشت محدودیت‌های کرونایی به تهران

۴۴.۷ درصد تهرانی ها برای حضور در محل کار از منزل خارج می‌شوند

فرمانده ستاد مبارزه با کرونای شهر تهران گفت: ۶۲ درصد مردم تهران معتقد هستند که فاصله‌گذاری اجتماعی خیلی کم در مترو رعایت می‌شود؛ این در حالی است که ۴۴.۷ درصد مردم برای حضور در محل کار و ۲۵.۲ دهم درصد برای خرید از منزل خارج می‌شوند.

زالی تاکید کرد: باید سازوکاری برای حضور کارمندان در محل کار و خرید‌های مجازی در نظر گرفته شود، زیرا بخش زیادی از تردد‌ها قابل مدیریت است.

هیئت مدیره سازمان نظام پزشکی تهران بزرگ در نامه‌ای به وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خواستار در نظر گرفتن تمهیداتی برای کاهش انتقال بیماری کووید ۱۹ و شرایط دورکاری و نظارت ویژه بر توزیع اقلام محافظتی و مراکز تجمع مردم شدند.

تردد به محل کار در روزهای کرونایی

چالش لغو طرح ترافیک در تهران 

حناچی شهردار تهران درباره رعایت فاصله گذاری اجتماعی در حمل و نقل عمومی اظهار کرد: رعایت فاصله گذاری اجتماعی در حمل و نقل عمومی تهران در صورتی حاصل می‌شود که ظرفیت موجود سه برابر شود و این ظرفیت اکنون در مترو و اتوبوسرانی دسترس نیست، در برخی مناطق مانند منطقه ۱۵ میزان آلودگی کرونا بالاست، جمعیت ساکن این منطقه کم هستند، اما جمعیت متحرک به دلیل فعالیت‌ها بالاست.

شهردار تهران اظهار کرد: ما با مصوبات ستاد ملی کرونا هماهنگ هستیم و پیشنهاد ما بود که ماسک اجباری شود و در همه ایستگاه‌های مترو و اتوبوس و تاکسی ماسک به قیمت نازل عرضه می‌شود تا بهانه‌ای برای استفاده نکردن وجود نداشته باشد و اگر تصمیمات ستاد کرونا تجدید نظر در برخی فعالیت‌ها مثل لغو طرح ترافیک باشد ما تابع ستاد ملی کرونا هستیم.

حدود ۴۵ درصد تهرانی‌ها برای حضور در محل کار از منزل خارج می‌شوند و مجبور هستند از وسایل حمل و نقل عمومی برای حضور در محل کار استفاده کنند، این در حالی است که به گفته استاندار تهران اگر ۹۹ درصد در مترو ماسک بزنند به دلیل اینکه رعایت فاصله گذاری اجتماعی ممکن نیست، روزانه ۲۰۰ نفر به کرونا مبتلا خواهند شد.

ستاد کرونای تهران همچنین خواستار لغو طرح ترافیک شده و شهردار تهران هم برای لغو طرح ترافیک اعلام آمادگی کرده است، حالا باید منتظر ماند و دید که آیا طرح ترافیک لغو خواهد شد و حضور کارکنان در ادارات کاهش پیدا می کند؟ 

زمان طلایی کنترل کرونا را از دست دادیم

مسعود یونسیان عضو کمیته اپیدمیولوژی کووید-۱۹ دانشگاه علوم پزشکی تهران در گفت و گو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان درباره اعمال محدودیت‌های کرونایی و وضعیت هشدار کرونا در تهران بیان کرد: کارشناسان پیش از این‌ها هم درباره وضعیت و طغیان بیماری هشدار داده بودند، اما این اظهارات علمی مورد توجه مسئولان قرار نگرفت. باید توجه داشت که نتایج هر مداخله‌ای دو هفته بعد از اجرای آن قابل مشاهده است.

او ادامه داد: به گفته کارشناسان سازمان جهانی بهداشت اولا باید بازگشایی‌ها به صورت مرحله به مرحله انجام می‌شدند و ثانیا باید فاصله هر بازگشایی ۲ هفته بود و پس از مشاهده نتیجه آن بازگشایی بعدی را انجام داد یا توقف کرد. به این ترتیب اگر در بازگشایی یک صنعت یا فعالیت خاص، شرایط اپیدمی بدتر شود، می‌توان آن بازگشایی را به حالت قبل برگرداند، ولی با بازگشایی چند فعالیت با هم (یا هر کدام به فاصله یک هفته یا کمتر)، در صورت شعله ورشدن مجدد بیماری نمی‌توان تشخیص داد کدام اقدام اشتباه بوده است.

او ادامه داد: ما زمان طلایی کنترل کرونا را از دست دادیم و  چون بازگشایی‌ها بدون برنامه ریزی و فاصله انجام شد نمی‌توانیم بفهمیم که کدام بازگشایی از جمله لغو طرح ترافیک، بازگشایی رستوران ها، تالار‌های پذیرایی، ادارات دولتی و.. موجب افزایش موارد ابتلا و بستری کرونا شده است تا آن را برگردانیم.

مهار کرونا

چالش بر سر لغو  آزمون های سراسری

یونسیان با اشاره به لغو آزمون‌های سراسری هفته آینده اظهار کرد: تعویق ۲ هفته‌ای آزمون دکتری و کارشناسی ارشد و یا تفکر تعویق کنکور سراسری ایده خیلی خوبی محسوب نمی‌شود و هرگونه تفکر برای تعویق کنکور‌های سراسری نادرست است چرا که بسیاری از اقدامات روزمره که مکررا مردم انجام می‌دهند خطر انتقال به مراتب بیشتری از این آزمون‌ها دارند و در واقع، آزمون‌های فوق از جمله وقایعی هستند که ذاتا کم خطر‌تر از فعالیت‌های روزمره مردم محسوب می‌شوند و به سادگی نیز قابل کنترل بیشتر هستند. حتی قبل از بروز این اپیدمی، فاصله بین صندلی‌های داوطلبان بیش از یک و حتی بیش از ۱.۵ متر بوده و هیچ تماسی بین داوطلبین یا داوطلب و مراقبین صورت نمی‌پذیرد. می‌شود فاصله‌ها را باز هم بیشتر کرد، آزمون‌ها را در سالن‌هایی با سقف بیند (مثل سالن‌های ورزشی و یا تالار‌های تعطیل شده) برگزار کرد و استفاده از ماسک را اجباری کرد.

او ادامه داد: از طرف دیگر، نیرو‌های محترم انتظامی به سادگی می‌توانند ازدحام احتمالی والدین حوالی حوزه‌هایی امتحانی را برای این روز‌های خاص و معدود مدیریت کرده و از آن جلوگیری کنند. با تعویق یک یا چند هفته در برگزاری این آزمون‌ها هیچ تغییری در شرایط بیماری رخ نخواهد داد و تعطیلی آزمون‌های فوق در سال ۹۹ هم از بزرگ‌ترین اشتباهاتی است که حتی فکر آن هم غلط است! نباید با سرنوشت میلیون‌ها داوطلب و خانواده‌های آن‌ها به دلیل واهمه پوچ بازی کرد.

یونسیان گفت: امتحانات نهایی دانش آموزان در خرداد ماه برگزار شد آن هم در شرایطی که کنترل مناسبی روی آن‌ها صورت نگرفت و هر دانش آموز در چندین نوبت در سالن امتحان حاضر شد، ولی کسی به فکر انتقال کرونا نبود، حال چه شده که عده‌ای در زمان برگزاری آزمون‌های سراسری کارشناسی ارشد، دکترا و کنکور سراسری که هر کدام تنها در یک روز برگزار می‌شوند، به فکر انتقال کرونا و شعله ور شدن مجدد بیماری افتاده اند؟

کرونا و برگزاری آزمون ها

تعطیلی یک هفته ای کلانشهرها و موج سینوسی ابتلا و فوتی های کرونا

او در خصوص تعطیلی یک هفته‌ای در تهران و برخی شهر‌های بزرگ افزود: بر اساس دوران نهفتگی این بیماری، از پایان هفته دوم تعطیلی‌ها می‌توانیم شاهد "شروع" کاهش موارد بیماری باشیم و چنانچه پس از ۲ هفته اقدامات شدید پیشگیرانه - شامل تعطیلی‌های گسترده - از نتایج خرسند شویم و بازگشایی کنیم، دوباره با افزایش موارد ابتلا و بستری روبرو خواهیم شد و به این ترتیب موج سینوسی موارد ابتلا و فوتی کرونا را شاهد خواهیم بود. باید دانست که برنامه‌ها یا تعطیلی یک یا ۲ هفته‌ای کارساز نیست و فقط زمان خریدن محسوب می‌شود.

یونسیان تاکید کرد: در برخورد با این بیماری باید فعالانه عمل کرد. این قبیل اقدامات، منفعلانه محسوب شده و منطقی به نظر نمی‌رسند. نباید مسئولین منتظر رفتار بیماری شوند و با افزایش و کاهش موارد بیماری تصمیم بگیرند، بلکه باید با برنامه ریزی علمی و دقیق، انتقال بیماری را در کنترل کنند و باید انتقال بیماری تابع تصمیمات ما باشد نه اینکه تصمیمات ما تابع رفتار ویروس باشد.

عضو کمیته اپیدمیولوژی کووید-۱۹ دانشگاه علوم پزشکی تهران ادامه داد: به همین دلیل من معتقدم اعمال محدودیت‌های کرونایی یک یا ۲ هفته‌ای مقطعی و بدون برنامه بلند مدت برای کنترل بیماری، کارساز نیست و در نهایت، ما با نمودار سینوسی ابتلا و فوتی‌های کرونا مواجه خواهیم شد.

زندگی کرونایی

ماسک برای مقابله با کرونا کافی نیست

او درباره اجباری شدن ماسک و تاثیر آن در کنترل شیوع کرونا اظهار کرد: اگر حداقل ۹۵ درصد مردم ماسک بزنند اثربخشی خوبی شاهد خواهیم بود، اما باید توجه داشت ما برای محافظت از دیگران ماسک می‌زنیم نه برای محافظت از خودمان. غیر از پزشکان و پرستاران و افرادی که از بیماران کرونایی مراقبت می‌کنند، در سایر مواردی که توصیه به استفاده از ماسک شده (عمدتا ماسک‌های خانگی و دست ساز و یا حتی ماسک‌های جراحی) شواهد نشان نمی‌دهد که استفاده از ماسک برای خود فرد استفاده کننده خیلی موثر باشد، بلکه ماسک از شیوع بیماری جلوگیری می‌کند و لذا تا زمانی که این رفتار، همگانی نشود، تاثیر آن را نخواهیم دید.

او ادامه داد: باید استفاده همگانی از ماسک (گوش، دهان و بینی) به یک مطالبه عمومی در سطح جامعه تبدیل شود تا اثرات مثبت آن مشاهده شود. در جایی که فاصله گذاری فیزیکی رعایت نمی‌شود، افراد تماس‌های خود را دارند، در اجتماعات و محیط‌های سربسته بی جهت حضور می‌یابند و.... اینکه صرفا کمتر از ۵۰ درصد افراد ماسک بزنند، شاهد نتیجه مثبتی نخواهیم بود.

یونسیان اظهار کرد: ماسک زدن یکی از حلقه‌های قطع زنجیر‌های انتقال بیماری است و فاصله گذاری اجتماعی، بهداشت دست ها، بهداشت تنفسی وسایر توصیه‌های اصلی بهداشتی هم باید رعایت شود. برای مثال، باید در اماکنی مثل بانک‌ها یا دفاتر پیشخوان دولت و ادارات دولتی که ازدحام بالاست، محلول ضدعفونی یا محل شست‌وشوی دست وجود داشته باشد تا بتوانیم از شیوع کرونا جلوگیری کنیم.

ماسک و کرونا

تعطیلی کرونا را مهار خواهد کرد؟

عضو کمیته اپیدمیولوژی کووید-۱۹ دانشگاه علوم پزشکی تهران با بیان اینکه باید تعطیلی‌ها را به صورت هدفمند و انتخابی، تا زمان مهار کرونا ادامه دهیم، افزود: ما باید تعریف درستی از مهار کرونا و برنامه ریزی مشخص و مدونی و زمان بندی شده‌ای داشته باشیم. این برنامه‌ها باید اولا علمی و منطبق بر جدید‌ترین شواهد مستند مرتبط با بیماری باشند، ثانیا باید برنامه‌ها به صورت بلند مدت تعریف شوند (نه در حد تعطیلی یک هفته‌ای و بعد مشاهده نتایج؛ پس از یک هفته تعطیلی انتظار هیچ نتیجه‌ای را نداشته باشید)، و ثالثا شاید مهمتر از همه، باید این برنامه‌ها شفاف بوده و همه آحاد جامعه، مکررا در جریان برنامه‌ها قرار بگیرند تا انتظار تبعیت مردم را داشته باشیم. تا زمانی که با مردم به طور شفاف رفتار نکنیم، آن‌ها از برنامه پیروی نمی‌کنند، هیچ برنامه‌ای را نمی‌توان با زور در جامعه اعمال کرد. این مردم هستند که باید برنامه‌ها را اجرا کنند و به مردم و دغدغه‌های آن‌ها احترام گذاشته شود.

او ادامه داد: اگر تعطیلی‌ها منجر به ضرر و زیان کمرشکن بخشی از جامعه شود، باید آن بخش مورد حمایت قرار گیرند و این وظیفه دولت و حاکمیت است که برای محافظت کل جامعه، این گروه یا گروه‌های خاص را حمایت کند. وقتی حتی کارشناسان علمی مرتبط با موضوع کرونا نیز از طریق رسانه‌ها متوجه تصمیمات ستاد‌های کرونا می‌شوند و تازه در جریان منطق پشت تصمیمات نیز قرار نمی‌گیرند، اینکه از مردم عادی انتظار داشته باشیم صد درصد از این تصمیمات پیروی کنند شاید خیلی منطقی نباشد و باید تصمیمات به صورت شفاف در اختیار همه مردم و کارشناسان قرار گیرد و به یکباره با بازگشایی یا اعمال محدودیت‌های کرونایی مواجه نشویم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵۹
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۲۵ ۲۵ تير ۱۳۹۹
تا همه مردم به این درک نرسند که باید از ماسک استفاده کرد و باید از رفت و امد بیمورد بپرهیزند و تا نفهمند که باید خودمون از همدیگه مراقبت کنیم کرونا همچنان جولان میده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۵ ۰۹ مرداد ۱۳۹۹
بله عزیزم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۵ ۲۴ تير ۱۳۹۹
سلام صحبت ها خوب و مفیدو. ولی کاش گوش شنوا و عمل هم باشه!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۱ ۲۵ تير ۱۳۹۹
با سلام
بنزین را گران کردند گفتند هیچیزی گران نمی شود! تور به خدا بررسی کنید ببنید چیزی گران نشود خیلی ممنون!!!
Iran (Islamic Republic of)
مرصاد
۱۷:۳۶ ۲۴ تير ۱۳۹۹
شهرداری اصلاح طلب ؛ فقط به فکر درآمد ، به هر قیمتی !!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۴ ۲۴ تير ۱۳۹۹
اول که میگفتن ماسک لازم نیست همون زمانی که چین ماسک الزامی بود !!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۲ ۲۴ تير ۱۳۹۹
هرکس ماسک نزد یا رعایت نکرد رو جریمه نقدی کنید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۷ ۲۴ تير ۱۳۹۹
در اینجا همه کارها با مردمه از کنترلو مدیریت سیل و زلزله بگیر تا فراهم اوردن داروی بیماران سرطانی از کنترل کرونا بگیر تا کنترل قیمت در اینجا مردم همیشه مقصرن و دولت یادش رفته بجز استفاده از ثروت این مملکت وظیفه مملکتداری هم دارد و انقدر دم از تقصیر مردم میزنه تا همه باورشون بشه مقصرن و مطالبه ای برای انجام کارها از دولت نداشته باشنددولت باید با قانون و جریمه و نظارت شدید کنترل کنه ولی هی شل و ناکارامد برخورد میکنه
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۱۵:۰۵ ۲۴ تير ۱۳۹۹
خواهشا به دادمردم برسید اقا ندارن بااین وضعیت اقتصادی واجاره بها ومریضی باید چکارکنن ازکجا بیارن شکمشونو سیرکنن شماروبه خدایه ذره به فکر ماهم باشید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۱ ۲۴ تير ۱۳۹۹
چرا ناعدالتی مگه به گفته خودتان پایتخت نشینان خونشان از مرز نشینان هرمزگانی رنگینتره که در در تهران محدودیت اعمال میکنید ولی در هرمزگان و خوزستان نه لطفا یکم انصاف داشته باشید چرا باید همه امکانات برای مرکز باشه و مابقی استانها فقط ازشون استفاده ابزاری بشه چرا مگه ایران فقط تهرانه یا مابقی استانهای قرمز هم جز؛ ایران حساب میشه در هرمزگان هم ماروزانه شاهد کلی بیمار و فوتی هستیم بدون کمترین امکانات لطفا پیام منو بزارید ممنونم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۴ ۲۴ تير ۱۳۹۹
با فاصله گذاری انتماعی امکان تغلب در امتحان خیلی سخت میشه ، البته نگاه کردن روی دست بغلی ، اما از طرفی فرستادن یکی جای خودت راحت تر میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۷ ۲۴ تير ۱۳۹۹
نکنه دوباره همه جا تهران تعطیل شه؟؟؟؟؟!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
خسروی نیا
۱۳:۲۷ ۲۴ تير ۱۳۹۹
یه سری محدودیت های بی خاصیت اعمال شده فقط
تعطیلی دانشگاه ها ، مدارس ، موسسات آموزشی ، احتمالا مسئولان نمی دونن که تابستون اینا خودشون تعطیل هستن که مجدد دستور تعطیلی دادن
مرکز آلودگی مترو و اتوبوس ها هست اینا باید تعطیل بشه نه کافه ها
از وضعیت تایم عصر مترو ها یه گزارش تهیه کنید ، اگر می تونید البته !

در کل میشه گفت این همه افزایش فوتی ها برای هیچکس اهمیتی نداره
چین 14 تا کرونایی کشف کرد کل پکن رو قرنطینه کامل کرد
ایران مراکز تعطیل رو مجددا تعطیل میکنه
جالبه نه ؟
Iran (Islamic Republic of)
هموطن
۱۴:۱۴ ۲۴ تير ۱۳۹۹
در حال حاضر کارمند دانشگاه هستم و از صبح تا بعدازظهر فقط کولر، تلفن، آب، برق و ... مصرف میکنیم. طبیعی است وقتی دانشجویی نیاید بخشهای مختلف دانشگاه به استثنای چند واحد خاص بیکار باشند. اسم این موضوع رو مدیریت میگذارید؟؟؟ باییم و برویم. متاسفم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۹ ۲۴ تير ۱۳۹۹
جانا سخن از زبان ما می گویی. فقط ما رو مسخره کردن خودشون هم که کلا سر کارن....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۷ ۲۴ تير ۱۳۹۹
به نظر من کنکور را می توان با روشهای صحیح حتی در سالنهای سرباز برگزار کرد شرایط روحی روانی پشت کنکوریا و خانوادشون را باید در نظر گرفت نمی شود استرس کنکور و کرونا را با هم تحمل کرد
Iran (Islamic Republic of)
پرویز
۱۳:۰۴ ۲۴ تير ۱۳۹۹
چه کسی فکر جان کارمندان است اگر توی مترو و اتوبوس الوده نشدن تو اداره حتما الوده می شوند
Iran (Islamic Republic of)
میلاد
۱۲:۳۱ ۲۴ تير ۱۳۹۹
یکی به من بگه چرا و فقط چرا طرح ترافیک لغو نمیشه....؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
چون جان انسانها هیچ ارزشی در برابر درآمد میلیاردی ندارد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۷ ۲۴ تير ۱۳۹۹
برداشتن طرح ترافیک یعنی شلوغی و ازدحام در خیابانها که خودش عامل انتشاره
Iran (Islamic Republic of)
تیز
۲۰:۰۴ ۲۴ تير ۱۳۹۹
چون روزی یک میلیااااااااارد براشون کسب درآمد داره چرا لغو کنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۵ ۲۴ تير ۱۳۹۹
دیشب ساعت 12 برای گرفتن دارو به داروخانه 13 آبان رفتم ، افتضاح بود ، داروخانه زیر نظر وزارت بهداشت ، من با 70 سال سن برای شنیدن یک جواب منفی ( قرص فلکاینید نداریم ) 45 دقیقه در صفی ایستادم که بعضی ها حتی ماسک هم نزده بودند فاصله پروتوکلی که هیچ ( خیلی ها هم برای گرفتن جواب منفیِ نداریم ، مثل من بودند ) ، اگر یک نفر قبل از پذیرش نسخه ها را ببیند و داشتن یا نداشتن را بگوید ، صف نصف میشود ،فقط یک گیشه هم پذیرش میکرد . وزارت بهداشت اول خودش را درست کند بعد سراغ دیگران برود . با آن وضع چرا انتظار دارید مردم حرف مقامات وزارت بهداشت را بپذیرند .
Iran (Islamic Republic of)
تیز
۲۰:۰۸ ۲۴ تير ۱۳۹۹
خدا عمر با عزت بتون بده حرف حساب زدید عزیز. وزارت بهداشت اول خودشو اصلاح کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۳ ۲۴ تير ۱۳۹۹
در حال حاضر چند شب هست که برنامه شب فیروزه ای در غار علیصدر همدان اجرا و از شبکه تهران پخش می شود و همه را دعوت به مسافرت به همدان می کنن. آخه این چه رفتاری است که از مسولین می بینیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۷ ۲۴ تير ۱۳۹۹
عزیز میخوان مردم بمیرن...هیچ دلیل دیگه ایی نداره...همش حرف میزنن...قرنطینه یعنی چینیها نه هیچ جای دیگه
Iran (Islamic Republic of)
محمدامین
۱۲:۲۳ ۲۴ تير ۱۳۹۹
چرا مثل روزای اول همه جا رو ضدعفونی نمیکنین ؟؟؟؟؟؟؟؟چرا دوباره غربالگری های شهری رو انجام نمیدین ؟؟؟؟؟؟؟؟فقط اینکارها رو روزای اول انجام دادین اونم که بیشتر مردم بودن خود جوش خودشون انجام میدادن لطفا دولت دوباره اینکارو انجام بده شاید تو کم شدن تاثیر داشته باشه
Germany
ناشناس
۱۶:۵۶ ۲۴ تير ۱۳۹۹
عزیزم ضد عفونی با وایتکس بود که گفتن برا ریه مشکل زا بوده و تحریک کننده در حقیقت یه جور بازی سازمان بهداشت جهانی بود.
Iran (Islamic Republic of)
Hadi
۱۲:۱۰ ۲۴ تير ۱۳۹۹
چه با کرونا و چه بی کرونا قهوه خونه ها و سفره خونه ها باید تعطیل بشن.
Iran (Islamic Republic of)
سعید
۱۱:۵۰ ۲۴ تير ۱۳۹۹
دور کاری که الکی است یعنی همان تعطیلی ولی لغو طرح ترافیک یعنی مبارزه با کرونا در جائی که مشکل کمبود وسایط حمل و نقل شدیدی میباشد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۵ ۲۴ تير ۱۳۹۹
بابا زودتر این کارو میکردید برای چی همه جارو باز کردید ؟! میبینید مردم رعایت نمیکنن بعد هی باز میکنین ؟! میدونید بخاطر همین عروسی ها تو تالار ها چقدر گرفتند ؟! مردم باید زور بالاسرشون باشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۴ ۲۴ تير ۱۳۹۹
چرا کارشناسهاتون نظریه های من درآوردی میدن . با توجه به ماهیت ویروس همه گیری حتمی است ولی با کنترل روند درگیری میشه سیر ابتلا رو هموار وقابل کنترل کرد تا سیستم بهداشتی ما توان تحملش رو داشته باشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۶ ۲۴ تير ۱۳۹۹
تو حوزه ها یه صندلی دست چپ نمی تونین بزارید حالا دیگه می خواهید پروتکل بزایدو رعایت شه؟؟؟!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۵ ۲۴ تير ۱۳۹۹
لطفا دقیق بگویید از چه تاریخی تعطیلی شروع و پایان میابد
ممنون
Iran (Islamic Republic of)
مسعود
۱۲:۳۴ ۲۴ تير ۱۳۹۹
الان میخواهید بدانید کی تعطیلی شروع میشه کی تمام میشه که برنامه ریزی کنید برید مسافرت شما را بخدا بس کنید اینقدر خجسته دل نباشید فکر خودتان نیستید فکر مردم باشید دل خوش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۶ ۲۴ تير ۱۳۹۹
برادر اینا الکیه از اول کرونا تا حالا شده تاریخ دقیق و جزییات تعطیلی رو درست بگن؟ همون تعطیلی مشاغل بعد عید تو یه مطلب بیست صفحه ای خبر یه جاش ریز گفته بود
Iran (Islamic Republic of)
جوادمتولی مستجر
۱۰:۱۲ ۲۴ تير ۱۳۹۹
سلام تنهاقرنطینه یک ماهه گل تهران وحومه است همه روبه کشتن دادیدبقران چرا دست دست میکنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۸ ۲۴ تير ۱۳۹۹
باید ابتدا به همه مردم حداقل نفری یک میلیون بدهند، سپس یک ماه تعطیل کنند، اگر جدی نگیریم، عواقب وخیمی داریم. بهتر است تاریخ این نوع بیماری ها را مطالعه کنیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۳ ۲۴ تير ۱۳۹۹
چرا اینقدر مردم در خوزستان درحال دست پا کردن با این بیماری مهلک هستند و با اینکه چندین بار حالت قرمز به سیاه بیماری رسیدند کسی حتی یک روز تعطیل اعلام نکرد مگر خون جاهای دیگر رنگین تر است تا یکم پیشروی بیماری زیاد می‌شود دست به کار می شوید، آیا می دانید چقدر کارمندان در حوزه پتروشیمی و بنادر در خوزستان درگیر این بیماری شده اند متاسفانه به دلیل عدم وضع کردن محدودیت‌ها کارمندان با داشتن علائم بیماری را به محیط کار کشاندند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۹ ۲۴ تير ۱۳۹۹
جمعیت تهران بالاست، تهران مرکز و معین استان های دیگر است، وگرنه همه مردم با هم برابرند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۲ ۲۴ تير ۱۳۹۹
کی به فکر مردم هست؟مردم بیچاره ازیک طرف دچارتورم وازطرف دیگه دچار بیماری هستند وکسی هم براش مهم نیست چی به سرمردم میاد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۷ ۲۴ تير ۱۳۹۹
کدام برابری، آیا تهران هوای بالای 50 درجه را دارد شما بیایید تفاوت قیمت یک قلم میوه را با تهران مقایسه کنید خوزستان علاوه بر مشکلات بیماری کرونا با گرانی و مشکلات نبودن امکانات دیگر روبروست. البته ما نفت داریم شماها ندارید
Denmark
ناشناس
۰۹:۵۲ ۲۴ تير ۱۳۹۹
چه تعطیل شه چه نشه مردم رعایت کنید والله درست نیست بدون ماسک هنوز میرن بیرون بعد مریض میشن میمرن میگن ما شانس نداریم!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۷ ۲۴ تير ۱۳۹۹
در اینجا همه کارها با مردمه از کنترلو مدیریت سیل و زلزله بگیر تا فراهم اوردن داروی بیماران سرطانی از کنترل کرونا بگیر تا کنترل قیمت در اینجا مردم همیشه مقصرن و دولت یادش رفته بجز استفاده از ثروت این مملکت وظیفه مملکتداری هم دارد و انقدر دم از تقصیر مردم میزنه تا همه باورشون بشه مقصرن و مطالبه ای برای انجام کارها از دولت نداشته باشنددولت باید با قانون و جریمه و نظارت شدید کنترل کنه
-
محب
۰۹:۳۵ ۲۴ تير ۱۳۹۹
اقا حاضر نیستید طرح ترافیک بردارید هی به مردم میگید ماسک بزنن برید مترو اتوبوس ها رو ببیند خجالت بکشید از این مدیریت....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۶ ۲۴ تير ۱۳۹۹
قشنگ مشخصه خون تهراني ها از بقيه کشور و شهرهاي جنوبي رنگين تر هست
Iran (Islamic Republic of)
کارمند اداری م۱۲
۱۱:۲۸ ۲۴ تير ۱۳۹۹
آقا ۹۹درصد تهرانی جماعت بچه های استانهای دیگه هستن
نتیجه خونه همه یک رنگه مادر خودمو ۶ماهه پخش زنده ندیدم
فقط تصویری موبایل ...وسلام
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۸ ۲۴ تير ۱۳۹۹
این چه حرفیه. یک چهارم جمعیت کشور در تهران ساکن هستن. وجود وضعیت قرمز در تهران یعنی فاجعه در کشور. ضمنا مردم باید رعایت کنند. تهران متشکل از اهالی جنوب مرکز شرق و غرب و شمال کشور هست...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۴ ۲۴ تير ۱۳۹۹
دقیقا کاری رو دارن انجام میدن که ملت از اون غافل هستند ؛تفرقه بین مردم که بدتر از هربیماری کشنده هست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۹ ۲۴ تير ۱۳۹۹
نه برادر با اینکه قبول دارم به استانهای جنوبی و مرزی کشور همیشه ظلم.میشه ولی تهران از این جهت وحشتناکه که هرجایی بری خودش یه عروسیه یه مجلس عزاست جمعیت خیلی متراکم در مترو بی ارتی و بازارو خیابونها خیلی برای کرونا خطرناکه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۸ ۲۴ تير ۱۳۹۹
این چه حرفیه تهران یک سوم فوتی های کل کشور و داره مبتلاهاش زیاده بیا مترو واتوبوس و ببین بعد اینو بگو یه هفته تعطیلی این امکان دردی رو دوا نمیکنه چون همین الان هم نیمه تعطیل بودند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۹ ۲۴ تير ۱۳۹۹
هرکس درباره کروناسازخودرامیزندکوگوشنوا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۹ ۲۴ تير ۱۳۹۹
این همون عذاب الهی که وعده داده شده بود !!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۰ ۲۴ تير ۱۳۹۹
خدا مهربان است، مهربان تر از مادر، خدا زیباست، زیباتر از گل، نادانی و بی مدیریتی از ما انسان هاست
Iran (Islamic Republic of)
داود
۱۱:۵۷ ۲۴ تير ۱۳۹۹
بله من هم مدتیه به همین نتیجه رسیدم درگیر مقابله با اون شدیم
اما راه نجاتی نیست.
Germany
ناشناس
۱۲:۳۴ ۲۴ تير ۱۳۹۹
نه عزیز این بدبختی دو دلیل داره یکی کشور چین دو نداشتن مدیران کار آمد
Iran (Islamic Republic of)
سهراب نجاری
۰۸:۴۹ ۲۴ تير ۱۳۹۹
کیه به این مریضی گوش کنه همه به فکر خودشان هست کسی گوش نمیکنه خدا به داده امان برسه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۹ ۲۴ تير ۱۳۹۹
تعطیلی های شما، قشر ضعیف رو بیچاره می کنه.
ناتوانی مسئولان در طرح های اجباری مثل زدن و ماسک، نتیجش می شه حقوق نگرفتن قشر عظیمی از جامعه.
کشورهای بزرگ و پیشرفته دنیا هم این کارا رو نمی کنن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۸ ۲۴ تير ۱۳۹۹
شما کدوم کشور بزرگ و پیشرفته رفتی؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۶ ۲۴ تير ۱۳۹۹
باید از منبع حقوق کارمندان و بازنشسته و مستمری بگیر سرشکن کنند به بقیه مردم بدهند . پول نفت فقط برای کارمند نیست .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۳ ۲۴ تير ۱۳۹۹
به گمانم اگه یک ماه تعطیل کنند ولی حقوق به مردم بدن مردم این یک ماه توی خونه هاشون میمانن
آخرین اخبار