پیشرفت ۴۲ درصدی پروژه فیبر نوری روستایی خراسان شمالی

مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان خراسان شمالی از پیشرفت ۴۲ درصدی پروژه طرح توسعه ارتباطات روستایی (تار) در سطح خراسان شمالی خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ،   علی مرتضوی مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان گفت : پروژه فیبر نوری روستایی (تار) با هدف ایجاد و توسعه زیر ساخت‌های ارتباطی و مخابراتی روستایی و تامین پهنای باند اپراتور‌های موجود در مناطق کمتر توسعه یافته، مناطق مرزی و روستایی جهت ارائه سرویس باند پهن و اتصال روستا‌ها به شبکه ملی اطلاعات به طول ۳۸۱ کیلومتر در شهرستان‌های اسفراین، جاجرم، فاروج، مانه و سملقان، شیروان، بجنورد و رازوجرگلان در حال اجرا است.

مرتضوی  افزود : به جهت هماهنگی انجام شده با پیمانکار، عملیات آزمایش و تحویل ۱۵ سایت و دفتر مخابراتی روستایی با حضور نمایندگان اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان، شرکت ارتباطات زیرساخت، مخابرات منطقه و نمایندگان اپراتور‌ها به اتمام رسیده و امکان ارائه ترافیک باند پهن بر روی فیبر نوری میسر شده است.


بیشتر بخوانید


مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان همچنین از آغاز آزمایش و تحویل تعداد ۱۲ سایت و مرکز مخابراتی در مسیر خوشین تا سنخواست خبر داد و گفت با تکمیل این مسیر و آزمایش و تحویل همه سایت ها و مراکز مخابراتی آن تعداد ۲۸ روستا از خدمات پهن باند فیبر نوری بهره‌مند خواهند شد.

انتهای پیام/ه 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.