رئیس سازمان هواشناسی کشور:

فاز نخست سامانه «هشدار سیل» امسال افتتاح می‌شود

سحر تاج بخش گفت: راه‌اندازی سامانه هشدار سیل ازجمله تکالیف قانون مدیریت بحران برعهده هواشناسی کشور است که فاز نخست آن امسال راه‌اندازی می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ،   رئیس  سازمان هواشناسی کشورگفت : به ازای هر ۵۰ کیلومتر باید یک ایستگاه خودکار هواشناسی وجود داشته باشد.

تاجبخش به ایستگاه‌های هواشناسی سایر دستگاه‌ها از جمله وزارت نیرو اشاره کرد و افزود: تلاش می‌کنیم تا به صورت مشترک از داده‌های ایستگاه‌های سایر دستگاه‌ها نیز استفاده کنیم.

او در بخش دیگری از سخنانش بر توسعه هواشناسی کاربردی در حوزه‌های مختلف تاکید کرد و گفت: در بخش کشاورزی اقداماتی انجام شده است که تلاش می‌کنیم در حوزه صنعت و هوانوردی نیز سرویس ارائه دهیم که بزودی اجرایی خواهد شد.

رئیس سازمان هواشناسی کشور گفت: بر اساس قانون مدیریت بحران  سامانه هشدار سیل باید در کشور راه‌اندازی شود که تلاش می‌کنیم فاز نخست این سامانه امسال  به بهره‌برداری برسد اما برای توسعه آن بودجه کافی نیاز است.


بیشتر بخوانید 


تاجبخش در بخش دیگری از سخنانش به تغییر اقلیم نیز اشاره کرد و افزود : این وضعیت در جهان بویژه منطقه خاورمیانه پیامد‌هایی به دنبال داشته است که کشورمان نیز بیشتر تحت تاثیر آن قرار گرفته است.

او افزود : تغییر اقلیم باعث باران‌های شدید، جاری شدن سیلاب و توفان‌ها به همراه گرد و خاک شده است، که نیاز است در برنامه‌های پییش بیینی هواشناسی دقت بیشتری داشته باشیم و این امر نیازمند توسعه شبکه دیده بانی هواشناسی کشور است.

رییس سازمان هواشناسی کشور گفت: شبکه دیده بانی هواشناسی کشور به علت مسائلی، چون کمبود اعتبارات تخصیصی و نبود امکان تهیه تجهیزات پیشرفته تا حدی عقب است که نیازمند توجه و حمایت بیشتر است.

تاجبخش اظهار داشت: شبکه دیده بانی هواشناسی کشور برای توسعه نیازمند تخصیص اعتبار و حمایت مضاعف مسئولان است.

او تاکید کرد: با توجه به اینکه ایران از تنوع توپوگرافی و اقلیم‌های مختلف برخوردار است بنابراین توسعه و ارتقای تجهیزات هواشناسی و دیده بانی بسیار ضروری به نظر می‌رسد.

رییس سازمان هواشناسی کشور افزود: شبکه دیده بانی کشور با استاندارد‌های جهانی فاصله زیاد دارد که باید رادار‌ها و ایستگاه‌های خودکار هواشناسی استاندارد داشته باشیم.

تاجبخش با بیان اینکه فرایند توسعه‌ای به یکباره حاصل نمی‌شود گفت: این امر نیازمند توجه مسوولان در حوزه تجهیز هواشناسی به امکامات مورد نیاز است.

 

انتهای پیام/ه 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.