عملیات بهسازی و آسفالت ۳۶ کیلومتر از راه‌های روستایی لنده آغاز شد

فرماندار لنده گفت: عملیات بهسازی و آسفالت ۳۶ کیلومتر از راه‌های روستایی و عشایری این شهرستان با همکاری بنیاد علوی آغاز شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج، سید خدادوست موسوی فرماندار لنده گفت: این طرح در راستای پیرو تفاهم نامه راهداری و حمل نقل جاده ای با بنیاد علوی در ۲ بخش موگرمون و مرکزی اجرا خواهد شد.

موسوی افزود: هم اکنون عملیات بهسازی این طرح آسفالت در حال اجرا و نیز با تفاهم نامه صورت گرفته میان بنیاد علوی و اداره کل راهداری و حمل نقل جاده ای تکمیل خواهد شد.

محمد مرادی مدیر شهرستانی طرح پیشرفت و آبادانی لنده گفت: این طرح به منظور ارتقای شاخص‌های حوزه راه در مناطق روستایی و عشایری و مهاجرت معکوس به روستاها از سوی بنیاد اجرایی می شود.

محمد مرادی بیان کرد: این طرح با تامین اعتبار ۶۰ میلیاردی از سوی بنیاد آغاز و در صورت همکاری اداره راه در تامین ۶۰ میلیارد ریال دیگر تا قبل از شروع فصل بارندگی تکمیل خواهد شد.

او افزود: با تکمیل این ۳۶ کیلومتر بیش از ۲۰ روستا از نعمت راه مناسب بهره مند خواهند شد.

مرادی کمبود امکانات را یکی از مهمترین دلایل مهاجرت به شهرها دانست و گفت: بنیاد مستضعفان با هدف توسعه مناطق روستایی طرح‌های مختلفی را در حوزه های مختلف عمرانی، بهداشتی، کشاورزی و توسعه فضای آموزشی در دست اجرا دارد.

در شهریور ۹۷ با حضور محمد سعیدی‌کیا، رئیس سابق سازمان بنیاد مستضعفان کشور در نشست شورای اداری استان کهگیلویه و بویراحمد شهرستان لنده به عنوان دومین منطقه پایلوت محرومیت زدایی توسط بنیاد مستضعفان کشور انتخاب شد.

شهرستان ۲۳ هزار نفری لنده با پنج هزارو ۵۶۰ خانوار، ۱۰۶ روستا و ۴۱ درصد جمعیت روستایی و ۵۹ درصد جمعیت شهری یکی از شهرستان‌های محروم است.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.