سازمان ملل خواستار آتش‌بس فوری در مرز ارمنستان و آذربایجان شد

آنتونیو گوترش خواستار آن شد که ارمنستان و جمهوری آذربایجان تنش‌ها را کاهش و به درگیری‌ها در مرز‌های خود فورا خاتمه دهند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل، خواستار خاتمه فوری درگیری‌ها در مرز‌های ارمنستان و جمهوری آذربایجان شد.

استفان دوجاریک، سخنگوی سازمان ملل، با اعلام این خبر گفت گوترش خواستار کم کردن تنش‌ها در این منطقه شد. به گفته این سخنگو «دبیرکل به شدت نگران گزارش‌های مباده آتش، از جمله استفاده از سلاح‌های سنگین، در امتداد مرز‌های بین‌المللی ارمنستان و آذربایجان است که بن به گزارش‌های رسمی منجر به تلفات نیز شده است. دبیرکل خواستار خاتمه فوری درگیری‌هاست و از همه درگیران این تنش خواسته است تا فورا دست به اقداماتی بزنند که تنش‌ها را کاهش دهد و از تحرکات لفظی خودداری کنند.»

سخنگوی سازمان ملل در ادامه اضافه کرد گوترش مجددا حمایت کامل خود را از تلاش‌های همکاران سازمان امنیت و همکاری اروپا اعلام می‌کند که «به این وضع خطرناک رسیدگی می‌کند و برای این درگیری دیرینه در منطقه قفقاز در جستجوی یک راه حل مسالمت آمیزی که به گفتگو گذاشته شده باشد، هست.»

روز یکشنبه بود که گزارش‌هایی از درگیری‌ها در مرز ارمنستان و آذربایجان منتشر شد که هر دوی آنها، باکو و ایروان، همدیگر را به تحرکات در امتداد خط مرزی میان استان تاووش ارمنستان و منطقه توزوز آذربایجان متهم کردند.

باکو اعلام کرده است در این درگیری‌ها چهار سرباز آذربایجانی جان خود را از دست داده است و ایروان نیز گفته است چندین نفر از سربازان این کشور زخمی شده‌اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۲ ۲۴ تير ۱۳۹۹
دعوا سر چی
آخرین اخبار