وضعیت قرمز در البرز؛

فوت ۱۳ نفر بر اثر کرونا در ۲۴ ساعت گذشته

رئیس دانشگاه علوم پزشکی البرز گفت: از اسفند ۹۸ تاکنون ۵۳۴ نفر در البرز بر اثر بیماری کرونا جان خود را از دست داده اند که فوت ۱۳ نفر آن‌ها در ۲۴ ساعت گذشته رخ داده است .

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از البرز،حسین کریم ،رئیس دانشگاه علوم پزشکی صبح امروز در ستاد استانی مبارزه با کرونا گفت: از اسفند ۹۸ تاکنون ۱۰ هزار و ۶۰۶ نفر در استان بر اثر ابتلا به کرونا بستری شده اند که همچنان ۵۹۴ نفر در بیمارستان بستری هستند و آزمایش ابتلای ۱۸۲ نفر نیز به کرونا مثبت است.

کریم گفت: در حالی که کل تخت‌های آی. سی. یو در استان ۳۵۰ تخت است؛ فقط بیماران کرونایی ۱۲۱ تخت را به خود اختصاص داده اند و ۲۹ بیمار کرونایی دیگر در انتظار ورود به آی سی یو هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی البرز افزود: فقط دیشب ۱۱۹ نفر با علائم کرونا در بیمارستان‌های استان بستری شده اند.
کریم با بیان اینکه بیشترین مبتلایان استان جوانان هستند؛ از بستری شدن ۱۵۶ جوان در بیمارستان‌های استان خبر داد و افزود: حال  ۱۰۸ نفر نامساعد و ۴۸ نفر هم در حال دریافت خدمات دستگاه "کمک تنفسی" هستند.

او از خرید ۴ دستگاه اکسیژن ساز به ارزش ۱۲ میلیارد تومان خبر داد و گفت: همچنان در برخی بیمارستان‌ها با مشکل افت اکسیژن روبرو هستیم.

کریم از ابتلای سه نفر دیگر از کارکنان بهداشت و درمان استان به کرونا خبر داد و افزود: بیمارانی که اکنون به مراکز درمانی مراجعه می‌کنند؛ بدحال‌تر از بیماران کرونایی اسفند ماه هستند و روند بستری آن‌ها طولانی‌تر است.

عزیزالله شهبازی، استاندار البرز هم در جلسه ستاد استانی مقابله با کرونا با بیان این که در ۴۸ ساعت گذشته بیش از ۵۰ نفر شامل افراد مشکوک و قطعی ابتلا به کرونا در البرز جان خود را از دست داده اند، گفت: فقط یکشنبه ۲۲ تیر ۹۹، هزار و ۸۳ نفر و دیروز دوشنبه ۸۰۰ نفر مراجعه کننده مشکوک به کرونا در بیمارستان‌ها داشتیم.

 شهبازی، افزود: بزرگترین مرکز ماسک کشور در اشتهارد است با این حال از چند داروخانه بازدید کردیم، اما از اجرای قیمت مصوب ماسک خبری نیست. ۱۳ هزار بیمار خاص در البرز داریم که می‌توانند آسیب پذیر باشند.

انتهای پیام/خ.ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.