یک بام و دو هوای ماسک‌های دولتی در همدان

ماسک‌های دولتی در همدان همچنان توزیع می‌شود و با کاهش نظارت‌ها با قیمت بیشتری به دست مردم می‌رسند.

یک بام و دو هوای ماسک‌های دولتی در همدانبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، در هفته‌ی گذشته از چند مرکز توزیع ماسک‌های دولتی همدان بازدید کردیم و گران فروشی در این مراکزی که قرار است ماسک‌ها را با قیمت مناسب دست به مردم برسانند ما را پیگیر ماجرا کرد.

در یک روز با همکارانم از چند مرکز عرضه‌ی ماسک‌های دولتی در میدان بیمه میدان دانشگاه و میدان امامزاده عبدالله همدان خرید کردیم و متوجه شدیم در مرکز عرضه ماسک دولتی در میدان بیمه هر بسته ماسک ۵۰ تایی بیمارستانی به جای مبلغ ۶۰ هزار تومان ۹۵ هزار تومان به فروش می‌رسد.

با روابط عمومی اداره کل صنعت معدن و تجارت استان تماس گرفیم و ماجرا را توضیح دادیم و بعد ساعتی به ما اطلاع دادن این چادر مرکز عرضه ماسک دولتی برچیده شده است و تخلف گران فروشی هر بسته ماسک در آنجا به بسته‌ای ۱۱۰ هزار تومان رسیده است.

آقای دریس، روابط عمومی اداره کل صنعت معدن و تجارت قول داد از این پس نرخ عرضه ماسک و مواد ضد عفونی کننده دولتی بر روی چادر‌ها زده شود.

بازدید‌های میدانی خبرنگار ما نشان می‌دهد اداره کل صنعت معدن و تجارت بر خلاف قول خود نرخ فروش ماسک و مواد ضد عفونی را بر چادر‌های عرضه ماسک‌های دولتی نصب نکرده اند.

این گران فروشی ماسک‌ها برای مردم شاید کمتر قابل احساس بود، چون آن‌ها هر ماسک بیمارستانی را پیش از این به مبلغ ۲ هزار و ۵۰۰ تومان از داروخانه‌ها می‌خریدند و قیمت هزار و ۹۰۰ تومانی تا ۲ هزار و ۱۰۰ تومانی ماسک‌ها به نظر آن‌ها قیمتی دولتی و ارزان می‌آمد.

اسدالله ربانی مهر مدیر روابط عمومی استانداری همدان گفت: با تصمیم ستاد استانی مدیریت کرونا ۷ ایستگاه ماسک باقیمت دولتی و هر عدد یک‌هزار تومان در همدان داریم.

او با بیان اینکه تمام ماسک مصرفی و موردنیاز مردم در استان همدان تولید می‌شود و هیچ نگرانی در این زمینه در استان همدان نداریم، گفت: مردم باید با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی، استفاده از ماسک و رعایت اصول بهداشتی کمک کنند تا از این شرایط هشدار عبور کنیم.

پس از دو روز مراجعه مجدد ما به چادر‌های عرضه ماسک دولتی در میدان بیمه باز هم همان گران فروشی ماسک‌ها به ازای هر ماسک هزار و ۹۰۰ تومان همچنان ادامه داشت و این قضیه را با اداره کل صنعت معدن و تجارت و تعزیرات حکومتی در میان گذاشتیم.

داریوش جودکی، مدیر کل تعزیرات حکومتی استان همدان هم بعد از تماس ما با تلفن ۱۳۵ اعلام مردمی تخلفات اصناف گفت: ما با کارشناسان غذا و دارو و صنعت و معدن در این مرکز عرضه‌ی ماسک حاضر می‌شویم و با مشخص شدن تخلف گران فروشی افراد متخلف را با تشکیل پرونده تحویل مراجع قضایی می‌دهیم.

انتهای پیام/ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.