۵۰۰ مورد نمونه برداری و بازرسی فنی از واحد‌های تولیدی استان اردبیل

مدیر کل استاندارد استان اردبیل گفت: بازرسان استاندارد ۵۰۰ مورد نمونه برداری و بازرسی فنی از واحد‌های تولیدی تحت پوشش استان اردبیل انجام داده اند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، هاشم علایی، مدیر کل استاندارد استان اردبیل گفت: از ابتدای سال ۹۹ تا کنون تعداد ۱۸۸ بازرسی فنی و ۳۱۲ مورد نمونه برداری از واحد‌های تولیدی استان توسط کارشناسان اداره کل و بازرسان شرکت‌های تائید صلاحیت شده بخش خصوصی انجام شده است.

او بیان کرد: حضور مدیر کنترل کیفیت در زمان تولید محصول، بازرسی از خط تولید و محل نگهداری مواد اولیه و کنترل مطابقت آن با شرایط مطلوب از جمله مواردی است که در نمونه برداری و بازرسی‌ها مورد توجه قرار می‌گیرد.

مدیر کل استاندارد استان اردبیل هدف از نمونه برداری و آزمون کالا‌های تولیدی را انطباق آن‌ها با شرایط و مقررات استاندارد‌های ملی دانست و گفت: در صورت عدم انطباق محصولات تولید شده با استاندارد‌های ملی با واحد‌های متخلف مطابق با قانون برخورد می‌شود.

علایی افزود: در بازرسی از واحد‌های تولیدی بر عملکرد آن‌ها نظارت جدی انجام می‌شود که در نتیجه آن، پروانه استاندارد واحدها، صدور، تمدید و یا در صورت عدم رعایت شرایط استاندارد، تعلیق و ابطال می‌شود.

او در پایان یادآور شد: اداره کل استاندارد اردبیل نظارت دقیقی بر عملکرد شرکت‌های بازرسی و نمونه برداری بخش خصوصی دارد.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.