شایعه تخریب حمام شیخ بهایی تکذیب شد

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان گفت: هیچ انسان عاقلی خبر تخریب حمام شیخ بهایی را باور نمی‌کند و به صراحت آن را تکذیب می‌کنم.

در پی انتشار شایعاتی در فضای مجازی مبنی بر تخریب حمام تاریخی شیخ بهایی به منظور ساختن هتل، فریدون الهیاری مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان ،با رد این شایعه گفت: هیچ انسان عاقلی این خبر را باور نمی‌کند و به صراحت آن را تکذیب می‌کنم.

او ادامه داد: حمام شیخ بهایی در دست مرمت است، مرمت این اثر تاریخی به دو مرحله تقسیم می‌شود. مرحله اول مرمت این حمام در اردیبهشت سال ۹۸ به پایان رسید و منتظر هستیم تا پس از ابلاغ اعتبارات سال ۹۹ مرحله دوم مرمت را آغاز کنیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان بیان کرد: این حمام با توجه به اینکه ۴۰۰ سال فعال بوده است به شدت آسیب دیده است، نیرو‌های ما تمام لایه هایی که طی این ۴۰۰ سال در سقف، دیوار‌ها و کف حمام ایجاد شده را بر می‌دارند تا به لایه اصلی صفوی برسند تا وقتی به لایه اصلی در دوران صفوی رسیدند مرمت‌های اصلی را انجام دهند.

الهیاری افزود: در مرحله دوم مرمت اقداماتی مثل مرمت ستون ها، سقف، آبراهه ها، کاشی‌ها و استحکام بخشی قسمت‌هایی که نیاز به استحکام دارد انجام می‌شود. اگر اعتبارات و ردیف مالی سال ۹۹ ابلاغ شود کمتر از شش ماه مرمت این اثر به پایان می‌رسد.

او در پایان اضافه کرد: حمام شیخ بهایی اصفهان در دوران سلطنت شاه عباس اول صفوی بنا شده، به طوری که از آن زمان تاکنون روایت‌های گوناگونی درباره چگونگی گرم شدن آب این حمام ساخته شیخ بهایی از علمای معروف عصر صفوی مطرح شده است. این حمام میراث دوران صفویه است و بیش از دو دهه از ثبت ملی آن می‌گذرد.
 
 
انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار