واریز کمک‌های دولت برای جبران خسارت سیل به حساب باغداران قیروکارزین

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قیروکارزین از پرداخت بالغ بر ۳۸ میلیارد و ۴۳۳ میلیون ریال برای جبران خسارت سیل فروردین ماه ۹۸ به حساب باغداران قیروکارزین خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، همتی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قیروکارزین اظهار کرد: دومین مرحله از پرداخت کمک‌های بلاعوض دولت به منظور جبران خسارت سیل فروردین ماه ۹۸ با اعتباری بالغ بر ۳۸ میلیارد و ۴۳۳ میلیون ریال به حساب باغداران قیروکارزین واریز شد.

او تصریح کرد: با احتساب مبالغ واریزی در مرحله اول و دوم این کمک‌های بلاعوض تاکنون ۸۰ درصد این اعتبارات به میزان ۱۰۲ میلیارد و ۴۸۹ میلیون ریال به حساب هزار و ۱۹۴ نفر واجد شرایط پرداخت شده است.

همتی با بیان اینکه به علت شیوع ویروس کرونا در شهرستان قیروکارزین باید از هر گونه رفت و آمد غیرضروری به اماکن اداری و شلوغ ممانعت کرد، ادامه داد: باقیمانده ۲۰ درصد کمک‌های بلاعوض سهم هر باغدار پس از تامین اعتبار و تخصیص به شهرستان، دستور پرداخت آن صادر و به بانک ارسال خواهد شد.

این مقام مسئول تصریح کرد: با توجه به تخصیص بیش از ۲۸۹ میلیارد ریال اعتبار جبران خسارت سیل ۹۸ به بخش کشاورزی این شهرستان مبلغ ۱۴۴ میلیارد و ۷۶۴ میلیون ریال از اعتبار تخصیصی در قالب کمک‌های بلاعوض بوده است.

همتی افزود: عددی بالغ بر ۱۴۴ میلیارد ریال از اعتبارات مذکور نیز به صورت تسهیلات قرض الحسنه با کارمزد ۴ درصد بوده است که هزار و ۱۳۴ نفر از افراد مشمول ۱۲۹ میلیارد ریال آن را جذب کرده اند.

او اظهار کرد: افراد خسارت دیده از قبل دریافت وجوه این کمک‌ها موظف به رفع اثر سوء ناشی از حادثه روی داده و ارائه بیمه نامه معتبر برای واحد خسارت دیده هستند تا در حوادث طبیعی احتمالی جبران خسارت به وسیله صندوق بیمه محصولات کشاورزی تسریع شود.

همتی اضافه کرد: با توجه به میزان اعتبار تخصیصی و جذب مبالغ کمک‌های بلاعوض و تسهیلات قرض الحسنه، قیروکارزین در میزان اعتبار تخصیص یافته پیشتاز و رکورددار جذب آن در استان فارس است.

با تائید کارگروه شهرستانی و استانی خسارت سیل ۹۸ در قیروکارزین، باغداران خسارت دیده مشمول، به ازای هر هکتار باغ مثمر ۲۵ میلیون ریال کمک بلاعوض و ۲۵ میلیون ریال تسهیلات قرض الحسنه دریافت می‌کنند.

قیروکارزین در فاصله ۱۶۹ کیلومتری جنوب غربی شیراز واقع شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار