تهیه کننده سینما در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان:

تعطیلی مجدد سینما دورنمای خوبی ندارد/ بازرس به سینما‌ها بفرستند

سید ابراهیم عامریان درباره عواقب تعطیلی مجدد سینما‌ها و علت گران‌شدن تولید فیلم نسبت به سال گذشته، توضیح داد.

سید ابراهیم عامریان تهیه کننده سینما، با تحلیل و بررسی مجدد سینما و نتایج حاصل از آن، در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه سینما  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: واقعاً اگر یک روز دیگر سینما تعطیل شود، برگشتن آن به حال و روز ضعیف امروزش هم سخت می‌شود. حتی اگر شده با ظرفیت یک سوم تماشاگر هم نمایش فیلم‌ها ادامه دهند و نگذارند تعطیل شود، بسیار بهتر خواهد بود. چون تولیدکننده، سینمادار و کلیت سینما یک‌بار ضرر کرده و حالا به حیات حرفه ای برگشته است. اگر یک دفعه دیگر تعطیلی رخ دهد، کار سخت‌تر می شود و این اتفاق دورنمای خوبی برای سینما ندارد.

تهیه کننده «دینامیت» ادامه داد: اگر چنین شود من هم به عنوان تولید کننده مجبور می‌شوم تولید را متوقف کنم و این توقف خروجی کار خوبی نخواهد داشت. به شخصه سه فیلم اکران نشده دارم که با چنین وضعیتی بلاتکلیف مانده است؛ فیلم‌هایی که ما می‌سازیم پروداکشن بزرگ و هزینه‌های زیادی دارد و اگر قرار باشد، تولید کنیم و با تعطیلی سینما و تولید روبرو شویم، سرمایه گذاری منطقی و درست نیست و متضرر خواهیم شد.

تهیه کننده «انفرادی» در پاسخ به این سوال که چرا با توجه به اینکه در سالن‌های سینما پروتکل‌های بهداشتی به خوبی رعایت می‌شود، باز هم می‌گویند ممکن است سینما تعطیل شود، بیان کرد: شاید فکر می‌کنند در سینما هم مانند برخی مکان‌ها مسائل بهداشتی رعایت نمی‌شود. لازم است بازرس و کارشناس‌هایی به سالن‌های سینما برای بررسی وضعیت آن‌ها بفرستند. به شخصه و به اجبار برای انجام برخی کار‌ها به مکان‌هایی مانند پیشخوان دولت رفتم و دیدم مراجعه کنندگان به فاصله ده سانتی متر کنار هم ایستاده اند. باید توجه داشت در این مکان‌ها است که جان مردم در خطر خواهد بود، نه سینمایی که تمام پروتکل‌ها در آن اجرا می‌شود.

تهیه‌کننده «تگزاس» در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه آیا هزینه تولید گران‌تر شده است یا نه، اظهار کرد: متاسفانه در شرایط بحرانی کنونی، بازیگران اذیت می‌کنند و زمانی که برای تولید همان فیلمی که قرار است درطول یکسال تولید کنیم، در دفتر ما حاضر می‌شوند دستمزد‌های بالایی درخواست می‌کنند. دستمزدهایی که منطق ندارد. به نوعی می‌خواهند دستمزد تمام فیلم‌هایی که قرار بود در طول یکسال دریافت کنند و به خاطر کرونا به یک رقم تقلیل یافته، از همین یک فیلم بگیرند. در کل بخش اعظم بالا رفتن هزینه‌های تولید، به خاطر دستمزد‌های بالاست.


انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار