درخواست ائتلاف فتح از مصطفی الکاظمی برای حضور در پارلمان عراق

ائتلاف فتح از نخست‌وزیر عراق خواست برای توضیح برخی مطالب از جمله مواضع دولت درباره نقض حاکمیت این کشور از سوی آمریکا و ترکیه در جلسه پارلمان حضور یابد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از  پایگاه شفق نیوز، «محمد البلداوی» نماینده فراکسیون فتح پارلمان عراق تاکید کرد که ائتلاف فتح از «مصطفی الکاظمی» نخست وزیر عراق خواسته است تا میزبان وی در مجلس باشند.

وی گفت: پرونده‌های متعددی است که دولت الکاظمی آنها را تکمیل نکرده است و نیازمند بازنگری آنان با حضور نخست وزیر در پارلمان هستیم.

این نماینده عراقی افزود: ائتلاف فتح از نخست وزیر خواسته است که میزبان وی در پارلمان باشند تا درباره برخی پرونده‌ها شفاف‌سازی کند.

عضو فراکسیون فتح اعلام کرد که یکی از بارزترین پرونده‌ها موضع نظاره‎گر دولت در تجاوزات نیروهای آمریکا و ترکیه در عراق است. دولت موضع مخالف با این تجاوزات بیان نکرده و این امر صحیح نیست.

«محمد کریم» دیگر نماینده ائتلاف فتح در پارلمان عراق، نیز پیش از این اعلام کرد طرف آمریکایی ابزار‌های خود را بکار گرفته تا اوضاع موجود را بر هم زده و ایجاد آشوب کند و با استفاده از عناصر نفوذی و با هرج و مرج در عراق به دنبال بازگرداندن قاتلان ملت به عرصه سیاست است.

«حسن سالم» عضو بارز فراکسیون فتح، نیز مواضع شرم‌آور دولت در قبال نقض حاکمیت عراق از سوی آمریکا و ترکیه، مایه تاسف عنوان کرد و گفت که اگر دولت موضعی شجاعانه در قبال نقض حاکمیت عراق اتخاذ نکند، کشور به سوی ناکجا خواهد رفت.

این نماینده عراقی ضمن هشدار درباره «خطرناکترین توطئه آمریکا علیه عراق» تأکید کرد که کشور به عرصه مداخلات آشکار آمریکا بدل شده است.

ائتلاف «الفتح» پس از انتشار گزارش «اگنس کالامارد» گزارشگر ویژه سازمان ملل در حوزه ترور‌های غیرقانونی و خودسرانه درباره ترور شهیدان المهندس و سلیمانی در شورای حقوق بشر، طی بیانیه‌ای از دولت عراق خواست در ارائه شکایت رسمی از دولت آمریکا به سازمان ملل و ارائه مدارک و مستندات تسریع و همچنین حکم جلب دونالد ترامپ را صادر کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار