کرمانشاه آمادگی واردات کالا از مرز شیخ صالح را دارد

فرماندار شهرستان ثلاث‌باباجانی اعلام کرد: براساس مذاکرات انجام شده باطرف عراقی آمادگی واردات رسمی کالا از طریق مرز «شیخ صالح» را داریم.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛  یدالله شکری فرماندار شهرستان ثلاث‌باباجانی گفت: در سفر اخیر استاندار کرمانشاه به استان حلبچه عراق، آمادگی خود را برای فراهم کردن زمینه واردات کالا از مرز شیخ صالح اعلام کردیم.

او افزود: در صورت فراهم شدن زیرساخت‌های لازم در طرف عراقی، روند واردات رسمی کالا از مرزی شیخ صالح آغاز خواهد شد.
شکری افزود: باتوجه به افزایش ظرفیت‌های صادراتی و بهبود امکانات در این مرز مشکلات آن نسبت به گذشته کاهش پیدا کرده و روند صادرات در حال تسریع است.

فرماندار ثلاث باباجانی اظهارداشت: باتوجه به برنامه ریزی انجام شده از سوی جمهوری اسلامی ایران برای بهبود روند صادرات، ظرفیت افزایش صادرات در مرز شیخ صالح انجام شده است.

شکری توضیح داد: پیش از این روزانه ۱۰۰ دستگاه کامیون کالا از طریق مرز شیخ صالح به عراق صادر می‌شد، اما امروز این میزان به ۳۰۰ دستگاه کامیون در روز افزایش پیدا کرده است.

فرماندار ثلاث باباجانی افزود: باتوجه به هماهنگی‌های انجام شده بین گمرک ۲ کشور روند خروج کالا از این مرز به سرعت انجام می‌شود به شکلی که اکنون شاهد ازدحام کامیون‌ها و صف‌های طولانی در این پایانه نیستیم.

به گفته شکری، پایانه بازارچه مرزی شیخ صالح که اکنون چهار هکتار مساحت دارد به زودی به واسطه طرح‌های توسعه‌ای به ۲۱ هکتار وسعت پیدا خواهد کرد براساس مصوبات به زودی ۱۷ هکتار از زمین‌های منابع طبیعی اطراف شیخ صالح به این پایانه اضافه خواهد شد.

فرماندار ثلاث باباجانی عنوان کرد: با توجه به اینکه دولت جمهوری اسلامی ایران سال گذشته پایانه شیخ صالح را به عنوان یکی از مرز‌های رسمی معرفی کرده است، آمادگی لازم به منظور تردد افراد نیز وجود دارد برای آغار روند تردد افراد از مرز شیخ صالح و افزایش بیش‌تر ظرفیت آن منتظر تصمیم دولت مرکزی عراق برای رسمی اعلام کردن مرز هستیم.
انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار