در گزارش باشگاه خبرنگاران جوان بخوانید؛

نصف تهران تعطیل شد، طرح ترافیک نه

با توجه به افزایش آمار مبتلایان به ویروس کرونا و تعطیلی برخی از مراکز به مدت یک هفته، همچنان طرح ترافیک در پایتخت اجرا می‌شود.

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، با آغاز پیک دوم شیوع کرونا و افزایش چشمگیر تعداد مبتلایان و جانباختگان این ویروس در پایتخت با تصمیم ستاد مقابله با کرونا و با ابلاغ سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران فعالیت تعدادی از مراکز و مشاغل پر خطر به مدت یک هفته در تهران به حالت تعطیل در آمد.

در ابلاغیه سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران به واحد‌های تابعه شهرداری تهران آمده است؛ فعالیت تمامی دانشگاه‌ها، مدارس، مدارس شبانه روزی، حوزه‌های علمیه، آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای، زبانسرا‌ها و سایر آموزشگاه‌ها و کتابخانه‌ها و همچنین سینما، تئاتر و مراکز مشابه، موزه و باغ موزه‌ها، تالار‌های پذیرایی، آرایشگاه‌های زنانه و سالن‌های زیبایی، مساجد و مصلی‌ها به مدت یک هفته تعطیل هستند.

در ادامه این ابلاغیه آمده؛ همچنین برگزاری هر گونه مراسم اجتماعی، فرهنگی، مذهبی و همایش‌ها ممنوع است.

در ادامه نیز فعالیت باشگاه‌های ورزش‌های پربرخورد، کافه‌ها، قهوه خانه‌ها و چایخانه‌ها، باغ وحش‌ها و شهربازی‌ها، مراکز تفریحی آبی، استخر‌های سرپوشیده و باشگاه‌های بدنسازی نیز بر اساس این دستورالعمل به مدت یک هفته تعطیل خواهند بود.

این تصمیم ستاد مقابله با کرونای شهر تهران در حالی است که آمار ابتلای شهروندان به ویروس کرونا روز به روز در حال افزایش است، اما نکته قابل تأمل در این زمینه پابرجا ماندن اجرای طرح ترافیک در تهران است.

در ابتدای شیوع ویروس کرونا در تهران، اعلام شد ناوگان حمل و نقل عمومی با سهم ۲۶.۵ درصدی بیشترین سهم را در ابتلای به ویروس کرونا دارد و بر همین اساس اجرای این طرح از تاریخ ۱۵ فروردین ماه سال ۹۹ به حالت تعلیق در آمد و این تعلیق تا تاریخ ۱۷ خرداد ماه نیز ادامه داشت.

از بین رفتن درآمد میلیاردی شهرداری تهران از محل طرح ترافیک با لغو اجرای آن یکی از مواردی است که موجب شده همواره مدیریت شهری با رایزنی‌های پشت پرده بتواند طرح ترافیک را در شهر اجرا کند.

یکی از نکات قابل تأمل در این روز‌های کرونایی پایتخت که روز به روز آمار جانباختگان و مبتلایان به ویروس کرونا افزایش پیدا می‌کند، تغییر موضع اعضای شورای شهر تهران درباره تأثیر کم اجرای طرح ترافیک بر ابتلای شهروندان به کرونا است.

زمانی که ستاد مقابله با کرونای شهر تهران اجرای طرح ترافیک در پایتخت را لغو کرد، شورای شهر تهران بسته‌ای ترافیکی با بیش از ۲۰ بند تهیه کرد که به وسیله آن طرح ترافیک در پایتخت مجدد اجرا شود.

از دیگر نکات قابل تأمل اعلام نظر مدیریت شهری برای ادامه اجرای طرح ترافیک در حالی است که هیچ یک از اعضای شورای شهر و شهرداری تهران استفاده مستمر از ناوگان حمل و نقل عمومی ندارند و همواره با اتومبیل‌های در اختیار خود که روزانه تا چند نوبت ضد عفونی می‌شوند در شهر تردد می‌کنند.

اصرار به اجرای طرح ترافیک با پیک دوم کرونا / ادامه خون بازی ترافیکی شهرداری

یکی از اظهار نظر‌های عجیب را می‌توان در صحبت‌های علی اعطاء سخنگوی شورای شهر تهران دید که در هر زمینه‌ای فارغ از حیطه اختیار‌های مدیریت شهری تهران مانند تعویق زمان برگزاری کنکور به دلیل کرونا اظهار نظر می‌کند، اما شهرداری تهران و شورای شهر را در اجرای طرح ترافیک مسئول نمی‌داند.

اصرار به اجرای طرح ترافیک با پیک دوم کرونا / ادامه خون بازی ترافیکی شهرداری

این اظهار نظر آقای سخنگو در حالی است که ستاد مقابله با کرونا به دلیل آن که موضوع طرح ترافیک اقدامی کارشناسی است، تصمیم گیری در این زمینه را به شورای ترافیک تهران ارجاع داد که محمد علیخانی رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران به همراه محسن هاشمی رئیس شورای شهر تهران به شکل مدعو در جلسه ها حاضر می شوند.

طرح ترافیک در پایتخت زمانی اجرا شد که در جلسه شورای ترافیک محمد علیخانی و محسن هاشمی اعضای شورای شهر تهران حضور داشتند.

یکی دیگر از اظهار نظر‌های متناقض را می‌توان در صحبت‌های ناهید خدا کرمی عضو کمیسیون سلامت شورای شهر تهران دید که در اسفند ماه همزمان با شیوع ویروس کرونا در پایتخت اعلام کرده بود، اگر فاصله گذاری اجتماعی در ناوگان حمل و نقل عمومی پایتخت رعایت نشود و مردم از ماسک استفاده نکنند، مترو و اتوبوس می‌تواند یکی از مراکز شیوع کرونا باشد.

اما خدا کرمی در یک چرخش نرم و با یک هماهنگی صحبتی بین اعضایی که نمونه آن همواره در جلسه هم اندیشی اعضای شورای شهر تهران مشاهده می‌شود، گفت: طبق تحقیقات انجام شده در دنیا مترو جزء ۱۰ نقطه پر خطر ابتلا به کرونا نیست.

این در حالی است که محسن فرهادی معاون فنی مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت اعلام کرده بود ما با اجرای طرح ترافیک در تهران مخالف هستیم، زیرا در این ساعت میزان تراکم جمعیت در مترو و اتوبوس بیشتر شده است.

معاون فنی مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت افزود: در حال حاضر بیش از ۹۰ درصد از مردم در مترو از ماسک استفاده می‌کنند، اما فاصله گذاری اجتماعی در مترو  امکانپذیر نیست.

فرهادی ادامه داد: در حال حاضر بیش از ۹۰ درصد از مردم در مترو از ماسک استفاده می‌کنند، اما فاصله گذاری اجتماعی در مترو عملا امکانپذیر نیست.

این شکل اظهار نظر‌ها از سوی اعضای شورای شهر تهران حاکی از آن است که منبع درآمدی مانند عوارض طرح ترافیک چیزی نیست که بتوان از آن گذشت و این حکایت مدیریت شهری است که به خاطر یک مشت ریال با سلامت و جان مردم بازی می‌کند.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳۶
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
حقیقت
۱۹:۰۶ ۲۵ تير ۱۳۹۹
بعضی ها طرح ترافیک رو بهانه بیماری میکنند

مخصوصا ولگرد های تک سر نشین

در ضمن قرار بود مسافر کش های شهرستانی رو جلوگیری کنن
محسن هاشمی فقط پشت میز نشسته چایی میخوره
وحرف میزنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۱ ۲۵ تير ۱۳۹۹
یک هفته تعطیل میشه دوباره مردم می ریزن بیرون بیشتر میشه
Iran (Islamic Republic of)
محسن
۱۴:۵۵ ۲۵ تير ۱۳۹۹
جان مردم فدای درآمد شهرداری و آخرش هم میشه اختلاس اموال .
وای بر شما که با جان مردم به مقام ارشد میرسید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۲ ۲۵ تير ۱۳۹۹
جیب شهرداری مهمتر از جون شهروندان
Iran (Islamic Republic of)
صالح
۰۸:۵۸ ۲۵ تير ۱۳۹۹
چه فایده داره تعطیل کنن بعد مردم راه بیوفتن بیان شمال.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۲۶ ۲۵ تير ۱۳۹۹
دانشگاه تعطیل نیست ما که داریم می رویم
Iran (Islamic Republic of)
کارمند وزارت علوم
۰۰:۵۰ ۲۵ تير ۱۳۹۹
باسلام.لطفا در خصوص افزایش ۵۰ درصدی ضرایب حقوقی که برای تمام کارکنان وزارتخانه های کشور اعمال شد و برای کارکنان وزارت علوم فقط۱۵ درصد اعمال شد و اضافه کار هم حذف شد پیگیری شود. بی عدالتی و نابرابری در افزایش حقوق برای کارکنان کشور وجود دارد وزارت علوم مصوبه دولت که برای کارکنان بود را برای اعضای هیات علمی اعمال کرد این یک تخلف است لطفا در رسانه ها پیگیری شود کاکنان وزارت علوم به دیوان عدالت شکایت کردند و رای مثب گرفتن به سران سه قوه شکایت کردن ولی هنوز جوابی نگرفتن این هیات امنا برای دانشگاه ها و در کل برای وزارتخانه ها شده عامل فساد و بی عدالتی همه کارکنان باید از قوانین کل کشور قانو استخدام کشوری پیروی کنند هیات امنا باید حذف گردد. کارکنان وزارت علوم و دانشگاه ها از هیات امنا راضی نیستند و میخواهند قانون استخدام کشوری را داشته باشند با هیات امنا شده ان شتر مرغ هر کجا قوانینی به ضرر کاکنان باشد هیات امنا اجرا میکند.
Iran (Islamic Republic of)
علی اکبر
۲۳:۴۶ ۲۴ تير ۱۳۹۹
دوست عزیز خیلی مراجعات به مراکز درمانی از طریق وسایل شخصی انجام میشه . اکثر مراکز درمانی هم تو طرح قرار دارن . خانم من‌سرطان داره و هفته ای دوبار برای ویزیت و سایر موارد پیگیری بیماری مجبورم با وسیله شخصی از کرج به بیمارستان پارس تهران برم . شما بفرمایید من چه خاکی باید سرم بریزم ؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۱ ۲۴ تير ۱۳۹۹
دادستان كل كشور دقيقا كجايي از مردم بدبخت دفاع كني؟؟
Iran (Islamic Republic of)
علی
۲۱:۴۷ ۲۴ تير ۱۳۹۹
بازم سفره گدایی شهرداری با سوء استفاده از خلع بی تدبیری وبی مسوولیتی آقایان برای مردم بی نوا پهن شد
Iran (Islamic Republic of)
كمال
۲۱:۳۲ ۲۴ تير ۱۳۹۹
چرا طرح ترافيك را لغو نميكنيد جان مردم ارزش ندارد براى شهردارى تهران
Germany
ناشناس
۲۱:۲۶ ۲۴ تير ۱۳۹۹
یه گلریزون بگیریم بدیم به شهرداری بلکه بیخیال طرح ترافیک بشه !
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۵ ۲۴ تير ۱۳۹۹
بی زحمت جلوی خروجی های تهران را هم بگیرید، تا تعطیلشون میکنید راه می افتند توی جاده و کرونای خودشون را به همه کشور میبرند این مسافرانِ مزاحمِ همیشگی و ناخوانده!!!!!!!!!!!

دیگه طاقت نداریم استان ما را تهرانی ها مجددا به وضعیت قرمز ببرند!!!!!!

دیگه طاقت داغ همشهری ها و مرگ و میر نداریم!
تهرانی از خانه ات هم بیرون نیا!!!
Iran (Islamic Republic of)
رامین
۱۳:۱۴ ۲۵ تير ۱۳۹۹
شهرستانی عزیز یادت باشد ارتزاق 80 درصد استان شما از گردگشگرانی هست که از همین تهران میان اونجا. قبلا خوب بودن الان اخ شدن؟
Iran (Islamic Republic of)
ک.م
۲۱:۱۲ ۲۴ تير ۱۳۹۹
می توانند محدوده آلودگی هوا را فعلا بردارند و محدوده طرح ترافیک رو برای شلوغ نشدن بصورت زوج و فرد اجرا کنند.
Iran (Islamic Republic of)
ملت
۲۰:۵۴ ۲۴ تير ۱۳۹۹
دلیلش اینه که جون مردم واسه اونا مهم نیست
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
احمد
۲۰:۰۲ ۲۴ تير ۱۳۹۹
دانشگاه ما که تعطیل نیست فردا باید بریم دانشگاه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۱ ۲۴ تير ۱۳۹۹
وضعیت جیب مردم سیری چند! شهرداری درآمد داشته باشه باقیو بی خیال.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۳ ۲۴ تير ۱۳۹۹
مسخره است
مترو كه همه رو داره مبتلا ميكنه يك روز هم تعطيل نشده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۱ ۲۴ تير ۱۳۹۹
چرا قیمت همه چی رفته بالا جز یارانه ملت.
چرا حتی خبرنگارا پیگیر نیستن
برامون طبیعی شده؟!؟!!!!!
اب,برق,گاز,طلا,دلار , نفت ,بنزین وووو ...حتی یه وجب قبر گرونتراز ده سال پیش شده..اما یارانه ها تکون نخورده
واقعا برام جای سواله ک چراهیچکی پیگیر این نیست!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۹ ۲۴ تير ۱۳۹۹
بیشتر تعطیل کنید
یک هفته کمه
تا شدت ویروس کم بشه
Iran (Islamic Republic of)
بهرام
۱۷:۳۵ ۲۴ تير ۱۳۹۹
همیشه این طوری هست آقایان با ماشینهای آخرین مدل طرح با راننده در شهر تردد میکنن بعد میخواهید این آقایان از حال روز کسانی که با مترو و اتوبوس تردد میکنند خبر داشته باشند لطف کنین کمی با اتوبوس و مترو تردد کنید انوقت خواهیم دید چگونه آقایان در مورد طرح ترافیک صحبت خواهند کرد
Iran (Islamic Republic of)
مرصاد
۱۷:۲۲ ۲۴ تير ۱۳۹۹
شهرداری اصلاح طلب ؛ فقط بدنبال درآمد زایی خویش است !!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۴ ۲۴ تير ۱۳۹۹
وقتی باشگاه ها کافه ها قهوه خانه ها تالارها بهشت زهرا ومساجد برای عزا را فعال میکنن بعد توقع دارن کرونا کمتر بشه
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۶:۵۴ ۲۴ تير ۱۳۹۹
شهرداری با این طرح ترافیک درامد های میلیونی داره برای تامین شدن پاداش های انچنانی به مدیراش پول های باد اورده چرا باید پول طرح ترافیک مال شهرداری باشع؟
Latvia
آملی
۱۶:۵۳ ۲۴ تير ۱۳۹۹
امیدوارم که هر چه زودتر این ویروس و بیماری از کشور ها رخت بربندد و دوباره آرامش و شادی و عشق و عبادت ها و نیایش های دسته جمعی، به کشور عزیزم برگردد.
سپاس از درج نظرم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۶ ۲۴ تير ۱۳۹۹
بهتر بود قبل تعیلی تهران سفر رفتن رو ممنوع می کردن چون این جماعت تهرانی تا دو روز تعطیل بشه میریزن دهاتاشون یا شهر های شمالی
United States of America
ناشناس
۱۶:۱۵ ۲۴ تير ۱۳۹۹
عالی گفتی تعطیله ماستا طیله
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۵ ۲۴ تير ۱۳۹۹
آیا جان مردم برای شما ارزش ندارد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۳ ۲۴ تير ۱۳۹۹
پلیس کار نداشته باشه بابت طرح جریمه نکنه ببینیم شهرداری چطور میخواد طرح ترافیک اجرا کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۱ ۲۴ تير ۱۳۹۹
آخه این مشاغل بیشتر مردمی و طرح ترافیک دولتی
Germany
مهرداد
۱۵:۴۹ ۲۴ تير ۱۳۹۹
سلام و ممنون من دیابت دارم جریمه هم بشم باید با خودرو وارد طرح بشم شهرداری فقط فکر درآمد خودشه نه جون مردم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۲ ۲۴ تير ۱۳۹۹
خدایی توی این وضعیت کرونایی دیدید که یه مدیر یا مسولی از مترو یا نقلیه عمومی استفاده کرده باشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۲ ۲۴ تير ۱۳۹۹
اصلا معلوم نیست که چون شهردار تهران و شورا جزء تیم شما نیستن باهاشون مخالف هستید
آخرین اخبار