مدیر شبکه بهداشت و درمان هندیجان تاکید کرد؛

لزوم پیشگیری از شیوع بیماریهای مشترک بین انسان و دام

رئیسی گفت: بیماری‌های مشترک انسان و دام از بیماریهای شایع در هندیجان هستند که باید از گسترش آن‌ها پیشگیری شود.

لزوم پیشگیری از شیوع بیماریهای مشترک بین انسان و دامداوود رئیسی مدیر شبکه بهداشت و درمان هندیجان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، به برگزاری جلسه شورای سلامت در این شهرستان اشاره کرد و گفت: بیماری‌های مشترک بین انسان و دام مثل؛ هاری و حیوان گزیدگی، تب کریمه کنگو (cchf)، تب مالت و سالک در منطقه شایع هستند.

او با تاکید بر لزوم پیشگیری از گسترش این بیماری‌ها افزود: آهک پاشی و لایروبی جداول سطح شهر، مشکلات آب روستایی، برطرف کردن نواقص بهداشتی در کشتارگاه، حذف نیزار‌های جنوبی، هرس درختان کنوکارپوس و ساماندهی سگ‌های ولگرد باید در دستور کار قرار گیرد.

رئیسی بر رعایت نکات بهداشتی به خصوص استفاده از ماسک از سوی کارکنان ادارات و همچنین مراجعان ضروری و الزامی تاکید کرد و اظهار داشت: طی روز‌های اخیر، تعداد موارد بستری مبتلا به ویروس کرونا کاهش یافته و هم اکنون ۲ نفر رسیده است، ضمن اینکه فرآیند نمونه گیری کرونا در بیمارستان شهدا و مرکز ۱۶ ساعته جنوبی همچنان ادامه دارد.

مدیر شبکه بهداشت و درمان هندیجان بیان کرد: تجمعاتی در سطح شهرستان به خصوص از سوی جوانان در پارک‌ها و معابر شهر و بازار هندیجان مشاهده می‌شود که می‌تواند از جهت انتقال بیماری بسیار خطرناک باشد. به این معنا که شاید جوانان با علائم کمتری به بیماری مبتلا شوند، ولی بی توجهی آنان به نکات بهداشتی می‌تواند بیماری را به افراد مسن خانواده منتقل و باعث مرگ آن‌ها شود.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.