دسته گلی که زیر مجموعه وزارت ورزش به آب داد؛

دبیر فدراسیون بوکس خوراک رسانه‌های معاند را جور کرد

اظهارات قبایی زاده دبیر فدراسیون بوکس درباره مطالبات بوکس بانوان، سوژه رسانه‌های معاند در روز‌های اخیر شده است.

به گزارش خبرنگار کشتی و رزمی گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، حمید قبایی زاده دبیر فدراسیون بوکس در مصاحبه با یکی از رسانه‌های داخلی مدعی شده است که «مطالبه بوکس در بانوان ۳۰ سال است که ادامه دارد و اشاره کرده  که این رشته قدمتی همپای فوتبال و کشتی دارد! و من از اظهارات برخی کارشناسان مبنی بر منع ورزشکاران در این رشته تعجب می‌کنم.»

 

 

دبیر فدراسیون بوکس خوراک رسانه های معاند را جور کرد

قبایی زاده شاید در سمت دبیری فدراسیون بوکس به ظاهر بی تجربه باشد، اما مدت‌ها در سمت‌های مختلفی همچون مشاور رئیس فدراسیون فعالیت داشته است؛ بنابراین نمی‌توان به قبایی زاده عنوان بی تجربه بودن را داد چرا که او قطعا به شرایط کنونی بوکس اشراف کامل دارد.

نوع انتصاب این دبیر در فدراسیون بوکس که قبلا در حد مشاوره بود جای تامل داشت، اما اقدام اخیرش و گزک دادن دست معاندان تعجب را دو چندان می‌کند و بار‌ها در مورد فعالیت برخی رشته‌ها در بخش بانوان گفته ایم که مراجع ذیصلاح تمامی جوانب شرعی، قانونی و حتی عرف در ایران را در نظر می‌گیرند و در مورد این رشته‌ها تصمیم گیری خواهند کرد، اما اینکه دبیر یک فدراسیون که با حکم وزارت مشغول به کار می شود چطور می‌تواند در راستای اهداف رسانه‌های بیگانه حرف بزند و به اصطلاح خوراک آن‌ها را تامین کند.

در جمهوری اسلامی بخش‌های مرتبط در سال‌های اخیر تمام رشته‌هایی که می‌توانند برای بانوان مجاز باشند را بررسی کرده اند و در صورتیکه این رشته هم شرایط را احراز کند قطعا حضور بانوان در چارچوب ضوابط امکان پذیر است، اما نوع ادبیات دبیر فدراسیون نشان می‌دهد رضایت برخی رسانه‌ها و یک اقدام پوپولیستی در این اظهارات وجود دارد.

فعالیت بوکس بانوان به طور قانونی ممنوع است و تا اعلام نظر مراجع ذیصلاح چنین خواهد بود، اما با این وجود فدراسیون بوکس که زیر مجموعه وزارت ورزش و جوانان است با انجام این مصاحبه‌ها قصد دارند در فضای آشفته و با اپیدمی مجازی تنور مطالبه‌گری در این رشته را گرم‌تر کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان این موضوع را پیگیر شد و متاسفانه دبیر فدراسیون بوکس حاضر به پاسخگویی نبود و البته رئیس فدراسیون هم به نظر می‌رسد توان اظهار نظر در این باره را ندارد چرا که آقای دبیر خیالش از بابت صندلی که نشسته راحت است.

باید دید با سکوتی که فدراسیون بوکس در مقابل حواشی در پیش گرفته، موضع وزارت ورزش و جوانان و کمیته ملی المپیک در قبال حضور بانوان در بوکس و مدال آوری چه خواهد بود. این اظهارات ریشه در ساختمان سئول دارد که اگر اینطور نباشد به زودی واکنش وزارت ورزش و جوانان را در مورد این اتفاق خواهیم دید.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۷:۱۷ ۲۶ تير ۱۳۹۹
محمد علی کلی با اون همه افتخار وعظمت میگه زن ها نباید بوکس کنن فیزیک بدنشون نمیخوره به این ورزش........اون هایی میگن کاراته تکواندو ووشو بزار بگم همه این ها به بوکس نمیخوره قابل مقایسه نیست البته ووشو شبیه بوکس (فقط دستکشش ههه)....در کل دوستانی که رزمی تا حالا کار نکردن لطفا نظر ندن
Iran (Islamic Republic of)
saeed 021
۰۹:۵۸ ۲۵ تير ۱۳۹۹
خداییش خجالت بکشید.به جای اینکه به این بنده خدا گیر بدید که چرا از حق ورزش بانوان دفاع میکنه، برید ببینید ملت بد بخت با چه شرایطی دارن زندگی میکنن و به اونا گیر بدید که چرا وضع اقتصاد مملکت اینجوریه؟؟؟؟
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۰۲:۳۹ ۲۵ تير ۱۳۹۹
متن کاملا مغرضانه س ..چطور خانم ها می توانند در کاراته تکواندو و وشو فعالیت کنند ولی در بوکس نه
آخرین اخبار