هنگ کنگ قوانین محدودیتی شدید اعمال می کند

هنگ کنگ قرار است سخت ترین قوانین محدودیتی جدید را به منظور مقابله با کرونا اعمال کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری شبکه الجزیره، هنگ کنگ قرار است تا سخت‌ترین محدودیت‌ها تا به امروز را به منظور کنترل ویروس کرونا اعمال کند؛ این اقدام پس از آن اتفاق می‌افتد که مقامات هنگ کنگ هشدار دادند خطر شیوع این بیماری در سطحی بزرگ در این منطقه بسیار بالا است.

طبق اقدامات پیش بینی شده جدید که قرار است از نیمه شب به وقت محلی هنگ کنگ (۱۶ به وقت گرینویچ) اجرایی شود، پوشیدن ماسک برای افرادی که از وسایل حمل و نقلیه عمومی استفاده می‌کنند الزامی خواهد بود و رستوران‌ها تنها قادر خواهند بود تا «غذای بیرون بر» آنهم پس از ساعت ۶ بعد از ظهر ارائه دهند.

بر این اساس، هرکسی که در وسابل حمل و نقل عمومی ماسک نداشته باشد، تا ۵ هزار دلار هنگ کنگ (۶۴۵ دلار آمریکا) جریمه خواهد شد. همچنین تجمع افراد بار دیگر محدود به چهار نفر خواهد شد؛ اقدامی که آخرین بار در ماه مارس مشاهده شده بود.

باشگاه‌های ورزشی علاوه بر مراکز تفریحی سرپوشیده بسته خواهند شد. دولت گفته است محدودیت‌ها پس از تغییرات شدید در شیوع کرونا در این منطقه در هفته‌های اخیر ضروری است.

مقامات هنگ کنگ در بیانیه‌ای اعلام کردند ظهور اخیر موارد ابتلا به کرونا که منبع آن ناشناخته است، نشان دهنده نوعی انتقال خاموش این بیماری در این منطقه است. در این بیانیه آمده است: آخرین ارزیابی بهداشتی نشان می‌دهد خطرات شیوع در سطحی بزرگ، بسیار بالاست.

گفتنی است منطقه خودمختار هنگ کنگ روز دوشنبه از ۵۲ مورد ابتلای جدید به کرونا خبر داد. مقامات بهداشتی هنگ کنگ گفته اند در میان موارد جدیدی که از تاریخ ۷ ژوئیه تا ۱۳ ژوئیه به ثبت رسیده، ۱۸۱ نفر وجود دارند که هیچ سابقه سفری در طول دوره نهفتگی این بیماری ننداشته اند.

گفتنی است تا کنون بیش از ۱۳ میلیون و ۲۶۵ هزار نفر در جهان به ویروس کرونا مبتلا شده اند که از این تعداد بیش از ۵۷۶ هزار نفر بر اثر کرونا جان خود را از دست داده اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار