افزایش ۶۴ درصدی کمک‌های خیرین اردبیلی به ایتام

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد امام خمینی (ره) استان اردبیل گفت: کمک‌های خیرین به ایتام این استان در سه ماه اول امسال نسبت به مدت مشابه پارسال ۶۴ درصد افزایش داشته است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، صفر توحیدی، معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد امام خمینی (ره) استان اردبیل گفت: در سه ماه اول امسال حامیان طرح "اکرام ایتام" و "محسنین" در استان اردبیل بیش از ۳۵ میلیارد ریال به صورت نقدی و غیرنقدی به ایتام تحت تکفل و فرزندان معنوی خود کمک کردند. 

او با بیان اینکه ایتام و فرزندان مشمول طرح محسنین بیش از سایر مددجویان نیازمند رسیدگی هستند، افزود: در این مدت حامیان بیش از ۲۶ میلیارد ریال به صورت نقدی به حساب ایتام و فرزندان خانوارهای تحت حمایت واریز کرده‌اند.

توحیدی با بیان اینکه بیش از ۹ میلیارد ریال از کمک‌های حامیان نیز به صورت غیرنقدی در اختیار ایتام قرار گرفته، اظهارداشت: حامیان نیکوکار علاوه بر کمک‌های نقدی ماهیانه به صورت غیرنقدی هم مانند تهیه لوازم‌تحریر، پوشاک، مواد غذایی، خدمات مسکن، درمان و کمک‌های فرهنگی به فرزندان معنوی خود کمک می‌کنند.

او بیان کرد: هزار و ۸۰۰ یتیم تحت حمایت کمیته امداد از کمک‌های معنوی، عاطفی، نقدی و غیرنقدی حامیان طرح اکرام ایتام و سه هزار و ۷۰۰ نفر از فرزندان خانوارهای تحت حمایت این نهاد در استان اردبیل نیز در قالب طرح محسنین از حمایت‌های حامیان بهره‌مند هستند.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد امام خمینی (ره) استان اردبیل با اشاره به اینکه طرح محسنین با هدف دستگیری از فرزندان خانوارهای تحت حمایت دارای سرپرست از کار افتاده و بیمار اجرا می‌شود، افزود: این نهاد تلاش می‌کند با کمک نیکوکاران مشکلات اساسی این افراد برطرف شود.

توحیدی ادامه داد: هم‌ اکنون تعداد کل حامیان استان ۲۷ هزار نفر است و با کمک‌های نقدی و غیرنقدی آنها بخش مهمی از نیازهای اساسی ایتام و نیازمندان رفع می‌شود.

او اظهارامیدواری کرد با مشارکت گسترده خیرین و آحاد مختلف جامعه در طرح‌های حمایتی کمیته امداد استان اردبیل فقر و محرومیت از جامعه ریشه‌کن شود.

انتهای پیام/ع

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.