افتتاح مرکز درمان و بازتوانی معتادان در تبریز

مرکز جامع درمان و بازتوانی معتادان همزمان با ۴ شهر کشور امروز در تبریز افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران  جوان از تبریز،در این مرکز طول دوره درمان یکساله و به صورت ۴ ماه اقامت شبانه روزی و ۸ ماه سرپایی خواهد بود.

دانا رئیس سازمان بهزیستی در ویدئو کنفرانس افتتاح همزمان این مراکز گفت: در این مراکز برای هر فرد یک نسخه و یک نقشه درمانی خاص پیشنهاد خواهد شد.

او افزود: افراد معتاد پذیرش شده در این مراکز در باشگاهی ساماندهی می‌شوند و برای حفظ ارتباط روحی و روانی این افراد با خانواده از ابتدا خانواده در کنار تیم درمانی که برای این افراد تصمیم گیری خواهد کرد حضور خواهند داشت.

او گفت: به این مراکز تاکید شده است تا از هیچ دارویی به عنوان جایگزین ماده مخدر استفاده نشود و درمان به صورت پرهیز مدار باشد.

او همچنین حرفه آموزی و ایجاد شغل، کسب و کار و حمایت از زندگی این افراد برای بازگشت به جامعه را از دیگر کارکرد‌های این مراکز دانست.

رئیس سازمان بهزیستی گفت: اگر فرد دارای اعتیاد خانواده نداشته باشد این مجموعه اجتماعی خانواده آن‌ها خواهد بود و اگر محل اقامت نداشته باشند برای آن‌ها محل اقامت چه در طول درمان و چه بعد از آن در نظر گرفته خواهد شد.

او افزود: اگر فرد دارای اعتیاد شغل داشته باشند به او کمک خواهد شد تا به شغل خود برگردد و اگر چنانچه تاکنون حرفه‌ای نیاموخته باشد در آن مرکز حرفه آموزی برای او انجام خواهد شد.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار