جزئیات عملیات علیه داعش در نزدیکی مرز‌های مشترک با ایران و اقلیم کردستان + نقشه میدانی

هسته‌های خاموش گروهک تروریستی داعش در ماه‌های گذشته چندین مرتبه در استان دیاله جولان دادند و در نهایت نیرو‌های عراقی برای خشکاندن ریشه تروریست‌ها در مناطق آلوده وارد عمل شدند.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، پس از تحرکات گسترده و حملات مستمر هسته‌های خاموش گروهک تروریستی داعش در استان دیاله و نزدیکی مرز‌های مشترک با ایران، بالاخره صبر نیرو‌های عراقی به سر آمد و عملیات برای پاکسازی این مناطق آلوده آغاز شد.

یک منبع میدانی که از نزدیک تحولات میدانی را در استان دیاله دنبال می‌کند به جزئیات این عملیات اشاره کرد و گفت: رزمندگان بسیج مردمی، نیرو‌های واکنش سریع، پلیس فدرال و نیرو‌های مبارزه با تروریسم در این عملیات حضور و مشارکت دارند.

این منبع میدانی با بیان این که نیروی هوایی ارتش عراق و ائتلاف مبارزه با داعش از یگان‌های پیاده حمایت می‌کند، افزود: عملیات در نزدیکی نوار مرزی مشترک با ایران و همچنین در حدفاصل خط تماس نقاط در کنترل دولت با اقلیم کردستان صورت می‌گیرد.

جزئیات عملیات علیه عناصر مخفی داعش در نزدیکی مرز‌های مشترک با ایران و اقلیم کردستان + تصاویر

براساس اطلاعاتی که این منبع میدانی در اختیار ما گذاشته است، عملیات نیرو‌های عراقی در استان دیاله در مساحت حدود ۱۷ هزار و ۷۰۰ کیلومتر مربعی برای شناسایی عناصر مخفی داعش و مخفی گاه‌های آنان در جریان است.


بیشتر بخوانید


به گفته این منبع میدانی، نیرو‌های عراقی در جریان جست و جوی نقطه به نقطه و بررسی‌ها و رصد‌های دقیق میدانی در شمال و شمال شرق استان دیاله موفق شدند چند منطقه را به طور کامل پاکسازی و امنیت را برقرار کنند.

این منبع میدانی از تامین امنیت مناطق «انجانه، حاوی العظیم، حمرین، حوض الثلاب، قره تبه، المقدادیه و خانقین» خبر داد و گفت: نیرو‌های عراقی همچنین تعدادی از روستا‌های حومه این مناطق را به همراه مناطق اطراف دریاچه «حمرین» امن کردند.

جزئیات عملیات علیه عناصر مخفی داعش در نزدیکی مرز‌های مشترک با ایران و اقلیم کردستان + تصاویر

نیرو‌های عراقی در مجموع موفق شدند ۲۱ روستا از جمله «سید قادر، وشیخه، جاسم، شمامله، حسن جاسم، الوادیه، ساری تبان، التوکل، السعدیه، الساده، ناودومان، بلکانه و ...» را از وجود عناصر مخفی داعش پاکسازی کنند.

براساس اطلاعات به دست آمده، رزمندگان تیپ اول بسیج مردمی در روز نخست عملیات موفق شدند ۷۵ کیلومتر مربع از مساحت آلوده را در محور شمالی استان دیاله پاکسازی و تعدادی از تله‌های انفجاری کار گذاشته شده را هم کشف و خنثی کنند.

نیرو‌های عراقی در جریان عملیات پاکسازی و تامین امنیت شمال شهرستان «المقدادیه» توانستند یک پایگاه مخفی تروریست‌های داعش را شناسایی کنند؛ در این پایگاه مقادیری مواد شیمیایی نیز کشف و ضبط شد.

جزئیات عملیات علیه عناصر مخفی داعش در نزدیکی مرز‌های مشترک با ایران و اقلیم کردستان + تصاویر

به گفته منابع میدانی، نیرو‌های عراقی در جریان این عملیات موفق شدند شماری از عناصر تروریستی داعش را شناسایی و از پای درآورند؛ تعدادی موتور سیکلت و قایق به همراه مقادیر مواد منفجره و اسلحه نیز در جریان عملیات شناسایی شد.

 ۳ تن از رزمندگان بسیج مردمی در عملیات پاکسازی مناطق آلوده شمال و شمال شرق استان دیاله در جریان جست و جوی نقطه به نقطه و عبور از روی مین و تله‌های انفجاری به شهادت رسیدند و ۳ تن دیگر هم زخمی شدند.

نیرو‌های عراقی در مجموع در این عملیات تلاش می‌کنند مناطق آلوده را در نزدیکی مرز‌های مشترک با ایران و همچنین حدفاصل شمال استان دیاله تا دریاچه حمرین امن کنند؛ از سویی دیگر نیرو‌های عراقی درصدد هستند مسیر نفوذ تروریست‌های داعش از اقلیم کردستان را به استان دیاله مسدود کنند.

منبع: مشرق

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۳ ۲۴ مرداد ۱۳۹۹
خدا به عراقی ها کمک کند
ان شاالله که پیروزی ازآن مومنان است.
زنده باد عراق
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۷ ۲۵ تير ۱۳۹۹
صلوات خدا بر مومنین و مومنات و لعنت خدا بر ستمگران
Iran (Islamic Republic of)
مانی
۱۰:۵۱ ۲۵ تير ۱۳۹۹
یا امام حسین خودت کمک کن .


امیدوارم نیروهای ما موفق شوند و داعشی های بی رحم را از پا در آورند !


دست خدا به همراهتون .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۱۱ ۲۵ تير ۱۳۹۹
تازمانیکه امریکائیها درعراقو سوریه حضوردارن .داعش دائما درحال ناامن کردن عراقو شامست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۵۶ ۲۵ تير ۱۳۹۹
واتساپ قطع است پیگیری کنید