در دوران شیردهی هندوانه و طالبی بخورید

خانم‌ها در دوران شیردهی ممکن است در هر روز حدود ۳ لیوان و حتی ۴ لیوان شیر تولید کنند بنابراین لازم است در مقایسه با افراد دیگر ۳ تا ۴ لیوان بیشتر آب بنوشند. البته هرچه بیشتر آب بنوشند، تولید شیر افزایش می‌یابد.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، انواع خربزه برای مادران شیرده بهترین غذاست. طالبی یا قندک ریش بابا و انواع هندوانه میوه‌هایی هستند که می‌توانید از آن‌ها لذت ببرید. آن‌ها دارای مقدار زیادی آب بوده که یک ماده غذایی بوده و مادران شیرده اکنون حقیقتا به آن نیازمندند، چون روزانه نزدیک به ۲ کیلوگرم شیر تولید می‌کنند و ۹۰ درصد شیر هم آب است.

روشی ساده برای جلوگیری از نفخ، بعد از خوردن هندوانه

سوالی که در ذهن تان می‌آید این است که آیا هندوانه نفاخ است؟ هندوانه دارای ارزش غذایی است و تنها نفخ شکم بعد از خوردن آن، بعضی افراد را از مصرف آن محروم می‌کند؛ که چاره کار بسیار آسان است.

مصرف هندوانه در شیردهی، شیر مادران را زیاد می‌کند قبل از غذا میل کنید.

انواع خربزه و هندوانه منابع خوب تعدادی از دیگر موادغذایی از جمله فیبر، نیاسین، ویتامین A، ویتامین C، ویتامین B۶ و فولات بوده در سالم نگه داشتن شما در دوران شیردهی تاثیر زیادی دارند. خربزه و هندوانه یکی از خوشمزه‌ترین غذا‌های طبیعت هستند.

مصرف گیلاس در شیردهی گاهی ممکن است برای کودکتان ایجاد نفخ کند. علاوه بر این، در کودکان تازه متولد شده مشکل نفخ به دلیل اینکه سیستم گوارشی آن‌ها تازه شکل گرفته بسیار شایع است.


بیشتر بخوانید


طالبی در شیردهی

خوردن طالبی باعث زیاد شدن شیر می‌شود، ولی با احتیاط که شیر آن برای کودک مسهل نشود.

روش تشخیص نفخ شیر

یکی از مشکلاتی که اغلب بین نوزادان مشاهده می‌شود و باعث آشفتگی پدر و مادر و خانواده‌های آن‌ها می‌شود نفخ و دل درد‌های نوزاد است. گریه‌های بی امان این نوزادان هر مادری را بی تاب می‌کند. نفخ شیر خوار به دلیل نفخ شیر مادر رخ می‌دهد.

یکی از دلایل گاز معده این است که هنگام شیر خوردن هوا هم وارد معده نوزاد می‌شود، شاید هم شما غذایی خورده باشید که شیرتان را نفخ آور کرده است. برخی از نوزادان در طول روز به طور مرتب گاز معده تولید می‌کنند، اما گاهی اوقات این گاز در روده کوچک گیر کرده و تولید حباب می‌کند که آنان را ناراحت خواهد کرد.

خانم‌های شیرده برای تامین آب بدن در تابستان می‌توانند از سبزی‌ها و میوه‌های فصل که درصد بالایی آب دارند، استفاده کنند. به عنوان مثال هندوانه از میوه‌هایی است که بالای ۹۰ درصد آب دارد و می‌شود به عنوان نوشیدنی از آن استفاده کرد. طالبی هم یکی از میوه‌های بومی کشور ماست که مصرف آن خیلی خوب است. سبزی‌هایی مانند گوجه، خیار و کاهو هم درصد بالایی آب دارند.

علائم نفخ و دل پیچه نوزاد

این دسته از نوزادان گریه‌هایی شبیه به جیغ دارند که با جمع کردن پا‌ها به داخل شکم و دست‌ها را یه حالت مشت گره می‌کنند. درد دل‌ها در ساعات ابتدایی شب اتفاق افتاده و تا پاسی از شب ادامه پیدا می‌کند.

افرادی که بعد از مصرف میوه‌ها دچار نفخ می‌شوند، می‌توانند آب میوه را بگیرند و فیبر آن را نخورند. برخی میوه‌های فصل تابستان مانند گیلاس نفاخ هستند و موادی که تولید نفخ می‌کنند وارد شیر می‌شوند و باعث دل درد و نفخ شیرخوار خواهند شد. برای رفع این مشکل می‌توان بعد از مصرف میوه عرق نعناع خورد. البته عرق نعناع باید زمانی خورده شود که ترکیباتی که تولید نفخ می‌کنند، هنوز وارد شیر نشده باشند.

منبع: بیتوته

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار