ضرورت تدوین طرح استفاده از ظرفیت مهندسان کشاورزی برای ترویج زکات

امام جمعه تبریز با تجلیل از مردم استان در پرداخت زکات گفت: تدوین طرح جامع برای بهره مندی از ظرفیت مهندسان جهاد کشاورزی در ترویج فریضه زکات ضروری است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران  جوان از تبریز،حجت الاسلام و المسلمین سید محمدعلی آل هاشم نماینده، ولی فقیه در آذربایجان شرقی روز سه شنبه در جلسه شورای زکات آذربایجان شرقی اظهار کرد: با وجود اینکه امسال به دلیل شرایط کرونا نماز عید فطر به صورت متمرکز برگزار نشد، اما رشد زکات فطره نشان از اعتقاد راسخ مردم به فرایض الهی است.

او با قدردانی از حضور مردم در صحنه مبارزه با محرومیت در شرایط سخت اقتصادی، گفت: باید به این غیرت و اعتقاد دینی مردم تبریز و آذربایجان آفرین گفت.

نماینده، ولی فقیه در آذربایجان شرقی تاکید کرد: شورای زکات شهرستان‌ها و بخش‌ها با هماهنگی ائمه جمعه و با محوریت زکات واجب فعال شوند.

حجت الاسلام آل هاشم برگزاری آئین شکرگذاری را عامل مؤثر در گسترش فرهنگ پرداخت زکات دانست و گفت: باید از ظرفیت تجار، بازرگانان و صنایع جهت مدیریت زکات مال التجاره استفاده شود.

اوخاطرنشان کرد: تدوین طرح جامع برای بهره مندی از ظرفیت مهندسان جهاد کشاورزی در ترویج فریضه زکات ضروری است.

حجت الاسلام آل هاشم گفت: جای خالی کارگروه‌های تخصصی جهاد علمی با محوریت آیات قرآن، روایات اهل بیت (ع) و بیانات رهبر انقلاب در مورد زکات حس می‌شود و باید نسبت به تشکیل آن اهتمام شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.