همسر نخستین شهید مدافع سلامت بوشهر:

شهید فخری تا روز‌های آخر در خدمت بیماران کرونایی بود

همسر شهید دکتر فخری می‌گوید: او مشتاق خدمت بود هر جا به نیرو نیاز داشتند حضور می‌یافت و تا روز‌های آخر در خدمت بیماران کرونایی بود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، دکتر غلامرضا فخری حدود سه ماه پیش در راه خدمت به بیماران کرونایی به شهادت رسید. او زاده برازجان مرکز شهرستان دشتستان در استان بوشهر بود، اما در تهران خدمت می‌کرد.

حالا همسر نخستین شهید مدافع سلامت استان بوشهر که در برنامه زنده باد زندگی شبکه دوم سیما حضور پیدا کرده بود، از همسرش گفته است؛ همسری که در حال خدمت به بیماران کرونایی خودش هم مبتلا شد و ۲۹ فروردین پیش در آستانه ۵۰ سالگی جانش را بر سر این راه گذاشت.

مرضیه پور اکبری که خودش هم پزشک است می‌گوید: شهید دکتر غلامرضا فخری متخصص بیهوشی بود و یکی از کار‌های متخصص بیهوشی حضور در مراقبت‌های ویژه یا همان آی سی یو است. بعد از شیوع کرونا کار او در آی سی یو، مراقبت از بیماران کرونایی بدحال بود.

شهید فخری تا روز‌های آخر در خدمت بیماران کرونایی بود

او همسرش را مشتاق خدمت معرفی می‌کند که هر جا به نیرو نیاز داشتند حضور می‌یافت و عاشقانه به مردم کمک می‌کرد.

خانم پوراکبری این طور ادامه می‌دهد: شهید فخری حدود ۸-۹ سال در بیمارستان امیرالمومنین دانشگاه آزاد خدمت می‌کرد. اوایل اسفند پارسال از بیمارستان نور افشار که جزء بیمارستان‌های خیریه است با او تماس گرفتند و گفتند که نیاز به نیروی اتاق عمل و آی سی یو دارند. دکتر قبول کرد و به این بیمارستان رفت؛ و او به روزی اشاره می‌کند که دکتر فخری شک کرد کرونا گرفته است. در آن روز دکتر در آی سی یو درحال لوله‌گذاری برای بیمارش بوده است که شک می‌کند خودش هم مبتلا شده است. زمانی که موضوع را با همسر خود درمیان می‌گذارد او باور نمی‌کند، اما بعد از پنج روز نشانه‌ها آشکار می‌شود.

شهید فخری تا روز‌های آخر در خدمت بیماران کرونایی بود

همسر شهید فخری بیان می‌کند: تک سرفه‌هایی می‌کرد، اما حال عمومی‌اش خوب بود. سی تی اسکن هم منفی شد. دکتر همچنان در بیمارستان خدمت می‌کرد، چون به طور کلی پر انرژی بود و احساس مسئولیت شدید داشت. تا اینکه روز آخر دچار نفس تنگی شد و از بیمارستان نور افشار او را به بیمارستان مسیح دانشوری منتقل کردند. او پنج روز در بخش آی سی یو بستری بود. بعد از پنج روز سطح اکسیژن خونش بسیار پایین آمد و دستگاه تنفس مصنوعی را به او وصل کردند تا اینکه سرانجام جانش را در راه دفاع از سلامت از دست داد.


بیشتر بخوانید


او می‌گوید: دکتر فخری بسیار دلسوزانه با بیمارانش برخورد می‌کرد و به آنان احساس امنیت می‌داد. شماره تلفنش را به بیماران می‌داد و حتی نیمه شب هم پاسخگوی تماس آنان بود.

شهید فخری تا روز‌های آخر در خدمت بیماران کرونایی بود

همسر شهید فخری به این نکته اشاره می‌کند که دکتر فخری برادر شهید بوده و در خانواده‌ای مذهبی بزرگ شده است.

سحر فخری تنها فرزند این شهید که دانشجوی دندانپزشکی است هنگام شهادت پدر در خارج از کشور مشغول به تحصیل بوده است و با توجه به شیوع کرونا مرز‌ها بسته بود و در چنین شرایطی نمی‌توانست در کنار مادرش باشد.

او با یادآوری آن روز‌های سخت می‌گوید: سرانجام بعد از مدتی با کمک سفارت ایران توانست خود را به کشور برساند.

مادرش هم به علاقه خاص پدر و دختر اشاره می‎‌کند؛ پدری که دخترش را عشق زندگی‌اش می‎‌نامیده است.

شهید فخری تا روز‌های آخر در خدمت بیماران کرونایی بود

خانم پوراکبری می‌گوید:، چون از خانواده‌هایمان دور بودیم وابستگی ما سه نفر به همدیگر بسیار بود.

پیکر شهید مدافع سلامت غلامرضا فخری دوم اردیبهشت در زادگاهش برازجان به خاک سپرده شد.

خواسته همسر و دختر نخستین شهید مدافع سلامت استان بوشهر این است که مردم بیشتر نکات بهداشتی را رعایت کنند.

سحر فخری می‌گوید اگر ما بیشتر موارد بهداشتی را رعایت کنیم شاهد بیماران کمتری خواهیم بود و نیرو‌های درمانی هم کمتر در خطر می‌افتند.

خانم پوراکبری همسر شهید فخری نیز توصیه می‌کند از ماسک صحیح استفاده شود.

او از مردم می‌خواهد ماسک را زیر چانه نگذارند، زیرا سطح بیرونی آن آلوده است و دستمان به سطح بیرونی ماسک می‌خورد و ممکن است که دستمان را به بقیه اجزای صورتمان بزنیم.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.