میزان آسیب‌های اجتماعی صفر نمی‌شود

معاون امور اجتماعی بهزیستی استان کرمانشاه گفت : زنان بدسرپرستی وجود دارند که از طریق اورژانس اجتماعی، مراجعه حضوری و یا گزارش مردمی پیگیری می‌شوند و از خدمات متعدد روانشناختی، مالی، عضوی از خانواده و ... بهره مند می‌شوند .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ مرتضی کوهی معاون امور اجتماعی بهزیستی استان کرمانشاه گفت : زنان بدسرپرستی وجود دارند که از طریق اورژانس اجتماعی، مراجعه حضوری و یا گزارش مردمی پیگیری می‌شوند و از خدمات متعددی همچون روانشناختی، مالی، عضوی از خانواده و ... بهره مند می‌شوند.

او با تاکید براینکه هیچ‌گاه نمی‌توان میزان آسیب‌های اجتماعی را به صفر رساند، گفت : ولی می‌توان این آسیب‌ها را کنترل و یا کاهش داد.

او افزود: آسیب‌های اجتماعی زمانی ایجاد می‌شود که در یک سیستم و یا جامعه، یک یا چند نفر به دلیل کم کاری و یا ناکارآمدی سیستم، اثربخشی لازم را ایجاد نکنند.

کوهی افزود: خروجی آسیب‌ها یک بحث است که دستگاه‌های مربوطه به آن رسیدگی می‌کنند، ولی نگاهی که باید به فرآیند تولید آسیب داشته باشیم از اهمیت بیشتری برخوردار است، جامعه ما به شدت نیاز دارد تا همه متولیان، مردم و سازمان‌های مردم نهاد برای کمک به افراد آسیب دیده پای کار آیند، باید نگاه مردم به سبک زندگی و نگاه متولیان امر به آموزش در این راستا تغییر کند.

مددجویان بهزیستی نباید منابع حمایتی مالی داشته باشند

کوهی ادامه داد: یکی از اصولی که مبنای زیرپوشش قرارگرفتن سازمان‌های حمایتی همچون بهزیستی می‌باشد این است که فرد منابع حمایتی خاصی نداشته باشد؛ از این رو بسیاری از مددجویانی که در محلات فقیرنشین و حاشیه نشین قرار دارند و در شرایطی زندگی می‌کنند که نیازمند خدمات هستند، به روش‌های مختلف شناسایی می‌شوند.

او گفت: در هرجا که سازمان بهزیستی و مددکاران اجتماعی در زمینه شناسایی افراد نیازمند، اطلاعاتی به دست آورند برای رفع آن ورود پیدا می‌کنند، ولی نمی‌توان همزمان در همه موقعیت‌ها و در هر شرایط ورود پیدا کرد.

کوهی افزود: واحد‌های بهزیستی شهرستان ها، واحد‌های زیرمجموعه، کلینیک‌های مددکاری اجتماعی، موسسات خیریه، پایگاه‌های خدمات اجتماعی، پایگاه‌های سلامت اجتماعی و ... پایگاه‌های رسمی بهزیستی هستند که می‌توانند منتقل کننده وضعیت و آلام مردم به سطوح بعدی در بهزیستی باشند .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار