سرمایه گذاران حوزه فرآوری میوه حمایت می‌شوند

سرپرست مدیریت صنایع تبدیلی و غذایی سازمان جهادکشاورزی گفت: صنایع تبدیلی و غذایی جهاد کشاورزی از سرمایه گذاران بخش فرآوری میوه حمایت می‌کند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان، علی گیلکی سرپرست مدیریت صنایع تبدیلی و غذایی سازمان جهادکشاورزی استان گلستان گفت: با تشویق و ترغیب مدیریت صنایع تبدیلی تا کنون ۵ واحد فرآوری انواع میوه خشک با سرمایه گذاری ۱۲ میلیارد تومان در استان ایجاد شده است.

او افزود: این واحد‌های علاوه بر ایجاد ۱۲۰ فرصت شغلی دائم، توان جذب و فرآوری ۳ هزار و ۶۰۰ تن انواع میوه را دارند.

گیلکی ادامه داد: پراکنش واحد‌ها از نظر جغرافیایی به شکلی است که سه واحد در شهرستان آزادشهر، یک واحد در شهرستان گنبد و یک واحد در شهرستان رامیان واقع شده و در خدمت باغداران هستند.

اوگفت: تولید میوه خشک از ابعاد مختلف اقتصادی با ایجاد ارزش افزوده گا‌ها تا سه برابر دارای اهمیت ویژه است که در سرمایه‌گذاری‌های استان با توجه به ضرورت‌ها و تضمین‌های موجود در صدر اولویت‌ها است.

گیلکی ادامه داد: تولید میوه خشک از جهات مختلف من جمله کاهش ضایعات، افزایش ماندگاری، کاهش هزینه‌های نگهداری، افزایش مدت نگهداری، صادرات، شکل مصرف، و ارزش افزوده بالا می‌تواند به توسعه باغ‌های استان و افزایش درآمد‌های اقتصادی کمک کند.

او افزود: مدیریت صنایع تبدیلی آمادگی جذب ، پذیرش و حمایت از سرمایه گذارن در ابعاد فنی و مشاوره‌ای و تامین تسهیلات برای احداث واحد‌های فرآوری انواع میوه را دارد.

انتهای پیام/ق
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.