معاون عملیات امداد و نجات هلال احمر کشور:

۵۶۰ پایگاه امداد و نجات جاده‌ای هلال احمر در کشور فعال است

محمدباقر محمدی از فعالیت ۵۶۰ پایگاه امداد و نجات جاده ای هلال احمر به منظور خدمات رسانی به آسیب دیدگان انواع حوادث در سراسر کشور خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، محمدباقر محمدی معاون عملیات سازمان امداد و نجات هلال احمر کشور در گردهمایی هماهنگی معاونین امداد و نجات استان‌های معین و پیشتاز که با حضور استان‌های تهران، سمنان، کرمان، یزد و خراسان رضوی در حوادث احتمالی جنوب شرق شهر تهران برگزار شد گفت: در حال حاضر ۵۶۰ پایگاه امداد و نجات جاده‌ای و پایگاه‌های نجات ساحلی در شهر‌های جنوبی با تمامی امکانات اعم از آمبولانس، ست نجات و امداد هوایی آماده خدمت رسانی به مردم هستند.

او افزود: یکی از وظایف هلال احمر پاسخگویی به حوادث و سوانح است که شهر تهران با توجه به موقعیت خاص خود باید نگاه ویژه‌ای به موضوع امداد و نجات وجود داشته باشد.

محمدی تصریح کرد: باتوجه به وجود گسل‌هایی در تهران باید آمادگی کامل برای هر نوع بحرانی در بین نیرو‌های امدادی ایجاد شود.

 معاون عملیات سازمان امداد و نجات هلال احمر کشور گفت: در تیم‌های ارزیاب حوادث باید از مجرب‌ترین امدادگران و امکانات برای ارزیابی حادثه استفاده شود و باید به این موضوع توجه ویژه شود.

او افزود: یکی از وظایف هلال احمر، امداد و نجات و آموزش همگانی به مردم است که در موضوع شهر تهران به لحاظ موقعیت حساس، جمعیت هلال احمر از توانمندی‌های تمام استان‌ها استفاده می‌کند.

محمدی گفت: بر اساس قوانین داخلی، شهر تهران به قسمت‌های مختلف تقسیم بندی شده و به استان‌های مختلف در جهت آمادگی برای بحران‌ها واگذار شده و چند استان به عنوان پیشتاز و چند استان نیز معین هستند که استان سمنان در حوادث تهران استان پیشتاز است.

 معاون عملیات سازمان امداد و نجات هلال احمر کشور بیان کرد: هدف از گردهمایی امروز هماهنگی استان پیشتاز یعنی استان سمنان با استان‌های معین برای پاسخگویی مناسب و موثر در زمان بحران در شهر تهران است.

او تصریح کرد: خوشبختانه در شرایط خوبی از آمادگی هستیم و امیدواریم در آینده نیز برای هرگونه بحرانی در تهران آماده‌تر شویم.

محمدی در خصوص آمادگی تیم‌های امداد و نجات جاده‌ای برای فصل تابستان نیز گفت: با توجه به شرایط شیوع کرونا در کشور پایگاه‌های موقت که قبلا فعال بوده اند امسال فعال نیستند.

انتهای پیام / ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار