ترامپ در مقابل کاخ سفید:

بایدن در ۴۷ سال گذشته، موضع‌گیری علیه پکن نداشته است

رئیس جمهور آمریکا، عدم موضع‌گیری رقیب انتخاباتی خود در قبال سیاست‌های پکن را مورد انتقاد قرار داد.

به گزارش  گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از آسوشیتدپرس، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در اظهارات خود در مقابل کاخ سفید به انتقاد از جو بایدن،رقیب انتخاباتی خود در حزب دموکرات  پرداخت و افزود:  در این ۴۷ سال، او هیچ وقت علیه چین موضوع گیری نکرده است و هیچ چیز بدی درباره آن نگفته است.

او ادامه داد: پسر او با یک و نیم میلیارد دلار سرمایه رفت (به چین) تا در جایی که بتواند صد‌ها هزار دلار به دست آورد، سرمایه گذاری کند، شاید میلیون‌ها دلار در سال، با یک و نیم میلیارد دلار رفت. من از یکی از بزرگترین افراد در وال استریت پرسیدم اینکار ممکن است؟ او گفت، نه، من هرگز چنین چیزی ندیده ام. آن‌ها اینکار را نمی‌کنند. اما هانتر، هانتر کجاست؟ هانتر بایدن با یک و نیم میلیارد دلار رفت. او در اوکراین ماهانه ۸۳ هزار دلار درآمد داشت و من حدس می‌زنم پیشاپیش ۳ میلیون دلار گرفته بود؛ بنابراین او از وضعیتی که کار نداشت، به درآمد ماهانه ۸۳ هزار دلار و پول زیادی که پیشاپیش برای کار کردن برای بوریسما دریافت کرده بود، رسید. همه شما درباره بوریسما می‌دانید. اما هیچ اتفاقی نیفتاد. هیچ کس اهمیت نمی‌دهد و او همانطور که می‌دانید بیکار بود و متاسفانه مجبور شد ارتش را ترک کند.

ترامپ با انتقاد از پسر جو بایدن گفت:  او بیکار بود و یک دفعه به ثروت رسید، اما کسی از آن حرفی نمی‌زند. در واقع بایدن در روز بیش از آنکه آمریکا را ستایش کند، تملق چین را می‌گفت.

او خاطرنشان کرد: در چهارم ژوئیه گذشته، در روز استقلال، بایدن به آمریکا تاخت و گفت ما هرگز به آرمان‌های پدران، اجداد و بنیانگذاران مان، کسانی که این آرمان‌ها را بنا نهادند، عمل نکرده ایم و در کنار آن با شور و هیجان گفت که چین کشور بزرگی است و ما باید به توسعه ادامه دار آن امیدوار باشیم. خب، همه ما برای چین آرزوی خوب می‌کنیم، اما چین چه چیزی را به جهان منتشر کرده است. فهمیدن آن هم سخت است. من حالا مردم را می‌بینم، دوستانم را می‌بینم، که می‌خواهند به هم سلام کند، اما باید فاصله را از یکدیگر حفظ کنند و صورت هایشان مانند شما با ماسک پوشیده شده است. دنیای متفاوتی است، اما ما دوباره سربلند از آن بیرون می‌آییم.


رئیس جمهور آمریکا گفت: بایدن بار‌ها و بار‌ها جانب چین را گرفت و در چهارم ژوئیه گفت که تاریخ آمریکا افسانه نیست و همزمان کورکورانه چین را ستود و ادامه داد کشور‌های کمی اینطور سریع رشد کرده اند. او بسیار به آن‌ها افتخار می‌کند. اکنون جو بایدن دستورکاری را مطرح کرده است که کاملا اقتصاد آمریکا را از بین می‌برد.

او ادعا کرد: آمریکا بزرگترین اقتصاد تاریخ کشورمان را ایجاد کرده ایم، بزرگترین در تاریخ جهان. این وضعیت تا چند ماه پیش حاکم بود. بهترین ارقام بیکاری که تا کنون وجود داشته است، بهترین شرایطی که برای آفریقایی تبار‌های آمریکا، برای آسیایی تبارها، اسپانیایی تبار‌ها وجود داشته است، بهترین شرایط برای زنان، بهترین شرایط برای هر کسی، بهترین شرایط برای جوانانی که مدرک دبیرستان ندارند، مدرک دانشکده ندارند. کسانی که دیپلم داشتند، در شرایط واقعا خوبی بودند.

ترامپ در ادامه اظهارات خود در مقابل کاخ سفید عنوان کرد: آمریکا بزرگترین بازار سهامی را که تا کنون تاریخ به خود دیده بود، ایجاد کردیم. در ۱۴۳ روز  بازار سهام ما همیشه در بالاترین وضعیت خود قرار داشت و این در کمتر از سه و سال و نیم اتفاق افتاده بود. اما ما مجبور شدیم آن را ببندیم. همانطور که گفتم ما جان میلیون‌ها نفر را نجات دادیم. اما چین می‌گفت آنچه جریان دارد، باور کردنی نیست. چین برای اولین بار به آمریکا احترام می‌گذارد و اکنون آن‌ها می‌خواهند کاری بسیار متفاوت انجام دهند، جو بایدن!


بیشتر بخوانید

خط و نشان ترامپ برای پکن: با هنگ کنگ مانند چین رفتار خواهیم کرد

تغییر سیاست تحریمی آمریکا در قبال چین


رئیس جمهور آمریکا گفت: حدس من این است که بازار سهام امروز ۵۰۰ واحد یا در این حد رشد داشت. چک کنید. اما در آخرین بررسی من خیلی بالا بود و اقتصاد ما به شرایط قبل بر می‌ گردد. هرچند هنوز تا انتخابات سوم نوامبر، زمان زیادی مانده است اما ما دوباره به رکود خود ر بازار سهام نزدیک هستیم؛ نزدک، برای شانزدهمین بار به رکورد خود رسید. فکر کنید، برای شانزدهمین بار در یک ماه گذشته یا بیشتر، برای شانزدهمین بار؛ بنابراین یکی از بازار‌های ما هم اکنون به بالاترین سطح خود رسیده است.

او ادامه داد: امروز جو بایدن سخنرانی کرد و در آن گفت رکن دستورکار اقتصادی او، جنگ علیه انرژی آمریکاست. او می‌خواهد انرژی آمریکا را نابود کند. او می‌خواهد به توافق اقلیمی ناعادلانه و یک جانبه پاریس برگردد، که ما را به نفع کشور‌های زیاد دیگری نابود خواهد کرد.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار