اعلام افزایش مجاز اجاره بها و ودیعه مسکن در استان

رئیس اتحادیه مشاورین املاک و خودرو در کهگیلویه وبویراحمد گفت: همه واحدهای مشاور املاک موظف به اعمال و رعایت ۱۵ درصد افزایش اجاره بها و ودیعه مسکن هستند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج، عنایت رضایی رئیس اتحادیه مشاوران املاک و خودرو، غیربومی‌ها را مسبب افزایش اجاره بها دانست و گفت: غیربومی‌هایی که برای اجاره و خرید خانه به استان می‌آیند باعث افزایش اجاره بها شده‌اند.

عنایت رضایی با اشاره به مصوبه افزایش ۱۵ درصدی اجاره بها در شهر‌هایی مانند یاسوج گفت: همه ۶۰۰ مشاور املاک در استان از امروز چهارشنبه ۲۵ تیر ملزم به رعایت و اعمال این ۱۵ درصد هستند و باید نرخ مصوب را در معرض دید مردم قرار دهند.

او بیان کرد: اتحادیه مشاوران املاک و خودرو به تنهایی نمی‌توانند از ۶۰۰ واحد سرکشی کند.

رئیس اتحادیه مشاوران املاک و خودرو افزود: برای سرکشی از مشاوران املاک و بررسی رعایت ۱۵ درصد افزایش اجاره بها نیازمند حضور ماموران دستگاه قضا و همچنین تعزیرات حکومتی هستیم.

براتعلی صالحی مدیرکل تعزیرات حکومتی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه نظارت جدی و مستمر برای رعایت و اعمال ۱۵ درصد اجاره بها از امروز چهارشنبه انجام می‌شود گفت: در شهر‌های بالای ۱۰۰ هزار نفر جمعیت باید تعداد خانه‌های خالی شناسایی شود که متاسفانه در استان این کار انجام نشده است.

براتعلی صالحی افزود: خانه‌های خالی در صورتی که شناسایی شوند مشمول پرداخت مالیات می‌شوند لذا ادارات ثبت اسناد و املاک و مسکن و شهرسازی استان کار شناسایی این واحد‌ها را انجام دهند.

صالحی به قرار داد‌های سوری هم گریزی زد و با بیان اینکه اجازه نمی‌دهیم کوچکترین قولنامه سوری نوشته شود، گفت: در صورت مشاهده چنین موضوعی حتما برخورد می‌کنیم.

او به مشکلات مستاجران در این ایام اشاره کرد و افزود: موضوعی به‌نام تخلیه منزل نداریم حتی دادگستری استان هم اعلام کرده در این شرایط هیچ قاضی حکم تخلیه مستاجری را صادر نمی‌کند.

مدیرکل تعزیرات حکومتی بیان کرد: تعزیرات حکومتی قولنامه‌ها را بررسی می‌کند، همچنین سایت‌هایی که باعث آشفتگی در بازار مسکن می‌شوند شناسایی خواهند شد.

صالحی گفت: سقف در پروانه کسب املاک برداشته شده، اما به دلیل آشفتگی و مشکلاتی که در استان وجود داشت معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان ورود کرده و سقف مشخص شده است.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.