خودرو مجدد گران می‌شود؟

با تکمیل داستان بروزرسانی قیمت قطعات، به احتمال فراوان قیمت خودرو‌های داخلی نیز دستخوش تغییر خواهد شد.

 قیمت خودروبه گزارش خبرنگار صنعت، تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، مدتی پیش خبری مبنی بر تغییر قیمت خودرو در فضای مجازی منتشر شد که پس از آن شورای رقابت، سازمان حمایت و وزارت صمت خبر از تغییر قیمت خودرو دادند که بدین منظور قیمت خودرو در ایران خودرو ۱۰ درصد و ساپیا ۲۳ درصد تغییر کرد.

پس از این ماجرا خودروسازان اقدام به فروش خودرو کردند که ۳ نوع طرح در این فروش ارائه شد، فروش فوری، دیگری پیش فروش و در نهایت طرح مشارکت بود. اما این پایان ماجرا نیست، قطعه سازان از اینکه قیمت قطعه نسبت به گذشته تغییری نکرده شکایت داشتند و پس از آن خبر‌هایی مبنی بر افزایش دوباره قیمت خودرو در فضای مجازی منتشر شد.

حال خبر از افزایش قیمت خودرو به گوش می‌رسد چرا که با افزایش قیمت قطعات خودرو موافقت شده است؛ قطعاتی که نقش به سزایی در افزایش قیمت ها دارند.

نامه‌ ای از سوی ساپکو به قطعه‌ سازان ارسال شده است که در این نامه ساپکو درخواست افزایش قیمت قطعات را داده چرا که قیمت قطعات خودرو باید بر مبنای تغییرات نرخ ارز و نهاده‌های تولید به‌روزرسانی شود و  این بروزرسانی به معنای افزایش قیمت قطعات است.

در این نامه ذکر شده است که مقیمی مدیرعامل ایران خودرو با بروزرسانی قیمت قطعات موافقت کرده و ساپکویی ها از قطعه‌ سازان خواسته‌ اند که همکاری لازم را در بروزرسانی قیمت قرارداد‌های خود با هدف پایدارشدن تولید، انجام دهند. در ادامه این نامه تاکید شده که با توجه به تغییرات نرخ ارز، نهاده‌های تولید و سرفصل هزینه‌ای طی سال ۹۹ و به‌ منظور وفق قرارداد فی‌مابین و لزوم حمایت از زنجیره تامین، با تغییرقیمت قطعات موافقت و دعوت‌نامه سری اول سازندگان ارسال شده است.

قیمت خودرو


بیشتر بخوانید:


افزایش قیمت قطعات؛  تغییر در قیمت خودرو

مازیار بیگلو دبیر انجمن قطعه سازان ایران در گفت و گو با خبرنگار صنعت، تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به افزایش قیمت قطعات خودرو، گفت: آخرین قیمت قطعات در قرارداد‌ها  توسط قطعه سازان و خودروسازان، نهایتا بر پایه ارز ۱۱ هزار تومانی در نظر گرفته شده و بنابراین با توجه به صعود نرخ ارز تا ۲۳ هزار تومان، قرارداد‌های موردنظر باید تجدید نظر می شد.

دبیر انجمن قطعه سازان ایران در خصوص تاثیرات افزایش قیمت خودرو در پی افزایش قیمت قطعات خودرو،  بیان کرد: افزایش قیمت قطعه قطعا در افزایش قیمت خودرو تاثیرگذار خواهد بود اما مشکلاتی در این راستا وجود دارد. افزایش قیمت قطعه به طبع افزایش نرخ ارز است که نهادهای حکومتی گفته اند قیمت خودرو باید تعدیل شود.

بیگلو با بیان اینکه هزینه تامین قطعات، حدود ۷۰ درصد قیمت خودرو را تشکیل می‌دهد که در بازار فعلی خودرو سهم ناچیزی را به خود اختصاص داده است،  ادامه داد: اگر قیمت خودرو افزایش نیابد، در این شرایط خودروسازان زیان ده خواهند بود و نقدینگی آنها افزایش می یابد. برای افزایش قیمت  خودرو موافقتی نشده است و بر سر این موضوع در حال مذاکره هستند. زمانی که قیمت قطعه افزایش یابد طبیعتا قیمت خودرو باید افزایش یابد که همچنان مشخص نیست افزایش یابد یا خیر.

 قیمت خودرو

او در خصوص عرضه مواد اولیه در بورس و کاهش قیمت ها ، گفت: در صورت عرضه خودرو در بورس، مواد اولیه مورد نیاز برای تولید آن نیز باید از طریق بورس قیمت‌گذاری شود، حالا که خودرو در بورس عرضه نمی‌شود و قیمت آن به صورت دستوری تعیین می‌شود، قیمت‌گذاری مواد اولیه نیز باید به صورت دستوری انجام شود.

قیمت تمام شده قطعات رشد ۸۰ درصدی داشته است

آرش محبی نژاد دبیر انجمن قطعه سازان همگن  نیز با بیان اینکه خودروسازان دستور سرپرست وزارت صنعت برای اصلاح قرارداد قطعه سازان را اجرا نکرده اند، گفت: افزایش ۱۰ و ۲۳ درصدی قیمت خودروسازان در خرید از قطعه سازان اتفاق نیفتاده هرچند این میزان رشد قیمت، شبیه یک شوخی است و قیمت تمام شده قطعات رشد ۸۰ درصدی داشته است.

او ادامه داد: با شرایط فعلی بیشتر قطعه سازان با تعطیلی مواجه خواهند شد و دوباره شاهد تولید خودرو‌های ناقص و پرشدن پارکینگ خودروساز‌ها خواهیم بود.

محبی نژاد شناور شدن قیمت قطعات را یکی از راهکار‌های برون رفت از وضعیت فعلی دانست و تاکید کرد: در حال حاضر راهکار اصلی افزایش قیمت قطعه است تا مشکل فعلی قطعه سازان برطرف شود.

 قیمت خودرو

قیمت قطعه و اثرات آن در قیمت نهایی خودرو

فربد زاوه کارشناس صنعت خودرو در گفتگو با خبرنگار صنعت، تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به تاثیر افزایش قیمت قطعات خودرو بر خودرو، گفت: افزایش قیمت قطعه تاثیری در افزایش قیمت خودرو نخواهد گذاشت. قیمت خودرو منشعب از عرضه و تقاضاست و بالا و پایین شدن قیمت قطعه تاثیری در قیمت خودرو نخواهد گذاشت.

این کارشناس صنعت خودرو با بیان اینکه ادامه روند فعلی و در صورت تداوم زیان قطعه سازان، وضعیت تولیدکنندگان با چالش جدی مواجه خواهد شد ،گفت: قیمت قطعه مدت هاست تغییری نکرده و برای قطعه سازان نمی صرفد که به قیمت قدیم قطعه را بفروشند و این روند باعث افزایش زیان دهی آنها می شود.

زاوه با تاکید بر اینکه ‌نمی‌توان قیمت ارز بالا برود، اما قیمت خودرو اصلاح نشود، گفت: اگر چه اصلاح قیمت خودرو نظر همه را تامین نخواهد کرد و توان خرید مردم را نیز افزایش نمی‌دهد، اما با این اقدام با کاهش و تعدیل تقاضا روبه رو خواهیم بود و باید برای آن زمان هم فکری شود.

 قیمت خودرو

به گفته کارشناسان صنعت خودرو، تعدیل قیمت قطعات، در افزایش قیمت خودرو‌های داخلی به نوعی قطعی است و شورای رقابت به احتمال فراوان مجوزی جدید در این مورد برای ایران خودرو و سایپا صادر خواهد کرد.

با توجه به اینکه فروش‌های فوق‌العاده با اعلام قیمت قطعی به مشتریان همراه است، به همین دلیل خودروسازان تا تعیین تکلیف درخواستشان به شورای رقابت مبنی بر تجدیدنظر بر قیمت‌ها، فروش فوق‌العاده را فعلا به تاخیر انداخته‌اند. ایران‌خودرو و سایپا به ترتیب اولین طرح مشارکت در تولید و دومین طرح پیش‌فروش محصولات خود در امسال را کلید زدند، این در شرایطی است که خبری از اجرای مرحله دوم فروش فوق‌العاده نیست.

با تکمیل داستان بروزرسانی قیمت قطعات، اما قیمت خودرو‌های داخلی نیز به احتمال فراوان دستخوش تغییر خواهد شد؛ هرچند میزان دقیق آن فعلا مشخص نیست. بنابر اعلام شورای رقابت، قرار است قیمت خودرو‌های داخلی هر سه ماه یکبار مورد بازنگری قرار گیرد تا توانایی خودروسازان برای تطبیق با شرایط تورمی بهبود پیدا کند.

با توجه به اینکه قیمت خودرو‌های داخلی در اردیبهشت امسال بین ۱۰ تا ۲۳ درصد افزایش یافت، دور بعدی افزایش قیمت به احتمال فراوان در مرداد یا اوایل شهریور خواهد بود. افزایش قیمت قطعات (چه ۶۵ درصد و چه ۴۰ درصد چه کمتر) به هر حال بر رشد هزینه تولید خودروسازان اثر خواهد گذاشت و بنابراین رشد قیمت خودرو اتفاقی بسیار محتمل است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۸۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
امیر
۱۶:۲۶ ۲۷ تير ۱۳۹۹
ما تو جهنم هستیم خبر نداریم
Iran (Islamic Republic of)
علی
۲۳:۵۰ ۲۶ تير ۱۳۹۹
وارادات خودرو آزاد کن
سایپا و ایرانخودرو خودشون دو تا نون میگیرن و التماس میکنن بیاین ماشین بخرید
Iran (Islamic Republic of)
فارغ التحصیل
۲۱:۵۵ ۲۶ تير ۱۳۹۹
ماشین دست دوم بخرید. خیلی به صرفه تره
ماشین دست دوم بخرید. خیلی به صرفه تره
ماشین دست دوم بخرید. خیلی به صرفه تره
ماشین دست دوم بخرید. خیلی به صرفه تره
ماشین دست دوم بخرید. خیلی به صرفه تره
ماشین دست دوم بخرید. خیلی به صرفه تره
Iran (Islamic Republic of)
دلسوز
۱۷:۱۸ ۰۶ مرداد ۱۳۹۹
میشه بفرمایید، چیش به صرفه تره؟ صفر رفته بالا، قطعات رفته بالا، خوب به تبع آن دست دوم هم گران شده نکنه شما جایی را میشناسید که مثلا پراید تولیدی سال 96 را به قیمت 10 میلیون تومان می فروشد، معرفی کنید ما هم بریم بخریم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۷ ۲۶ تير ۱۳۹۹
مگر سازمان حمایت از مصرف کننده نگفت قیمت خودرو در بازار با کارخانه ده درصد بیشتر نبا ید. باشد چرا انجام نمی شود حالا که قیمت همه چیز در کشور دست دلال بازاری است پس کشور دولت و مسول سازمان ها که درست شده برای مردم هم فایده ندارند کاش همه جمع شود از جیب مردم حقوق مفت ندهند مردم مردم هم باید در بازار حرج مرج هر کاسبی هر قیمت گفت مصرف کننده باید بخرید آیا این حق عدالت است که دین اسلام گفته بس کیند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۵ ۲۶ تير ۱۳۹۹
همچین خبرها رسانه ای نشه هیچ چیز گران نمی شود دولت با این کارها همه چیز را گران می کند
Iran (Islamic Republic of)
سید روح الله مقیمی پور
۱۱:۵۸ ۲۶ تير ۱۳۹۹
هموطنان عزیز خواهش میکنم ازتون.
اگر میخواید ماشین بخرید، دست دوم بخرید. بخدا خیلی به صرفه تره. من خودم هم دست دوم خریدم. سورن مدل 96 خیلی تمیز.
سال به سال این خودروسازها دارن آپشن ها رو حذف و کیفیت بدنه ماشین رو بدتر میکنن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۰۹ ۲۷ تير ۱۳۹۹
سلام داداش من هم موافقم ۲۰ روز پیش من هم سمند مولتی پلکس ۹۵ خریدم از مدل ۹۸ قطعاتش باکیفیت تره الان پشت امپر مولتی پلکس تولید نمیشه چون هرروز از قطعاتی که آپشن به حساب می اومد مدل پشت آمپر مدل ۸۵ رو نصب میکنند متاسفم برای خودرو ساز ها
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۹ ۲۷ تير ۱۳۹۹
سلام از سایپا ساینا مدل ۹۷ تحویل گرفتم سپر عقب خراشیدگی و دو تا در عقب از درهای جلو بیرون زدگی داشت.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۷ ۲۶ تير ۱۳۹۹
من مطمئن هستم اگر آقای نعمت بخش وگروهشون صحنه خودرو را ترک کنن ، مشکلات مربوط به خودرو کامل وخود به خود وبدون هیچ مداخله ای حل میشه
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۰۹:۵۱ ۲۶ تير ۱۳۹۹
متاسفم به همه ی اونایی که ده تا ده تا خودرو ثبت نام کردن قیمت رو بردن بالا الان من جوون یکساله میخوام یه خودرو برا خودم ثبت نام کنم نمیتونم و با این افزایش قیمت ها و تورم هم دیگه باید قیدشو بزنم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۱ ۲۶ تير ۱۳۹۹
آنقدر گران کنید تاجونتون دربیاد!؟!؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۰۱ ۲۷ تير ۱۳۹۹
فعلا جون ما دراومده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۹ ۲۶ تير ۱۳۹۹
خودرو گران شده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۳ ۲۶ تير ۱۳۹۹
كمتر از سه سال پيش با حقوقم مي توانستم 5سكه در ماه بخرم حالا فقط نصف سكه مي توانم بخرم علي بركت اله بردار و خواهر من شما چه انتظاري از دستگاهي داري
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۴ ۲۶ تير ۱۳۹۹
فقط سرمایه داره که داره سود میبره چرا چون ......
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۳ ۲۶ تير ۱۳۹۹
یارانه 12 ساله که تغییر نکرده ..... قیمت همه اجناس روز به روز افزایش پیدا میکنه
Iran (Islamic Republic of)
حمید
۰۸:۴۳ ۲۶ تير ۱۳۹۹
اینهمه جوان ایده پردازداریم گوش بدین طرح ونظرجوانان بااین مسئله خودرو.ارز.سکه خانه زلزله تهران رادرست کنید واردات راآزادوازهرماشین خارجی مالیات عوارض وکمک بگیرین وداخلی هاراصادرکنیدکشورهای همسایه ابتکاری نداره که خیلی پیچی ه کردین نه ش ایز فروش بدردنمیخوره که هزارشرط گذاشتن نه درست میشه تنها راه نجات خودروواردات راآزادوصادرات رابیشترکنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۴ ۲۶ تير ۱۳۹۹
چرا درآمد ها به ریاله و خرج ها با دلار
چرا انقدر کشور را وابسته دلار کردن که الان به این مشکلات بر بخورن؟؟؟ مسول این خیانت کیست؟ چرا سیلی از دلار و سکه باید توی خونه مردم جای سرمایه احتکار بشه؟ چرا مدیریت نمیشه.
وقتی میگن قطعه ساززززز یعنی تولید داخل و ریال اگر پای دلار وسطه پس اونا قطعه ساز نیستن قطعه از چین بیارن وسلام
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۱ ۲۶ تير ۱۳۹۹
گرانی
Iran (Islamic Republic of)
دانشجو
۰۷:۰۲ ۲۶ تير ۱۳۹۹
بله دیگه همینکه مسئولین دست رو چیزی میذارن سریع گرون میشه.چه خودرو باشه چه تخ و مرغ باشه.شماهم آتیش بیار معرکه هستی!
Iran (Islamic Republic of)
Sahel
۰۶:۳۹ ۲۶ تير ۱۳۹۹
دست شما درد نکنه که به فکر سلامت مردم هستین و خودرو را گران میکنید تا کسی مسافرت نرود که خدایی نکرده تصادف کند و صدمه ببیند، واقعا ممنون
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۰۶:۱۹ ۲۶ تير ۱۳۹۹
سلام. قطعات خودروهم توبازار چندین برابر شده خوبه خودتون دلال بازارید .سودحاصله ازبازار دلالی قطعات انقدری هست که سالی یدونه کارخانه برای خودتون میسازید .برید جاده مخصوص وقدیموببینید کل اتوبانو شماخرید اگه ضرر میکردید این کارخانه هاازکجااومدن .کلیه ارگان های دولتی دنبال قدرت وثروتن که کسی زورش بهشون نرسیده قیمت ماشینای شما باید زیر 20میلیون باشه اونم بااین تورم.برید خودتونوسیاه کنید مردم دیگه همه چیزومیدونن شما به فکرجیب خودتون هستیدنه کارگر؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۰۳:۵۴ ۲۶ تير ۱۳۹۹
یعنی چی تا کی خون ما باید توو شیشه باشه چرا رسیدگی نمی کنین
پس تکلیف خودرو های ثبت نامی چیه من بهمن ماه ثبت نام کردم خرداد ۱۴۰۰ تحویل میدن اونم بعد قرعه کشی ایران خودرو اومده سود مشارکت ۱۶ درصدی رو از توو پرو فایل پاک کرده به این کار چی میگن . خواهش رسیدگی کنین هم خودرو بازم میخواد گرون بشه و هم شرکت ها به تعهداتشان عمل نمیکنن. واقعا متاسفم این وضعیت اصلا قابل دفاع نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۴۱ ۲۶ تير ۱۳۹۹
چجوری مزد کارگر به ریال بی ارزشه بعد قیمتا به دلار با ارزش امریکا؟
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۰۲:۲۲ ۲۶ تير ۱۳۹۹
به جهنم که قطعه سازا تعطیل میشن!مثل بقیه کشورا ازخارج خودرو وارد کنیم!
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۰۲:۱۸ ۲۶ تير ۱۳۹۹
زندگی برای ما جهنم کردید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۴۸ ۲۶ تير ۱۳۹۹
همش خبر گرانی میرسه،یه بار نشد بگن فلان کالا یا فلان خدمت ارزان شد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۴۴ ۲۶ تير ۱۳۹۹
دیگه خسته شدیم از دست این دولت
دیگه امید به زندگی نداریم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۳ ۲۶ تير ۱۳۹۹
مجلس و قوه قضائیه هم مقصرن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۳۲ ۲۶ تير ۱۳۹۹
معلومه که خودرو گران میشود اینها توان ارزان کردن ندارن
Iran (Islamic Republic of)
اسحاق
۰۱:۳۱ ۲۶ تير ۱۳۹۹
لطفا"حقوق کارگر روهم هرسه ماه یک بار وبا توجه به نرخ ارز وتورم محاسبه بفرمایید
Iran (Islamic Republic of)
کمیل
۰۰:۵۸ ۲۶ تير ۱۳۹۹
بنده با گران شدن قیمت ها خیلی موافقم . قیمت ها رو ببرید بالا بالا بالاتر ، بالاتر از ستاره . م
Iran (Islamic Republic of)
میثم
۲۳:۵۸ ۲۵ تير ۱۳۹۹
مگه نمیگن خودرو داخلی سازی میشه قطعاتش وقتی از خارج جنساش نمیاد چجوری انقد گرون میشه وقتی قطعاتش داخلیه :(
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۸ ۲۵ تير ۱۳۹۹
تا مردم باشند حرف هر ...... باور نکنن.بفهمند به کی رای میدن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۲ ۲۶ تير ۱۳۹۹
چه ربطی داره ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۴ ۲۵ تير ۱۳۹۹
کاش سپاه هم خودرو بسازه.... اون وقت سایپا رو هر خودرو یه پراید اشانتیون میزاره
Iran (Islamic Republic of)
....
۲۳:۳۱ ۲۵ تير ۱۳۹۹
تو این چهل سال چی ارزون شد ؟
فعلا دلار ۳۲۸۵ برابر شده . دریغ از رفاه !!
به نظر شما اگه همین امشب آمریکا محو بشه ، ما مشکلات مون حل میشه ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۳ ۲۵ تير ۱۳۹۹
آخرش تو ایران همدیگرو میخوریم
Iran (Islamic Republic of)
داداش
۲۳:۱۱ ۲۵ تير ۱۳۹۹
داداش به نظرتون نباید توانایی خریداران برای تطبیق با شرایط تورمی بهبود پیدا کند آیا؟ چقدر ظالمید شماها. حقوق ما مگه هر سه ماه بازنگری میشه. خدا ازتون نگذره.
Ukraine
ناشناس
۲۲:۴۸ ۲۵ تير ۱۳۹۹
مملکت نیست که سرزمین و جولانگاه دلالان و دزدانو غارتگرانه. گروون کنید گروووونتر نوش جون مسعولین و دلالان :))
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۰ ۲۶ تير ۱۳۹۹
بذار ما با دردمون بسازیم
Iran (Islamic Republic of)
علیرضا
۲۲:۴۶ ۲۵ تير ۱۳۹۹
پیش فروشا چی میشه با قرعه کشی اسممون در اومد نه سودی نه چیزی تازه سندم ۱سالدتو رهنه تا ۴۸ ماهم دیگه نمیتونیم ثبت نام کنیم خب میگفتین که ما از همون اول حساب کارمونو میدونستیم بریم دزدی کنیم پول جور کنیم
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۴:۰۸ ۲۶ تير ۱۳۹۹
به خدا حقتونه هرچی سرتون بیاد مردم خواستن دلالا رو نابود کنن بیشتر آب تو آسیاب خودروساز ها ریختن و اونا هم که میبینن مردم واسه ماشینشو جون میدن به خوبی حال همه رو میگیرن . چرا قبل از ثبت نام خودرو قطعات رو گرون نکردن ؟
Iran (Islamic Republic of)
علی
۲۲:۴۴ ۲۵ تير ۱۳۹۹
تنها راه مبارزه با فساد و رانت گردن کلفت خودرو سازی آزاد سازی گمرک برای ورود خودرو از خارج است . وسلام .
Iran (Islamic Republic of)
سرباز وطن
۲۲:۳۷ ۲۵ تير ۱۳۹۹
جمع کنید دیگه خودتونو . چهارتا پیت حلبی میدید دست مردم که تازه اونم نمیدید یا تاخیر میخوره یا قرعه کشی و فلا و بهمان با خداتومن قیمت تازه میخواید قیمت رو بالا هم ببرید ؟؟!! کیلویی چند حساب میکنید ؟؟!! تا دم مافیای خودرو چیده نشه و توی دولت جا پای سفت داشته باشن همین آشه و همین کاسه .
دوستان مستند اختاپوس فراموش نشه . حتما ببینید تا تعدادی از دست های پشت پرده مافیای خودرو رو بشناسید
Iran (Islamic Republic of)
قاسم
۲۲:۳۴ ۲۵ تير ۱۳۹۹
دلالان از خداشون کارخونه خودرو را گرون کنه بعد دلالان ماشینهایی را که احتکار کردن را سه برابر تو بازار بفروشن
Iran (Islamic Republic of)
احمد
۲۲:۳۱ ۲۵ تير ۱۳۹۹
مگه قطعه سازان همه مواد اولیه شون را با دلار میخرند میخوان با دلار بیست وسه تومنی بفروشن شاید. ده درصد ارز اینا استفاده میکنند بقیه مواد اولیه را از داخل کشور میخرند
Iran (Islamic Republic of)
امیر
۲۲:۲۷ ۲۵ تير ۱۳۹۹
بگزارید از گرون کردنتون دوماه بگذره بعد دوباره گرون کنید
Iran (Islamic Republic of)
علی
۲۲:۲۳ ۲۵ تير ۱۳۹۹
خب پس قید خرید ماشین را هم ما جوونا بزنیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۳ ۲۵ تير ۱۳۹۹
چند وقته با هزار جور قسط و بدبختي و اجاره پول جمع ميكنيم واسه خريد ماشين، هرچقدر كه ميگذره از هدفمون دورتر ميشيم، واقعا بايد چي گفت؟؟ كافي نيست؟؟.....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۳ ۲۵ تير ۱۳۹۹
سلام با حقوق دو میلیون چند سال طول میکشه یه پراید بخرم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۷ ۲۵ تير ۱۳۹۹
جالبه همینطوری پیش برین ... ببینم آخرش چی دیگع ... دیگه تهش چیه... مردم قدرت خرید نیاز های اولیه شونو ندارن ... چ برسه ب ماشین
Iran (Islamic Republic of)
Hamed
۲۲:۱۷ ۲۵ تير ۱۳۹۹
کاش همینجور که قیمت اجناس رو روزانه به روزرسانی میکردین حقوق کارگر هم به روز میکردین ......
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۵ ۲۵ تير ۱۳۹۹
مسعولین عزیزماشين روکه چندبرابرکردین برنجوکردین سه چهاربرابرنون که گرون شدبقیه. . . . امیدوارم بحق خدااین پولارونخورید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۵ ۲۵ تير ۱۳۹۹
چطور وقتی باشون مصاحبه می‌کنند میگن تمام قطعات ساخت داخله و مواد اولیه داخلی حالا چطور که دلار بالا رفته یک مرتبه قطعات تمام خارجی میشه و با دلار حساب میکنن حالا این وسط دزدها کیا هستن یک مرتبه برا همیشه برخورد بشه هر روز یک بازی سر مردم در نیارن این روزا هر چه دزد میگیرن همه از گردن کلفتهای دولت یا هم مسلکیاشون هستند چرا اعدام نمیشن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۴ ۲۵ تير ۱۳۹۹
حقوق کارگر وکارمند 15 درصد افزایش پیدا می کند آن هم فقط یکبار درسال ولی قیمت خودرو چندین بار افزایش پیدا می کند اگر دلار گران شده وخودروساز ضرر می دهد کارگر وکارمند با گران شدن دلار ضرر نمی دهند قیمت خودرواز پارسال 4برابرشده است قراربود با قرعه کشی ومحدودیت ها قیمت هاکاهش یابد چرا به حرف خودعمل نمی کنید
Netherlands
ناشناس
۲۲:۱۴ ۲۵ تير ۱۳۹۹
سوسک بال دار دانه ایی 3 هزار تومان سایت دیوار گذاشته برای فروش!!! (باورتان میشه)-انوقت توقع دارید این خودرو گران نشه!!
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۴:۰۹ ۲۶ تير ۱۳۹۹
خخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۷ ۲۵ تير ۱۳۹۹
ملت جادارند باز گران کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۶ ۲۵ تير ۱۳۹۹
گندش درآمده.
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۲۱:۴۲ ۲۵ تير ۱۳۹۹
سودش میره تو جیب حقوق بگیران
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۷ ۲۵ تير ۱۳۹۹
انگار ملت مقصر هستند که دلار هفتاد ریالی چهل یک سال پیش شده بیست و پنج هزار تومان مردم را بیچاره کردید پس انداز یک عمر ملت را نابود کردید خدا نگذره ازتون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۹ ۲۵ تير ۱۳۹۹
هیچ کس به فکر مردم نیست فقط وفقط به فکر خودتون و حزب تون هستید
بدشانسیمون اینه که جایی برای شنیدن درد دلامون نداریم
Germany
m
۰۹:۰۵ ۲۶ تير ۱۳۹۹
در عوض امنیت دارید(:
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۲ ۲۵ تير ۱۳۹۹
ایران رو بردن به سمت خودکشی . همین.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۱ ۲۶ تير ۱۳۹۹
تولید بی کیفیت ملی
Iran (Islamic Republic of)
وحیده صالح میرحسنی روان ی
۲۱:۱۹ ۲۵ تير ۱۳۹۹
سلام.مرگ بر گرانی خودروها و دلالان و محتکرین و دستهای پشت پرده و مدیران فاسد خودروسارها که هفت برابر خودرو را در مدت کوتاه گران کردند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۱ ۲۵ تير ۱۳۹۹
کلا الان دولت به همه چیز حتی هوای تنفسی نگاه بودجه ای پیداکرده بهتر نیست به جای این کارا و ظلم به ملت درسیاست خارجی خودمون بازنگری کنیم حرف اخر اگه ما نتوانیم نفت بفروشیم روزبه روز بدبختر میشیم تورو خدا ثبت کن
Germany
محمد315
۲۱:۰۰ ۲۵ تير ۱۳۹۹
خسته نباشن سودش کجا میره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۶ ۲۵ تير ۱۳۹۹
قیمتها را میلیاردی کنیید تا خللی در مورد حقوق بگیران نجومی پیش نیاید ملت کیلویی چند امت ول کنید مردم گرفتارند به ما مسئولین نظام رابطی نداره حقوق اضافه کار نکرده ماموریت نرفته وحق مسکن حق زن حق اولاد حق امضاء و غیره را از کجا باید تامین بشه از هزینه های پیش بینی نشده گران کنید هروز گران کنید دولت تدبیر امید به امید دیدار همه چی تحت کنترل است روحانی و جهانگیری وزرا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۳ ۲۵ تير ۱۳۹۹
به نظر من یه قیمت منطقی و درست روی ماشین بزارید که قیمتش تو بازار هم همون باشه این که یه ماشین را دلال ۷۰ میلیون می خره بعد دم بنگاه ۱۸۰ قیمت می زاره این درست نیست با سالی ۴ بار طرح فروش گذاشتن نیاز جامعه به خودرو برطرف نمی شه این که قیمت یه خودرو ۱۰۰ میلیون بشه و این قیمت ثابت بمونه تو بازار خیلی بهتر از ۷۰ میلیون دست دلاله
Iran (Islamic Republic of)
امیر
۲۰:۲۶ ۲۵ تير ۱۳۹۹
خدایا هر چقدر لعنت دارم بر اون کسی میفرستم که چونان فقر ایجاد کرد که گدا وارانه منتظر شب واریز یارانه هستیم .....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۰ ۲۵ تير ۱۳۹۹
راحت در مملکت عزیزمان را بندید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۴ ۲۵ تير ۱۳۹۹
خنده داره
خودروی بی کیفیت با قیمت سرسام اور
این وسط به کی سود میرسه خدا داند و مسؤلین
مردم که بدبخت تر میشن
France
ناشناس
۲۰:۱۰ ۲۵ تير ۱۳۹۹
آخ جون بازم گرونی...
Iran (Islamic Republic of)
فرید
۲۰:۰۳ ۲۵ تير ۱۳۹۹
علی برکت الله
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۹:۵۵ ۲۵ تير ۱۳۹۹
دیگه در اینده اگر پیر شدم ازدواجم کردم نوه داشتم نوه های نوه ام شاید بتونن یه ماشین بخرن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۴ ۲۶ تير ۱۳۹۹
تواین اوصاع همین خوش بینیت رودوس دارم.واقعاخوبه که مثبت فکرمیکنی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۵ ۲۵ تير ۱۳۹۹
یک کوئیک پارسال نوشتم که گفتن ۶۱ تومنه الان که هی افزایش میدن چه خاکی بریزم تو سرم من کارگر از کجا بیارم خدا بسوزونه ریشه فساد و گرونی رو.خستمون کردین دیگه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۲ ۲۶ تير ۱۳۹۹
همه میدونن . پولتو پس بگیر دادا
Iran (Islamic Republic of)
ایمان
۱۹:۳۸ ۲۵ تير ۱۳۹۹
خدا لعنتتون کنه
حقوق کارگر و کارمند با ریال حساب میشه
نرخ خودرو و قطعات با دلار؟؟؟؟
آخرین اخبار