در نشست خبری مطرح شد؛

مستند «سردار صلح» از نیمه مرداد روی آنتن تلویزیون می‌رود

مستند تلویزیونی «سردار صلح» درباره رشادت‌های سردار سلیمانی است و از نیمه مردادماه پخش می‌شود.

به گزارش خبرنگار حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، نشست خبری تهیه و تولید مستند «سردار صلح» با موضوع تحلیل سیره شخصیتی سپهبد حاج قاسم سلیمانی با حضور علی فهیم دانش مشاور رئیس سازمان صدا و سیما و مدیر کل امور بین الملل رسانه ملی، موسوی مدیر دفتر نمایندگی صدا و سیما در عراق و تهیه کننده مستند «سردار صلح»، امروز چهارشنبه (۲۵ تیرماه) برگزار شد.

فهیم دانش در این نشست خبری گفت: در راستای تبیین رشادت‌های شهید حاج قاسم سلیمانی توسط اداره کل بین الملل رسانه ملی و دفتر نمایندگی صدا و سیما در بغداد، مستند «سردار صلح» تهیه و تولید می‌شود.

وی ادامه داد: رسانه ملی همت و عزم جدی برای به تصویر کشیدن رشادت‌های سردار سلیمانی دارد که ساخت مستند «سردار صلح» یکی از آنهاست. این مستند در ۴۰ قسمت ساخته می‌شود و به نیمه راه تولید رسیده و قرار است از نیمه مرداد ماه تا سالگرد شهید سلیمانی به صورت هفتگی از یکی از شبکه‌های تلویزیون پخش شود.

فهیم دانش عنوان کرد: بعد از شهادت سردار سلیمانی، تاریخ منطقه غرب آسیا به دو بخش قبل و بعد از ایشان تقسیم شد. در این مستند خاطراتی از افرادی که با سردار در سوریه و عراق و کشور‌های دیگر بودند، خواهیم شنید.

فهیم دانش اظهار کرد: برای مصاحبه ملاحظاتی نداشتیم که این افراد شیعه باشند یا سنی. در واقع ما به دنبال نشان دادن صلح و امنیت منطقه هستیم؛ گفتمان صلح را داریم و در تنش برانگیزترین موضوع‌های خاورمیانه طبق فرمایشات مقام‌معظم رهبری گفتمان صلح عادلانه را داریم. مثل کشور‌هایی نیستیم که می‌گویند قدرت لازمه صلح است و گفتمان ما مبتنی بر صلح عادلانه است و جمهوری اسلامی ایران داعیه دار صلح است.

موسوی تهیه کننده مستند «سردار صلح» و مدیر نمایندگی صدا و سیما در عراق، درباره تهیه و تولید این مستند گفت: دفتر نمایندگی صدا و سیما در عراق مستند سردار صلح را تولید کرد. سردار سلیمانی و ابو مهدی المهندس طلایه دار و پرچمدار صلح بودند. آن‌ها در کف جبهه‌های نبرد حق علی باطل بودند و آنجا شهید شدند. کشوری که ادعای صلح دارد، سردار عزیز ما را شهید کرد.

وی در پایان گفت: این مستند تا سالروز شهادت سردار سلیمانی هفته‌ای یک قسمت پخش می‌شود. امید داریم بتوانیم یک تاریخ شفاهی هم در مورد مکتب حاج قاسم عزیز و جریان سازی که در دنیا ایجاد کرد، تولید و تهیه کنیم. تریخ شفاهی که به زبان‌های انگلیسی، اردو، عربی و چند زبان دیگر ترجمه شود.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.