نمایش آثار هنری رضوی در نمایشگاه نقش مهر

به مناسبت روز زیارتی حضرت رضا (ع) و در شرایط کرونایی، موزه آستان قدس رضوی اقدام به برپایی نمایشگاه مجازی از آثار هنری هنرمندان معاصر کشور در قالب نمایشگاه نقش مهر کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،مهدی قیصری ‌نیک معاون امور موزه‌ها و ترویج میراث فرهنگی سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی گفت: به مناسبت روز زیارتی حضرت رضا (ع) موزه آستان قدس رضوی اقدام به برپایی نمایشگاه مجازی از آثار هنری هنرمندان معاصر کشور در قالب نمایشگاه نقش مهر کرد.

او افزود: در این نمایشگاه، درجهت ترویج میراث فرهنگی رضوی مجموعه‌ای از آثار نگارگری از هنرمندان برجسته کشور همچون استاد محمود فرشچیان، رضا مهدوی، رضا بدرالسماء، زهره مهانی‌منش، مهدی فرخی، عطاءالله شاکری و فریناز فرهنگی راد به نمایش درآمده است.
 
معاون امور موزه‌ها و ترویج میراث فرهنگی سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی ادامه داد: برخی از آثار معرفی‌شده در نمایشگاه، در حال حاضر در گنجینه هنر‌های تجسمی موزه آستان قدس در معرض دید علاقه‌مندان است و برخی آثار نگارگری، مربوط به مجموعه‌های شخصی هنرمندان برجستۀ کشور است که معرفی شده و در معرض نمایش قرار گرفته است.

قیصری‌نیک بیان کرد: از مهم‌ترین این آثار، شاهکار هنری استاد فرشچیان با عنوان «ضامن آهوی ۲» است که با تکنیک آکریلیک روی مقوا کار شده و به گفتۀ این استاد نگارگری، ادامۀ تابلوی «ضامن آهو» است و چند آهو را نشان می‌دهد که به دامان حضرت رضا (ع) پناه برده‌اند و شکارچی با دیدن این صحنه، متأثر می‌شود و کمان خود را می‌شکند.

او تصریح کرد: این تابلو و مجموعه‌ای از تابلو‌های اهدایی استاد به موزه رضوی، در حال حاضر در تالار استاد فرشچیان موزه آستان قدس رضوی در معرض نمایش عموم قرار دارد.

این آثار در قالب نمایشگاه نقش مهر در وب‌سایت موزه رضوی بخش چند رسانه‌ای، قسمت موشن‌گرافیک، در دسترس علاقه‌مندان است.
 
انتهای پیام//ف.س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.