انعقاد تفاهم‌نامه‌ برای احیای روستای الگن

سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کهگیلویه و بویراحمد گفت: با هدف احیاء روستای الگن، تفاهم نامه همکاری با پژوهشگاه میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کشور منعقد شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج، مجید صفایی سرپرست اداره‌کل میراثفرهنگی، گردشگری و صنایعدستی کهگیلویه و بویراحمد از امضای تفاهم‌نامه‌ چهارجانبه بین این اداره‌کل، پژوهشگاه میراثفرهنگی، گردشگری و صنایعدستی کشور، موسسه سفیران امید چاروسا (بنیاد الگن) و شرکت مهندسان مشاور عمارت خورشید با هدف احیای روستای الگن کهگیلویه و بویراحمد و جنگل‌های بلوط زاگرس خبر داد.

مجید صفایی گفت: این تفاهم‌نامه چهار‌جانبه به منظور توسعه همکاری‌های علمی، کاربردی و بهره‌گیری از توان گروه‌های پژوهشی، جامعه حرفه‌ای، نیروهای داوطلب و ساکنان بومی روستای الگن و سکونتگاه‌های همجوار آن در احیای ساختارهای طبیعی، فرهنگی و میراثی و حوزه نفوذ فرهنگی و طبیعی روستای الگن در استان به امضا رسیده است.

اوبیان کرد: با پیگیری‌های انجام‌شده، مسئولان پژوهشگاه قول مساعد داده‌اند که برای ثبت روستای الگن در فهرست ملی و همچنین حمایت‌های علمی و پژوهشی در خصوص آموزش و احیای هنرهای سنتی و مطالعات مردم‌شناسی منطقه همکاری لازم را با این اداره‌کل انجام دهند.

صفایی افزود: انجام اقدامات لازم برای مرمت بناهای تاریخی و خانه‌های روستایی منطقه و همچنین فراهم کردن زیر ساخت‌های لازم گردشگری پایدار و مبتنی بر بوم‌گردی در روستای الگن در دستور کار این ادارهکل خواهد بود.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.