گرانی لوازم خانگی در بازار خوزستان یکه‌تازی می‌کند

معاون بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان گفت: عرضه نکردن تولیدات داخلی و محصولات خارجی سبب گرانی در بازار لوازم خانگی در استان شده است.

گرانی در بازار لوازم خانگی در خوزستان یکه‌تازی می‌کندبهرام جباری معاون بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان خوزستان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز،گفت: عرضه نکردن تولیدات داخلی و محصولات شرکت‌های خارجی در سطح بازار و خودداری از توزیع در نمایندگی‌های فروش و همچنین افزایش نرخ دلار و ارز از عوامل گرانی در بازار لوازم خانگی محسوب می‌شوند.

او افزود: از ابتدای سال ۹۹ تاکنون بخش لوازم خانگی بیش از ۵۰ درصد افزایش قیمت داشته و همچنین چندین بار شاهد تغییرات قیمت در کالا‌هایی مانند ماشین لباسشویی، ظرفشویی، انواع جارو برقی، کولر و ... بودیم.

جباری بیان کرد: با شیوع ویروس کرونا به علت محدودیت‌های اعمال شده از سوی ستاد مبارزه با کرونا مبنی بر تعطیلی اصناف و بازار و همچنین کاهش تقاضا و مراجعه  مشتریان  رشد منفی را در پی داشته و حتی باعث رکود هم شد، اما با شروع فعالیت بازار و بدلیل تعطیلی واحد‌های تولیدی و افزایش قیمت مواد اولیه کارخانجات، قیمت کالا‌های تولیدی  مجدد افزایش یافت.

 معاون بازرسی و نظارت سازمان صمت خوزستان با اشاره به این نکته که کمبود لوازم خانگی خارجی موجب یکه تازی تولیدات داخلی گردید، تصریح کرد: اگر نرخ ارز و قیمت مواد اولیه مورد نیاز کارخانجات تولیدی کاهش یابد، قیمت‌ها هم روند کاهشی پیدا می‌کنند.

این مقام مسئول با بیان اینکه نظارت بر قیمت کالای خانگی از اولویت‌های بازرسی بوده و واحد‌های صنفی براساس فاکتور خرید و درصد سود مجاز بازرسی می‌شوند، اظهار داشت: طی سه ماه گذشته بازرسی از ۱۳۲۶ واحد انجام  و برای ۴۴ واحد متخلف پرونده تشکیل و به تعزیرات حکومتی معرفی شدند.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.