اظهارات پمپئو درباره ترکیه و لبنان در نشست خبری

وزیر خارجه آمریکا در نشستی خبری با اظهار ناامیدی از تصمیم ترکیه درباره مسجد ایاصوفیه، ادعاهای واشنگتن درباره حزب الله لبنان را نیز تکرار کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا در نشست خبری در ساختمان وزارت امور خارجه آمریکا در واشنگتن در پاسخ به سوال خبرنگاران درباره نوع روابط آمریکا با ترکیه و تغییر کاربری مسجد ایاصوفیه در استانبول گفت: «کاملا روشن است که ما از تصمیم دولت ترکیه (درباره ایاصوفیه) مایوس شدیم و از این بابت متاسفیم. حرف دیگری در این خصوص ندارم.»

خبرنگاران با اعلام اینکه گفته می‌شود حزب الله و دولت لبنان منتظر نتیجه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا هستند تا بعد از آن تصمیم بگیرند چه کار کنند؛ از پمپئو پرسیدند: «آیا در این خصوص توصیه‌ای دارید؟»

وزیر خارجه آمریکا با تکرار ادعاهای بی‌اساس آمریکا درباره لبنان در پاسخ گفت: «درباره لبنان امروز نمی‌خواهم نکته دیگری اضافه کنم. درباره لبنان باید عرض کنم مردم لبنان خواسته‌هایی دارند و به همین علت به تظاهرات خیابانی روی آورده اند.»

پمپئو با دخالت در امور داخلی لبنان و با نادیده گرفتن رای مردم این کشور در انتخاب حزب الله به عنوان اکثریت پارلمان و کابینه دولت؛ مدعی شد: «آن‌ها نمی‌خواهند دولتی داشته باشند که تحت نفوذ گروهی به نام حزب (حزب الله) باشد که در فهرست سازمان‌های تروریستی (آمریکا) قرار گرفته است.»

وی افزود: «وقتی دولت لبنان تصمیم بگیرد کار‌هایی برای اقتصاد این کشور انجام بدهد مطمئن هستم که کشور‌های سراسر جهان و صندوق بین المللی پول ظاهر خواهند شد تا منابع مالی را در اختیار لبنان قرار بدهند که برای اجرای برنامه اصلاحات به آن نیاز دارد. فکر می‌کنم این اتفاق روی خواهد داد اعم از اینکه در این دولت باشد یا در دولت بعدی. موضع ایالات متحده در این باره کاملا شفاف بوده است و هر دو حزب (دموکرات و جمهوری‌خواه) همین موضع را داشته اند.»

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار