رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان ایلام:

دوچرخه وسیله نقلیه محسوب می‌شود/والدین مراقب فرزندانشان باشند

کهزادی گفت : مطابق قوانین و مقررات، دوچرخه وسیله نقلیه محسوب شده و در هنگام تردد در معابر همانند سایر وسایل نقلیه، ملزم به رعایت مقررات ترافیکی است.

دوچرخه وسیله نقلیه محسوب می‌شود/والدین مراقب فرزندانشان باشند

سرهنگ ابوالفضل کهزادی رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان ایلام  درگفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ؛ اظهار داشت :در فصل تابستان یکی از تفریحات کودکان و نوجوانان استفاده از دوچرخه است که به دلیل نبود زیرساخت‌های شهری همواره با مخاطرات جدی مواجه هستند.

او افزود :دوچرخه به واسطه ویژگی‌های فیزیکی و ساختاری همیشه در ردیف اولین کاربران پرخطر و آسیب پذیر ترافیک هستند که سهم بالای در حوادث رانندگی دارند.

کهزادی با اشاره به وقوع چندین فقره تصادف منجر به مصدومیت تعدادی از دوچرخه سواران در روز‌های گذشته در معابر درونشهری ایلام، به والدین توصیه کرد به منظور پیشگیری از حوادث احتمالی، مراقبت‌های لازم و کافی از فرزندانشان در استفاده از دوچرخه بعمل آورند.

او خاطرنشان کرد: کودکان به دلیل سن کم و خصوصیات شخصیتی، آشنایی چندانی با مقررات و شناختی درباره نحو حرکت رانندگی ایمن در معابر ندارندکه همین مسئله موجب خطرپذیری این دسته از کاربران در ترافیک شده است.

رئیس پلیس راهور استان بیان داشت:درصورتی که طبق نظریه کارشناسان تصادف، علت تصادف، نقض قوانین از جانب دوچرخه سوار باشد صرفنظر از شرایط سنی کودک، حسب موردکودک یا والد وی بعنوان مقصرحادثه به مراجع قضائی معرفی می‌شود.

سرهنگ کهزادی بابیان اینکه شرکت‌های بیمه‌ای خسارات جانی و مالی دوچرخه سواران مقصر را در حوادث رانندگی پرداخت نمی‌کنند؛ از والدین خواست، از رها کردن بدون نظارت کودکان دوچرخه سوارخود درسطح معابر عمومی خودداری نمایند.

انتهای پیام / غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۷ ۲۲ مهر ۱۴۰۰
سلام :بچه من ترک نشین دوچرخه بوده دوچرخه متوالی میشه و بچه من دچار خساراتی شده آیا صاحب دوچرخه مقصر است بعد در این نوع تصادفات صندوق دولت كمكى ميكند يا نه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۶ ۰۴ دی ۱۳۹۹
اگر اینگونه است چرا برای آن گواهینامه صادر نمی شود؟