در ادامه تنش‌های واشنگتن-پکن صورت می‌گیرد؛

تحریم‌های ترامپ علیه اعضای حزب کمونیست چین

گزارش‌های رسانه‌ای حاکی از آن است که دولت ترامپ قصد دارد تمامی اعضای حزب کمونیست چین و اعضای خانوداه آن‌ها را از سفر به آمریکا منع کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از نشریه آمریکایی هیل، رسانه‌ها روز گذشته خبر دادند که دولت ترامپ این بار قصد دارد تمامی اعضای حزب حاکم کمونیست چین را تحریم کند و مانع سفر آن‌ها به آمریکا شود.

نشریه نیویورک تایمز آمریکا در این خصوص نوشت دولت ترامپ قصد دارد ممنوعیت گسترده سفر به آمریکا برای تمامی اعضای حزب کمونیست چین و خانواده‌های آن‌ها در نظر بگیرد. این نشریه با استناد به منابع آگاه نوشت این طرح هنوز در مرحله پیش نویس است و امکان دارد رد و یا تصویب شود.

به نوشته این نشریه، در این دستورالعمل به همان قانونی که دولت ترامپ در سال ۲۰۱۷ برای ممنوعیت سفر اتباع چندین کشور عمدتا مسلمان از آن استفاده کرد، استناد شده است. بر اساس این قانون، رئیس جمهور آمریکا اجازه دارد سفر اتباع خارجی به این کشور را که به نظر می‌رسد برای منافع واشنگتن زیانبار است ممنوع کند.

به نوشته هیل، پیش نویس این پیشنهاد مشکلاتی در مرحله عملی ایجاد می‌کند، زیرا حزب کمونیست چین بیش از ۹۲ میلیون عضو دارد و دولت آمریکا اطلاعات کافی از میلیون‌ها شهروند چینی که به آمریکا سفر می‌کنند در اختیار ندارد.

هیل در ادامه این خبر نوشت: علی‌رغم آنکه ترامپ در مواردی مانند تنش تجاری و یا موضوع شیوع بیماری کرونا به شدت با چینی‌ها دچار تنش شده است، جان بولتون، مشاور امنیت ملی پیشین او در کتاب تازه منتشر شده خود نوشت «ترامپ از شی‌جین پینگ، رئیس‌جمهور چین، خواسته است در انتخاب مجدد او در انتخابات کمکش کند.»

روابط چین و آمریکا مدت‌هاست که به شدت دچار تنش شده و در ماه‌های اخیر به دلیل شیوع ویروس کرونا و اتهاماتی که از سوی واشنگتن به پکن وارد می‌شود این تنش‌ها به اوج رسیده‌اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار