انجام بیش از ۱۳ هزار تست کرونا/ بانک‌های قزوین بیشترین تلفات کرونا را دارند

جانشین ستاد مقابله با کرونای استان قزوین گفت: تاکنون ۱۳ هزار و ۴۳۷ تست کرونا در استان انجام شده که ۲۸ درصد از آن مثبت بوده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، منوچهر حبیبی جانشین ستاد مقابله با کرونای استان در جلسه هماهنگی کمیته‌های ستاد استانی پیشگیری و مقابله با کرونا گفت: تاکنون ۱۳ هزار و ۴۳۷ تست کرونا در استان انجام شده که ۷۲ درصد منفی از ان بوده است در حالی که نتایج مثبت پس از پیک اول به زیر ۱۰ درصد رسیده بود.

به گفته حبیبی، هم اکنون روزانه ۱۲۰ هزار عدد ماسک در استان تولید می‌شود و از ۳۸ واحد تولیدکننده فقط ۱۸ واحد فعال استو واحد‌های تعطیل شده برای رفع نیاز استان باید مجدد راه‌اندازی شوند.

او اضافه کرد: باید ماسک ارزان قیمت در اختیار مردم قرار گیرد تا همه امکان استفاده داشته باشند و هیچ کمبودی در این زمینه نداریم.

معاون سیاسی امنیتی استاندار گفت: مچنین ایستگاه‌های توزیع ماسک باید دوباره در تمامی نقاط استان دایر شود و مسئولین نظارت بر روند را رها نکنند.

بانک‌های قزوین بیشترین تلفات کرونا را دارند

حبیبی تصریح کرد: در حوزه ادارات متاسفانه ضعیف‌ترین دستگاه‌ها در رعایت دستورالعمل های بهداشتی، بانک‌ها هستند که بیشترین تلفات جانی را پس از کادر بهداشت و درمان دارند.

معاون سیاسی استاندار قزوین اضافه کرد: به شدت از عملکرد بانک‌ها گله‌مند هستیم و به رئیس کل هم منتقل کردیم، به طوری که ۴۰ نفر از کارمندان یکی از بانک‌ها در استان مبتلا به کرونا شدند که نشان می‌دهد بانک‌ها توجهی به سلامت کارمندان خود و ارباب رجوع ندارند.

این مقام مسئول گفت: از این پس بانک‌هایی که مسائل بهداشتی را رعایت نمی‌کنند، رئیس مرکز آن بانک در استان به مردم معرفی خواهد شد تا درس عبرت شود چراکه سلامت جامعه را به بازی گرفته‌اند.

جانشین ستاد مقابله با کرونای استان درباره پرداخت تسهیلات به مشاغل آسیب دیده از کرونا هم گفت: سهم استان قزوین در این زمینه ۷۳۸ میلیارد تومان است که تا پایان تیرماه فرصت ثبت نام و تا پایان مرداد هم فرصت جذب داریم که تاکنون میزان جذب مناسب نبوده است.

حبیبی با بیان اینکه سالن‌های آمفی تئاتر و میهمان سرا‌های ادارات تا اطلاع ثانوی باید پلمب شود، گفت: دفاتر پیشخوان یکی از مراکز مهم است که شلوغ و بدون نظارت است لذا تهدیدی برای شیوع بیشتر بیماری به شمار می‌رود.

معاون سیاسی استاندار قزوین افزود: شاخص کرونا در ارزیابی عملکرد مدیران استان لحاظ می‌شود و گزارشات هفتگی باید از فرمانداران خواسته شود و بحث دولت الکترونیک اکنون باید به طور ویژه برای رعایت فاصله‌گذاری‌ها در دستور کار ادارات قرار گیرد.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار