رئیس شعبه تامین اجتماعی ساوه خبرداد؛

وصول۴۵ درصد از معوقات تامین اجتماعی ساوه با حمایت از تولید

حسینی از وصول ۴۵ درصد از معوقات تامین اجتماعی ساوه با تعامل و حمایت از تولید و کارفرمایان خبر داد.

حسینی رئیس شعبه تامین اجتماعی ساوه در گفت و گو با  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، گفت: تعامل و حمایت از تولید و کارفرمایان در سال ۹۷ موجب شد، تا ۴۵ درصد از معوقات تامین اجتماعی را وصول شده و در سال گذشته هم بالاترین مبلغ وصولی مطالبات در استان مرکزی مربوط به تامین اجتماعی ساوه بوده است.

حسینی سیاست‌های تامین اجتماعی در حمایت از تولید را موثر دانست و افزود: از ابتدای سال ۹۸ تا کنون ۶۷۸ مورد از کارگا‌های بدهکار به تامین اجتماعی، با اعمال مقررات قانونی بدهی‌های شان تقسیط شده که این امر باعث جلوگیری از جرائم کارفرما و نهایتا به وصول مطالبات منجر شده است.

او اضافه کرد: در اسفند ماه ۹۷، بیش از ۲ هزارو ۲۰۰ نفر در این شهرستان از مقرری بیمه بیکاری استفاده می‌کردند که این تعداد در اسفند ماه ۹۸ به کمتر از هزار و ۸۰۰ نفر رسید و با مدیریت صحیح، مجددا جذب در صنایع شدند.

رئیس شعبه تامین اجتماعی ساوه بیان کرد: روند نزولی این آمار با کمک اداره کار در حال تکرار است، که در سال جهش تولید علاوه بر اشتغال، بخشی از آمار مقرری بگیران تامین اجتماعی در ساوه به سمت جریان تولید هدایت می‌شوند.

حسینی مقررات تامین اجتماعی در سال‌های رونق تولید و جهش تولید را تسهیل کننده‌ی امور تولید توصیف و اظهار کرد: در ساوه توانستیم کارفرمایانی که مشکل بدهی بیمه دارند، با فرصت دادن و تقسیط بدهی ها، بخشودگی جرائم این قشر را به تولید سوق دهیم تا مشکلی از این نظر نداشته باشند.

او گفت: قاطعانه اعلام می‌کنیم که در سال ۹۸ و سه ماهه اول سال ۹۹ کارگران هیچ کارفرمایی در شهرستان ساوه به علت پرداخت نگکردن حق بیمه تعدیل نشد و بلکه موجب افزایش نیرو‌ها هم شدیم.

رئیس شعبه تامین اجتماعی ساوه از افزایش ۳ هزار نفری بیمه شدگان تامین اجتماعی خبر داد و اضافه کرد: طی دو سال اخیر آموزش کارگران کارفرمایان و بازنشستگان از دیگر فعالیت‌های تامین اجتماعی ساوه بود که ثمر بخشی این اقدام منجر به کاهش اعتراضات کارگری و افزایش رضایتمندی جامعه هدف شد.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.