با حضور اردکانیان انجام شد؛

افتتاح طرح های ملی آب و برق در استان هرمزگان

صبح امروز طرح های ملی وزارت نیرو با حضور رئیس جمهور و وزیر نیرو به صورت ویدئو کنفرانس در استان هرمزگان افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، رضا اردکانیان وزیر نیرو در مراسم بهره برداری از طرح های ملی وزارت نیرو که به صورت ویدئو کنفرانس با حضور رئیس جمهور برگزار شد، اظهار کرد: از ابتدای سال، ۴۴ طرح با بودجه ۱۴ هزار میلیارد تومان به اتمام رسیده است و ۲۰۹ طرح دیگر هم با بودجه ۳۶ هزار میلیارد تومانی تا پایان سال به بهره برداری می‌رسد.

او افزود: افتتاح این پروژه‌ها حاکی از سیر طبیعی اقتصاد کشور، تمرکز مدیران بر روی کارشان، عدم وابستگی اقتصاد به صادرات روزانه نفت و فعالیت بخش خصوصی با دولت است.


بیشتر بخوانید


وزیر نیرو بیان کرد: امروز در استان هرمزگان ۱۴ طرح در حوزه آب و برق به بهره برداری می‌رسد. یکی از طرح ها، افتتاح واحد یک فاز اول نیروگاه برق قشم با توان ۱۷۵ مگاوات است که این نیروگاه دارای آب شیرین کن نیز هست.

اردکانیان گفت: پروژه دیگر افزایش تولید نیروگاه بندرعباس به ظرفیت  ۱۱۵ مگاوات است.

او افزود: ۱۴ طرح انتقال و توزیع آب نیز در این استان به بهره برداری می‌رسد. همچنین امروز اولین بانوی مدیرعامل در بخش برق هم به عنوان مدیر عامل شرکت توزیع برق هرمزگان مشغول به کار می‌شود.

وزیر نیرو گفت: پروژه آب شیرین کن بندرعباس با ظرفیت یک صد هزار لیتر در شبانه روز افتتاح می‌شود. این پروژه ۳ هزار و ۱۰۰ لیتر در ثانیه توان دارد که نیاز آب شهر بندرعباس و شهرستان خمیر را تامین می‌کند.

اردکانیان بیان کرد: طرح تصفیه خانه شهرستان شمیر و میناب هم برای تامین آب ۵۰۰ هکتار گلخانه و ۲ هزار هکتار مزارع کشاورزی به بهره برداری می‌رسد. این پروژه موجب اشتغالزایی ۵ هزار نفر می‌شود.

او گفت: امروز پروژه تامین آب شرب شهرستان‌های سردشت و روستا‌های اطراف از سد جکی با ۸۵ کیلومتر خط انتقال و ۹۰۰ متر پمپاژ افتتاح می‌شود.

اردکانیان گفت: سال گذشته اوج بار مصرف برق ۵۷ هزار و ۶۷۰ مگاوات بود و پیش بینی می‌کنیم هفته آینده اوج بار مصرف برق را داشته باشیم.

او افزود: سال گذشته نسبت به سال ماقبل آن اوج بار یک درصد افزایش داشت، امسال هم پیش بینی می‌کنیم اوج بار یک درصد باشد و ما می‌توانیم با افتخار اعلام کنیم که توانسته ایم سه سال پی در پی اوج مصرف برق را بر روی یک درصد نگه داریم، در حالی که سال‌های قبل اوج مصرف برق ۵ درصد بود و ما باید هر سال نیروگاه‌هایی با ظرفیت ۳ هزار مگاوات با هزینه ۲ و نیم میلیارد تومان احداث می‌کردیم تا در زمان اوج بار خاموشی نداشته باشیم.

وزیر نیرو در پایان بیان کرد: تولید برق کشور ۴ تا ۴ و نیم برابر افزایش پیدا کرده است و سال‌های گذشته نه تنها خاموشی نداشتیم بلکه برق بخش کشاورزی و صنعت را هم تامین کردیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
بنده خدا
۱۲:۲۵ ۲۶ تير ۱۳۹۹
واقعا" یک تشکر مخصوص برای دولت به منظور افزایش ضرفیت برق خورشیدی و گازی و همچنین ایجاد ابشرینکنها و شبکه های انتقال اب و برق امیدوارم که ادامه دار باشد
آخرین اخبار