از سرگیری طرح تفکیک پسماند‌ها در تبریز

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تبریز گفت: طرح تفکیک از مبدا پسماند‌های این کلانشهر دوباره از سر گرفته شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران  جوان از تبریز، اصغری مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تبریز گفت: طرح تفکیک پسماند‌ به علت رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی پیشگیری از شیوع بیماری کرونا نیمه تعطیل بود مطابق بخشنامه وزارت کشور و با رعایت اصول بهداشتی از امروز با استقرار تجهیزات و با حضور آموزشیاران و افراد دوره دیده دوباره آغاز شد.

او با اشاره به فعالیت تفکیک‌کنندگان غیرمجاز پسماند شهری و ساماندهی آن‌ها نیز گفت: خواهشمندیم این افراد با حضور در دفتر تفکیک پسماند سازمان، اسم نویسی کنند تا با معرفی به شرکت تفکیک از مبدأ طرف قرارداد با مدیریت پسماند، کارت‌های بهداشتی و کارت مخصوص این شرکت را نیز دریافت کنند.

اصغری گفت: این شرکت که تحت نظارت سازمان مدیریت پسماند شهرداری تبریز فعالیت می‌کند به منظور جلوگیری از هدررفت سرمایه ملی در بحث تفکیک زباله با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی اقدام به اجرای این طرح کرده است.

او درباره وضعیت آن عده از تفکیک‌کنندگان غیرمجاز که از ثبت‌نام در این طرح خودداری می‌کنند، گفت: در رابطه با افرادی که در این طرح ثبت نام نکنند و به صورت غیرمجاز و غیر بهداشتی به کار تفکیک از مبدأ ادامه دهند، مطابق قانون مدیریت پسماند و بر اساس حکم قضایی برخورد می‌کنیم که البته این برخورد بیشتر در قالب ساماندهی است.

اصغری، با اشاره به نیمه تمام ماندن طرح تفکیک از مبدا به دلیل شیوع کرونا گفت: در رابطه با مجتمع‌هایی که قبلا طرح تفکیک از مبدأ در آنجا انجام شده و نواقصی وجود داشته و یا به علت شیوع بیماری کرونا، طرح نیمه تعطیل و یا با روش‌های دیگری تفکیک می‌شد، سازمان مدیریت پسماند آمادگی برگزاری جلسات آموزشی و معرفی به شرکت طرف قرارداد را دارد.

مدیرعامل سازمان پسماند شهرداری تبریز افزود: آمادگی داریم این طرح را در همه مجتمع‌های مسکونی که به صورت هیئت امنایی اداره می‌شوند با مشارکت آن‌ها اجرا کنیم.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار