خسارت بیش از ۶۵ میلیارد تومانی سیل در مراغه

معاون استاندار و فرماندار ویژه مراغه از خسارت بیش از ۶۵ میلیارد تومانی سیل در این شهرستان خبر داد و گفت: بیشترین میزان خسارت مربوط به بخش کشاورزی با ۵۶ میلیارد تومان است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران  جوان از تبریز،سید علی موسوی حسینی معاون  استاندار و فرماندار ویژه مراغه اافزود در پی بارش‌های روز‌های ۲۱ و ۲۲ تیرماه و امروز در مناطق شهری و روستایی مراغه خسارت‌هایی به اراضی کشاورزی، محصولات زراعی و باغی، واحد‌های مسکونی، زیرساخت‌های راه و حمل و نقل، راه‌های دسترسی عشایر و شبکه تامین آب شرب شهرستان وارد آمده است.

او گفت: سیلاب حاصل از بارش باران در مسیر روستا‌های بهنق، کهجوق و مغانجیق تا کهلان و روستای آسان جاری و موجب وارد آمدن خسارت شده است.

او افزود: از مسوولان استانی و کشوری درخواست می‌شود که با توجه به خسارت‌های وارده اعتبارات بلاعوض و وام‌های قرض الحسنه برای جبران خسارت در نظر بگیرند.

فرماندار مراغه گفت: بر اثر وقوع سیل در چند روز گذشته به ۲۱۷ واحد مسکونی در مناطق شهری و ۶ روستای قرطاول، کرمجوان، نصیرکندی، شلیلوند، کهجوق، مغانجیق و آشان خسارت‌هایی وارد شده است.

موسوی حسینی گفت: سیل به ۲۰ واحد شهری و ۱۱۶ واحد مسکونی روستایی بیش از ۳۰ درصد خسارت وارد شده است.

او گفت: برای بهسازی این واحد‌های مسکونی در مناطق شهری به ۱۲۰ میلیون تومان و برای مناطق روستایی به پنج میلیارد و ۵۸۲ میلیون تومان اعتبار و تسهیلات نیاز است.

او افزود: همچنین به ۱۰ واحد مسکونی در مناطق شهری و ۷۱ واحد روستایی بیش از ۶۰ درصد خسارت وارد شده است.

معاون استاندار و فرماندار ویژه مراغه اضافه کرد: برای بهسازی این تعداد واحد مسکونی در مناطق شهری به ۳۰ میلیون تومان اعتبار بلاعوض و برای واحد‌های مسکونی روستایی به یک میلیارد و ۶۵ میلیون تومان اعتبار بلاعوض نیاز است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار