تنگ سِدَر شهرستان دشتی در میان شعله‌های آتش

مراتع تنگ سِدَر در شهرستان دشتی دچار آتش‌سوزی شده است و نیروهای امدادی در حال خاموش کردن آن هستند.

 مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر در گفت‌‎وگو با خبرنگار به  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، گفت: آتش‌سوزی در تنگ سِدَر در منطقه لاور شرقی شهرستان دشتی ساعت ۱۸ دیروز (چهارشنبه ۲۵ تیر) آغاز شد و گستره چندانی نداشت اما با وزش باد به ارتفاعات سرایت کرد.

غلامرضا منتظری افزود: امروز با فروکش کردن باد پیشروی آتش کند شد و با اضافه شدن نیرو‌ها کار اطفا حریق با سرعت بیشتری انجام گرفت.

او ادامه داد: آتش در مناطق پایین دست مهار شده، اما در ارتفاعات به علت سختی مسیر عملیات مهار ادامه دارد، اگر چه آتش محدود شده است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر بیان کرد: یگان حفاظت منابع طبیعی به اضافه نیرو‌های امدادی شهرستان دشتی ازابتدا در محل حادثه حضور یافتند امروز هم تعدادی نیرو از امور عشایر به این افراد افزوده شدند.

منتظری با اشاره به اینکه علت حادثه مشخص نیست، افزود: تنگ سِدَر دارای زمین‌های مرتعی است و در مسیر دشت پلنگ به لاور در شهرستان دشتی قرار دارد.

او گفت: این مورد، چهل و پنجمین حادثه آتش‌سوزی در مراتع استان بوشهر از ابتدای امسال تا کنون به شمار می‌‎رود که بر اثر آن بیش از دو هزار و ۴۰۰ هکتار از مراتع آسیب دیده‌اند.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر عنوان کرد: در مورد  آتش‌سوزی‌های گذشته ۱۱ نفر به عنوان مقصرحادثه شناسایی و بازداشت شده‌اند.

منتظری بیان کرد: در حالی که به علت بارش‌های مناسب زمستان و پاییز گذشته شاهد تراکم پوشش گیاهی در مراتع هستیم کمترین بی‌توجهی مانند انداختن سیگار در مراتع می‌تواند حادثه بیافریند.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.