عصائب اهل الحق خواستار کنترل بغداد بر همه گذرگاه‌های کردستان عراق شد

دبیر کل جنبش «عصائب اهل الحق» از تصمیم دولت برای کنترل گذرگاه‌های مرزی در اقلیم کردستان عراق استقبال کرد و خواستار کنترل گذرگاه‌های شمالی نیز شد.

به گزارش  گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از  پایگاه خبری المسله، شیخ قیس خزعلی، دبیر کل جنبش عصائب اهل الحق عراق، امروز (پنج‌شنبه) از مصطفی الکاظمی، نخست وزیر عراق خواست بر تمامی گذرگاه‌های اقلیم کردستان عراق سیطره داشته باشند و تنها به کنترل گذرگاه‌های مرکزی و جنوبی اکتفا نکنند.

او در حساب توئیتری خود نوشت: ما از اقدامات دولت برای کنترل گذرگاه‌های مرزی حمایت و بر ضرورت گسترش کنترل بقیه گذرگاه‌ها در اقلیم کردستان و عدم اکتفا بر اتخاذ تدابیر در گذرگاه‌های مرکزی و جنوبی تاکید می‌کنیم.

خزعلی همچنین بر ضرورت اولویت قرار دادن پرونده برق‌رسانی و خدمات تاکید کرد و گفت که این پرونده‌ها بیشتر از همه موارد دیگر، زندگی مردم را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

مصطفی الکاظمی، نخست‌وزیر عراق دیروز (چهارشنبه) در سفری به استان بصره با هدف اتخاذ تدابیر امنیتی و نظامی جدی در گذرگاه‌های آبی دستوراتی را به فرماندهی مشترک عملیات عراق صادر کرد و دستور داد تا برای کنترل گذرگاه‌ها، به مرز‌های زمینی و دریایی این کشور با ایران و کویت اعزام شوند.

در بیانیه‌ای که از سوی فرماندهی عملیات مشترک عراق صادر شده، آمده است: بنا به دستورات رئیس هیئت وزیران و فرماندهی کل نیرو‌های مسلح در خصوص تسلط کامل بر گذرگاه‌های مرزی و تأمین امنیت گمرکی و اعمال امنیت و قانون در آنجا، فرماندهی عملیات مشترک طرحی کامل را با هماهنگی هیئت گذرگاه‌های مرزی آماده کرده است.

در این بیانیه در ادامه آمده است: به فرماندهی عملیات بصره دستور داده شده تا بر گذرگاه شلمچه با جمهوری اسلامی ایران و نیز گذرگاه صفوان با دولت کویت مسلط شود؛ همچنانکه به فرماندهی نیروی دریایی دستور داده شده تا بر گذرگاه‌های دریایی در بندر ام قصر شمالی، مرکزی و جنوبی مسلط شوند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار