سومین گام تراکتور برای عبور از تونل وحشت

تیم فوتبال تراکتور در سومین بازی سرنوشت ساز خود روز جمعه به مصاف سپاهان می‌رود.

به گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، تیم فوتبال  تراکتور در حالی روز جمعه میزبان سپاهان است که توانسته تا اینجای کار از تکرار خاطرات تلخ نیم فصل اول در چنین مقطعی جلوگیری کند.

تیم تراکتور در شرایطی لیگ برتر را از سر گرفت که اوضاع خوبی نداشت. این تیم تبریزی به عنوان مهمترین منتقد شروع دوباره بازی ها، تا آخرین روزها بر موضع خود پافشاری کرد اما در نهایت از تصمیم سازمان لیگ تبعیت  و پا به پای دیگر تیم های لیگ برتری، بازی های خود را از سر گرفت. موضع باشگاه تراکتور در آن مقطع باعث شد تا روند آماده سازی بازیکنان در شرایطی نه چندان مناسب صورت بگیرد. غیبت پر تعداد بازیکنان و بلاتکلیفی بازیکنان خارجی نیز مزید بر علت شد تا تراکتوری ها از آینده تیم شان نگران باشند. نگرانی تراکتوری ها زمانی بیشتر شد که آنها باید در سخت ترین مقطع نیم فصل دوم چنین شرایطی را تجربه می کردند. آنها در چنین مقطعی از نیم فصل اول، با متحمل شدن  ۳ باخت متوالی از صنعت نفت، استقلال و سپاهان از کورس مدعیان جا مانده و دنیزلی را نیز از دست دادند.

سومین گام تراکتور برای عبور از تونل وحشت

شروع قابل پیش بینی و کامبک به موقع

تراکتوری ها در گام اول در تبریز میزبان نساجی بودند. همان گونه که پیش بینی می شد، آنها از شرایط فنی خوبی در بازی مقابل نساجی برخوردار نبودند و بی نظمی در داخل زمین، مهمترین شاخصه تراکتور مقابل مهمان قائمشهری اش بود. این تیم ستاره هایی چون دژاگه و شجاعی را در اختیار نداشت و خارجی هایش هم نبودند. متحمل شدن یک شکست خانگی مقابل تیم نساجی، شروعی قابل پیش بینی برای تیمی بود که آماده سازی خوبی برای آغاز دوباره بازی ها نداشت. در چنین شرایطی، نگرانی تراکتوری ها بابت آینده تیم شان به اوج رسیده بود که یک کامبک به موقع سرخ پوشان را از بحران نجات داد. آنها در دومین بازی خانگی متوالی تیم شان موفق شدند صنعت نفت آبادان را شکست دهند. درخشش احسان حاج صفی، زننده هر۲گل تراکتور مقابل نساجی، باعث شد تا ساکت الهامی بعد از مدت ها نفسی به راحتی کشیده و یکی از ۳  بازی دشواری که شکست در آنها باعث پایان کار دنیزلی شده بود را با موفقیت پشت سر بگذارد.

مقاومت هوشمندانه مقابل استقلال

پیروزی مقابل صنعت نفت آبادان، تراکتور را در شرایطی ایده آل پیش از رویارویی با استقلال در تهران قرار داد. این تیم که سنگین ترین شکست فصل خود را از استقلال در تهران متحمل شده بود، با وجود مشکلاتی که آبی پوشان پایتخت داشتند، به هیچ عنوان کار آسانی مقابل شاگردان مجیدی نداشت. در شبی که داور بازی با سوت های خود در برخی از صحنه ها، حاشیه ساز شد، تراکتوری ها موقعیت گلی را روی دروازه حریف ایجاد نکردند. در مقابل نیز استقلالی ها با مقاومت هوشمندانه تراکتور در خط دفاعی رو به رو بودند. تراکتوری ها به خوبی راه های نفوذ را بر شاگردان مجیدی بسته بودند. آنها به خوبی می دانستند که در صورت ارتکاب تنها یک اشتباه، محکوم به شکست خواهند بود. زوج قائدی و دیاباته، به خوبی از سوی تراکتوری ها مهار شدند تا استقلال از رسیدن به گل باز بماند. البته در دقایق پایانی بازی درخشش مظاهری با اندکی چاشنی شانس نیز به داد تراکتوری ها رسید تا بازی با نتیجه مساوی بدون گل به پایان برسد. این نتیجه برای تراکتوری ها قابل قبول و رضایت بخش بود. به این ترتیب آنها دومین خوان را هم به سلامت گذراندند.
سومین گام تراکتور برای عبور از تونل وحشت

تراکتور – سپاهان؛ یک جنگ واقعی

کسب ۴ امتیاز از ۲ تقابلی که نتیجه دیدارهای رفت با ۲ شکست تلخ برای تراکتور بود، باعث شد تا ساکت الهامی از فشار زیادی که روی دوش های خود احساس می کرد تا حد زیادی رها شود. اما هنوز این پایان کار نیست و جدال واقعی را روز جمعه شاهد خواهیم بود. جایی که تراکتوری ها میزبان سپاهان خواهند بود. سپاهان در دیدار رفت ۲ تیم، با نتیجه ۲ بر صفر به پیروزی رسیده بود و اکنون برای حفظ جایگاه دومی خود انگیزه های بسیاری دارد.
 
تراکتوری ها هم به خوبی می دانند که اگر مقابل سپاهان در تبریز پیروز نشوند، سرنوشت کسب سهمیه برایشان به اما و اگر خواهد کشید. سپاهان در ۲ بازی قبلی خود ۲ مساوی کسب کرده و از آخرین پیروزی این تیم ۳ هفته می گذرد. دربی شهرستانی های فوتبال ایران می تواند تعیین کننده سرنوشت خیلی ها باشد. تراکتور در حالی به مصاف سپاهان خواهد رفت که از لحاظ روحی و فنی در وضعیت نسبتا پایدارتری نسبت به هفته های پیش برخوردار است. ساکت الهامی در صورتی که بتواند تیمش را با پیروزی از زمین بازی بیرون بیاورد، نباید تردیدی در تثبت جایگاه خود برای فصل آینده داشته باشد.

بیشتر بخوانید

انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار