فرماندار تالش خسارت سیل را بالغ بر ۵۰ میلیارد ریال اعلام کرد

فرماندار تالش برآورد اولیه خسارت سیل اخیر به اماکن روستایی و تاسیسات زیربنایی این شهرستان را بالغ بر ۵۰ میلیارد ریال اعلام کرد و از بازگشایی مسیر‌های دچار آب‌گرفتگی خبر داد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، سید عیسی مهدوی فرماندار تالش در جلسه ستاد مدیریت بحران در فرمانداری تالش گفت: دو روز گذشته سیلاب به روستا‌های آق اولر، دیزگاه، مکش، تندبین، قره گل، ناوان و قلعه بین بخش مرکزی و باتمان بولاغی بخش کرگانرود خسارت وارد کرد.

فرماندار تالش ادامه داد: ۱۳ سردهنه نهر باغ‌های کیوی و شالیزار آسیب دیده اند و ۱۴ راس دام تلف شده اند و ترمیم پل شیله وشت آغاز شده و در کانون‌های سیلابی، توسط اداره منابع طبیعی و آبخیزداری تالش طرح‌های آبخیزداری اجرا خواهد شد.

او افزود: مسیر نوئه دی آق اولر به روستا‌های دیزگاه و حسن دییرمانی و ییلاقات تالش به صورت موقت بازگشایی و تردد خودرو‌ها برقرار شده و بازگشایی کامل در حال انجام است و با توجه به شرایط توپوگرافی ییلاقات و حجم روان آب ها، برنامه ریزی برای احداث پل جدید ضرورت دارد.

مسعود شفیقیان بخشدار مرکزی تالش نیز گفت: با توجه به ورود خسارت به پل روستای شیله وشت، تردد کامیون‌های حامل بار از روی آن تا رفع کامل کاستی‌ها ممنوع است.

سه شنبه هفته جاری سیلاب ناشی از رگبار، از مناطق کوهستانی و مرتفع بخش مرکزی تالش به محدوده چند روستا وارد شده و در مسیر خود، پل ۲۰ متری شهر تالش را نیز مسدود کرده بود.

شهرستان تالش با ۲۰۰ هزار نفر جمعیت و با بخش‌های مرکزی، اسالم، حویق و کرگانرود در ۱۱۰ کیلومتری غرب مرکز استان گیلان واقع شده است.


بیشتر بخوانید


 

 

انتهای پیام/پ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.