خسارت سیل به ۳۷۱ واحد مسکونی آذربایجان شرقی

مدیرکل بنیاد مسکن آذربایجان شرقی گفت: در سیل اخیر به ۳۷۱ واحد مسکونی استان خسارت وارد شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران  جوان از تبریز، باباپور مدیرکل بنیاد مسکن آذربایجان شرقی در جلسه ستاد پیشگیری از بحران عجب شیر برآورد خسارت واردشده به واحد‌های مسکونی استان در سیل اخیر را حدود ۱۳۴ میلیارد ریال اعلام کرد.

او با اشاره به خطرات احداث خانه در حریم رودخانه‌ها گفت: متاسفانه برخی مردم بدون هیچ مجوزی در حریم رودخانه، واحد مسکونی ساخته اند که باید جلوی این ساخت و ساز‌ها گرفته شود.

او با بیان اینکه در شهرستان عجب شیر نیز بیشترین خسارت سیل اخیر مربوط به روستای قوزلوجه با برآورد ۶ میلیارد و ۳۴۰ میلیون تومان است گفت: باید هرچه سریعتر عقب نشینی‌ها در حریم رودخانه انجام شود تا بنیاد مسکن برای بازسازی در این روستا اقدام کند.

 اصغرپور فرماندار عجب شیر هم گفت: سیل چند روز گذشته به هفت روستای عجب شیر شامل یایچی، قوزلجه، هرگلان، آلمالو، چهار برود، حوری و چنار خساراتی وارد کرده است.

 هنربر مدیرکل مدیریت بحران استانداری آذربایجان شرقی نیز گفت: سیل روز بیست و یکم تیر خساراتی را در پنج شهرستان چاراویماق، مراغه، عجب شیر، مرند و شبستر به بار آورده که عمده خسارت‌ها در بخش‌های کشاورزی، زراعی، باغ‌ها، مسکونی، زیر بنایی، راه‌های روستایی، معابر، امکان دامی، اسباب زندگی و تاسیسات آب شرب است.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.