ایجاد مراکز تخصصی مهارت‌آموزی در شهرستان‌های خراسان رضوی

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خراسان رضوی گفت: با توجه به ظرفیت‌ها، توان و نیاز‌های هر شهرستان، مرکز تخصصی مهارت‌آموزی در تمامی شهرستان‌های این استان ایجاد می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، افشین رحیمی مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خراسان رضوی گفت: تاکنون در قالب تفاهم‌نامه‌ای با معاونت علمی ریاست جمهوری نخستین مرکز نوآوری جواهرات و سنگ‌های قدیمی ایران در مشهد و بازارچه فروش این محصولات در شهرستان‌های مشهد و تایباد راه‌اندازی شده است.

او افزود: مرکز تخصصی امور دام در  کلات با همکاری جهاد کشاورزی، بسیج و دامپزشکی و مرکز تخصصی زعفران در تربت‌حیدریه و مرکز تخصصی علوم دامی و کشاورزی از جمله مراکز تخصصی مهارت‌آموزی خراسان رضوی به شمار می‌روند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خراسان رضوی با اشاره به شعار سال مبنی بر جهش تولید ارتقاء در این زمینه‌ها را نیازمند کسب مهارت دانست و ادامه داد: جهش در تولید نیازمند ارتقاء کیفیت و افزایش تقاضا در بازار بوده و برای این مهم باید محصولی باکیفیت بالا تولید شود که تولید محصولات باکیفیت بدون نیروی انسانی ماهر امکان‌پذیر نیست.

رحیمی بیان کرد: امروز تنها روان‌پزشکی و مهندسی، تخصص نیست بلکه کشاورزی هم تخصص محسوب می‌شود، زیرا یک کشاورز با تخصص و مهارت خود می‌تواند برداشت محصول در واحد سطح را به چهار برابر رسانده و یا موجب ارتقاء سطح کیفیت شود.

بیشتر بخوانید:


او تصریح کرد: سازمان آموزش فنی حرفه‌ای کشور از ابتدای امسال به دنبال هماهنگی، هم‌افزایی و جلوگیری از کار جزیره‌ای است و گاهی در یک روستا ارگان‌هایی همچون فنی و حرفه‌ای، کمیته امداد، بسیج و جهاد کشاورزی اقدام به ارائه آموزش به روستائیان می‌کنند .
 
انتهای پیام// ف.غ
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.