گرمای خرماپزان در استان بوشهر؛

برازجانی‌ها دمای ۵۰ درجه را تجربه کردند

دمای هوا در برازجان به ۵۰ درجه و در اهرم و خورموج به ۴۹ درجه سلسیوس رسید.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر گفت: در شبانه روز گذشته، برازجان با ۵۰ درجه سلسیوس گرم‌ترین شهر استان بوده و پس از آن اهرم و خورموج با ۴۹ درجه سلسیوس بیشترین دما را ثبت کرده‌اند.

محمدرضا انصاری افزود: در این مدت به جز کنگان و دیر که در گرم‌ترین ساعات دمای ۳۹ و ۳۷ درجه سلسیوس را داشته‌اند دمای هوا در دیگر ایستگاه‌های هواشناسی بین ۴۱ تا ۴۷ درجه سلسیوس بوده است.


بیشتر بخوانید


او ادامه داد: بررسی نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد در ساعات بعدازظهر امروز تا حدودی در مناطق شمالی و مرکزی استان بر سرعت باد‌های شمال غربی افزوده می‌شود و سواحل استان در این مناطق به نسبت متلاطم خواهد بود.

این کارشناس هواشناسی عنوان کرد: پیش بینی می‌شود از فردا تا روز‌های آینده، وزش ملایم باد‌ که بیشتر جنوبی خواهد بود، افزایش شرجی و رطوبت هوا، غبار محلی و در برخی نقاط نیز مه صبحگاهی از پدیده‌های غالب در استان باشد.

انصاری، جهت وزش باد را تا پیش از ظهر فردا در مناطق شمالی و مرکزی بیشتر شمال غربی تا جنوب غربی با سرعت ۸ تا ۳۰ گاهی تا ۳۸ کیلومتر در ساعت و در مناطق جنوبی استان بیشتر جنوب غربی تا جنوب شرقی با سرعت ۶ تا ۲۸ گاهی تا ۳۴ کیلومتر در ساعت پیش‌بینی کرد.

او گفت: ارتفاع موج هم ۳۰ تا ۹۰ و گاهی تا ۱۲۰ سانتیمتر خواهد بود.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر بیان کرد: فردا در بندر بوشهر زمان مد اول دریا ساعت ۰۵:۳۷ بامداد، جزر اول دریا ساعت ۱۳:۴۸، مد دوم دریا ساعت ۱۸:۴۴ و جزر دوم دریا ساعت ۲۱:۱۰ است.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.