شکایت خانواده جورج فلوید به دادگاه مینیاپولیس

خانواده جورج فلوید به دادگاه آمریکا شکایت کرده و خواستار غرامت برای قتل او به دست پلیس بی‌رحم این کشور شدند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از گاردین، خانواده جورج فلوید، شهروند سیاه‌پوست آمریکایی که ماه گذشته به دست پلیس به طرز فجیعی به قتل رسید دادخواستی به دادگاه مینیاپولیس در ایالت مینه‌سوتای آمریکا ارائه کرده و خواستار غرامت شدند.

در این شکایت نام چهار افسر پلیسی که در قتل فلوید نقش داشتند نیز ذکر شده است. «درک چاوین» نام افسر پلیسی بود که در فیلم منتشر شده از فلوید زانویش را بر گردن او می‌فشارد و در حالیکه او ضجه می‌زند «نمی‌توانم نفس بکشم» جورج را به قتل می‌رساند.  

وکلای خانواده فلوید چهارشنبه گذشته اعلام کردند شکایتی علیه پلیس شهر مینیاپولیس مطرح کرده‌اند. دلیل آنها این عنوان شده که مسئولیت این قتل بر عهده اداره پلیس مینیاپولیس است.

«بن کرامپ» یکی از وکلای این پرونده گفت: «در این شکایت حرف همیشگی‌مان را مطرح کردیم یعنی تمام وزن اداره پلیس مینیاپولیس بر گردن فلوید بوده است. این شهر سابقه‌ای طولانی در نقض حقوق دستگیرشدگان و به طور خاص سیاه‌پوستان دارد و افسرانش را با این باور تربیت می‌کند.»

همچنین در این شکایت آورده شده که فلوید زمان مرگش از حقوق قانونی خود محروم بوده است. بنابراین، آموزش و نظارت بر پلیس این شهر و در نظر گرفتن جبران خسارت و پرداخت غرامت به خانواده فلوید باید انجام گیرد.

این در حالی است که روز گذشته دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در مصاحبه‌ای در پاسخ به سوالاتی درباره خشونت پلیس کشورش در قبال سیاه‌پوستان، وضعیت را برای سفیدپوستان نیز یکسان توصیف کرد و گفت: « سفید‌ها بیشتر به دست پلیس کشته می‌شوند.»

قتل جورج فلوید اعتراضات گسترده‌ای در سطح جهانی به نژادپرستی نهادینه شده در آمریکا را به همراه داشته است. 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار